ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הגר"מ שפרן: הסתיימה פרשת מתחם גולובנציץ

הגר"מ שפרן במכתב חריף סותם את הגולל על פרשת המתחם: "מותר לכהנים לגור במקום תר ואין להתייחס לפשקווילים בנושא"

מתחם גולובנציץ. צילום: יעקב לדרמן
מתחם גולובנציץ. צילום: יעקב לדרמן

האם המכתב שיצא ממעונו של הגאון רבי מנחם מענדל שפרן, יסתום את הגולל על פרשיית סוגית בית הקברות שהיה קיים או לא, במתחם גולובנציץ?

במכתב מעודד הגר"מ את קבוצת הרכישה של 'גבעת ירושלים' ומגולל בפניהם בקצרה, את מה שהתחולל בשטח עד לאחרונה.

הגר"מ מספר, כי מאז הוקמה ועדת ההיגוי של הקבוצה, הוא עומד עמה בקשר רציף וכל מה שנעשה בשטח, בוצע על פיו הוראותיו הישירות.

"לפני כחודשיים, גמרנו לבדוק את השטח, סיננו את הצריך סינון ופונו לקבורה, כל מה שיכול להיות עצם אדם, לצאת ידי החוששים על הצד הרחוק", הוא מקדים בפתח מכתבו.

הגר"מ מוסיף ומצהיר, כי לפי הממצאים מתברר למפרע, שגם אילו לא היו עושים כלום, לא היה חשש לכהנים לעבור שם, שכן לא היה בשטח שום דבר המטמא באוהל: "גם אם עצמות כאלו היו מישראל". ולכן כיום, השטח נקי ומותר גם לכהן להכנס ולעבור בכל פינה ברחבי המתחם.

עוד מגולל הגר"מ בקצרה את פרשת המתחם, ומסביר שלא היה שייך לאמץ את ההצעות החלופיות, שהציעו מתווכים שונים, (כדי לרצות את ארגון 'אתרא קדישא'), שכן גם אלמלי היה מתקבל מימון חיצוני של עשרות מיליוני דולרים, ההצעות הללו לא היו מעשיות.

יש לציין, כי אחד הנגידים המפורסמים מסאטמר, הר"ר הערשל שרייבר, תכנן כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לממן את עלות השינויים, יחד עם מספר גבירים נוספים מקרב הקהילה, אך ההפגנות שפעילי אתרא קדישא יזמו מול משרדי החנות שבבעלותו במנהטן, כמו גם אלו שנערכו מול האולם שבו השיא את בתו לפני חודשים אחדים, עוררו את זעמו, טרפו את הקלפים וטרפדו את תכניתו והוא משך ידו מכל העניין.

פיסקה נוספת וחריפה בניסוחה, מופיעה במכתב ועל פי הגר"מ צופה כי יהיו מי שינסו לדייק במילותיו לכאן או לכאן, ועל כך פוקד הגר"מ:

"אין להתייחס לכתבים ופרסומים שמגלים טפח ומטשטשים טפחיים, לא לענות לא בכתב ולא בעל פה, לא להתייחס לפשקווילים וכתבי פלסטר והפחדות וכו' שיש איזה חשד מלגור במקום ועל כולם נאמר, "אל תען כסיל כאיוולתו, פן תשווה לו גם אתה".

בסוף המכתב, מודה הגר"מ לכל מי שתמך בו עד כה וגם לאלו "שכתבו מאמרים נגד לשם שמים - שבלעדיהם לא היו מתבררים ה'לכתחילה' שבפעולות אלו".
הגר גולובנציץ גבעת ירושלים הערשל שרייבר אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד