ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סוחר הנשק החסידי יוסגר לארצות הברית

אלי כהן, איש עסקים חסיד פרמישלאן, נעצר בשדה התעופה בחשד לסחר בנשק עם איראן • הובא לביהמ"ש ויוסגר לארה"ב

אלי כהן. צילום: יהודה פרקוביץ
אלי כהן. צילום: יהודה פרקוביץ

הוארך מעצרו של איש העסקים החרדי אלי אריה כהן (64), חסיד פרמישלאן תושב בני ברק, שנעצר היום בנמל התעופה בן-גוריון בעת שביקש לצאת מהארץ.

כהן, חסיד פרמישלאן, נעצר לבקשת שלטונות ארה"ב, לאחר שהוגש נגדו שם כתב אישום פדרלי הכולל עבירות של ייצוא חלקי חילוף של מטוסי פנטום לאיראן והלבנת הון בשנים 2000 - 2004.

אלי כהן נידון כבר בעבר לחצי שנת מאסר בארה"ב בגין עבירות קודמות של סחר בציוד צבאי אמריקאי ללא רישיון.

היום, עמד לצאת מישראל ללונדון עם רעייתו, ונעצר בנתב"ג. הרשויות בארה"ב יגישו את בקשת ההסגרה בתוך 60 יום.

תיק ההסגרה מטופל בידי עו"ד נינה מנצור מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, בשיתוף חטיבת המודיעין במשטרת ישראל (חוליית אינטרפול) ויחידת להב 433 (יאחב"ל).

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו ביומיים.

לפי הפרוטוקול, בראש חודש אדר א' התקבלה בקשת ארצות-הברית של אמריקה לעצור אותו לצורך הסגרתו.

על-פי בקשת רשויות ארה"ב, ביום חמישי האחרון הוגש נגד כהן כתב אישום בבית המשפט הפדראלי המחוזי של מחוז קונטיקט בארה"ב בשל יצוא מארה"ב של פריטים צבאיים ללא היתר ממשרד החוץ האמריקאי, עבירה שעונשה עד 20 שנות מאסר וקנס של עד מיליון דולר.

כהן חשוד גם במכירת ציוד צבאי לאיראן, עבירה שעונשה עד 20 שנות מאסר וקנס של עד מיליון דולר. על פי כתב האישום הוא מואשם בשתי פרשיות יצוא של חלקי חילוף למטוסי קרב פנטום ו 14-F, הכלולים ברשימת ציוד הלחימה האמריקאית, בימים 19.12.2012 ו-3.3.2013. וכן בהלבנת הון, עבירה שעונשה עד 20 שנות מאסר וקנס של עד חצי מיליון דולר.

בשבת האחרונה הוצא על ידי בית המשפט הפדראלי המחוזי של מחוז קונטיקט צו למעצרו.

פרקליטיו של כהן, עו"ד בועז בן צור וואליד כבוב אמרו בדיון "אנו כרגע נמצאים במצב ראשוני ביותר. אין כרגע כל הליך שהוא למעט בקשה לצו מעצר. אין בקשת הסגרה לכן אנו בשלב ראשוני.

מדובר באדם בן 65. מרכז חייו הבלבדי בישראל, חברה שמעסיקה כפי שנמסר לי 17 עובדים, מקום מושבו, ילדיו, נכדיו, במדינת ישראל. משמש ראש קהילה בבני ברק, דמות מוכרת בעיר, איש צדקה וחסד, אנו יכולים להשיג את התכלית שחברתי משתמשת בה על דרך מתן צו עיכוב יציאה מהארץ ואם צריך ערבויות נוספות ייתן בית המשפט ערבויות סבירות נוספות ובזה אנו יכולים לסיים את הענין.

"למיטב הבנתנו אין שום מסחר ושום דבר שמתקרב למסחר, וכל דבר שנעשה זה דבר שנעשה או בהיתר או שלא קשור לעניין בטחוני. יש סמכות ועל זה אין מחלוקת במובן זה שרואים מעין בקשת הסגרה למעשה יש כמעט טיק בצד של שתית העובדתית לכן המבחן המרכזי לא הבלבדי מתייחס לשאלה של עילת המעצר".
איראן פרמישלאן מטוס חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד