ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

האדמו"ר מבעלזא לבוגי: "תהיה חזק - אל תיכנע"

שר הבטחון ערך ביקור חשאי אצל האדמו"ר מבעלזא כשהוא מלווה בח"כ אייכלר • הרקע: גיבוש נוהל להתייצבות בני ישיבות • האדמו"ר הביע את שביעות רצונו מההבנות בנושא • בירך את יעלון על תמיכתו בהידברות • "אני מברך אותך שתהיה חזק", אמר • יעלון הגיב: "אני נגד כפיה - מדינה המתייחסת ללומדי תורה כעבריינים אינה מדינה יהודית" • בלעדי: השיחה המלאה

יעלון אצל האדמו"ר מבעלזא הערב.צילום: א.מ.ש
יעלון אצל האדמו"ר מבעלזא הערב.צילום: א.מ.ש

שר הביטחון משה בוגי יעלון, הגיע הערב (ב'), לביקור חשאי במעונו של האדמו"ר מבעלזא בירושלים, על רקע גיבוש ההבנות אודות נוהל התייצבותם של בני ישיבות בממ"חים.

ביקורו של יעלון, נערך לאחר שגיבש מסמך הבנות אודות ההתייצבות, על פי בקשת חברי הכנסת החרדים. כזכור, חברי הכנסת ומזכירי מועצות גדולי התורה דרשו הבהרות נוספות שגם אותן סיפק יעלון.

יעלון סקר את מצבה הבטחוני של מדינת ישראל באזור והדגיש את הצורך ב"אחדות העם", כדי לעמוד מול הסכנות. הוא הביע דאגתו מהקרע שנוצר בין צה"ל לציבור החרדי. והצהיר: "מדינה שתתייחס ללומדי תורה כעבריינים, לא תהיה מדינה יהודית". יעלון גם התחייב כי אלה הלומדים תורה בישיבות, ימשיכו ללמוד ללא הפרעה.

בהמשך פרס יעלון בפני האדמו"ר את נהלי ההתייצבות של בני הישיבות כפי שנקבע בהודעת משרד הבטחון. השר גם הוסיף כי גורמי צה"ל העוסקים בנושא, הונחו לגלות רגישות נדרשת אל מול האוכלוסיה החרדית.

ח"כ ישראל אייכלר שהשתתף בפגישה הציע לשר הבטחון לבטל את גיוס החובה. "האסון הגדול ביותר למדינה ולצבא, הוא הפיכת הצבא לכלי מלחמה נגד הציבור החרדי", אמר.

שר הבטחון דחה את הרעיון ביטול גיוס החובה. הדגיש שהוא נגד כפיה. אך הסביר שרעיון "צבא העם" חיוני לעת מצוקה ולשם כך יש לשמור על אחדות בין כל חלקי העם. "רק בהבנה ובשמירה על אורח החיים של כל אזרח, אפשר לקיים צבא עם, שלא יהפוך לכלי ניגוח פוליטי. הצבא חייב להישאר מחוץ למאבקים הפוליטיים", אמר שר הבטחון.

ל'בחדרי חרדים', נודע כי יוזמת הביקור היא של שר הביטחון שביקש לבקר את האדמו"ר כדי ללבן מספר סוגיות הכרוכות בשאלת ההתיצבות של בני הישיבות. הפגישה נועדה להיות חשאית ויעלון עלה לביתו של האדמו"ר דרך חניון ביתו וללא כל ליווי בולט.

האדמו"ר מבעלזא ידוע בגישתו, התומכת בהידברות עם הצבא והימנעות מעימותים.

יעלון בביקור הערב בבעלזא. צילומים: א.מ.ש.








בעלזא ביקור שר הביטחון בוגי יעלון חבר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד