י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שש שנות מאסר לאולמרט; השופט: "נוטל השוחד - בוגד" • אולמרט: אני חף מפשע

השופט דוד רוזן גזר את דינו של רה"מ לשעבר ל-6 שנות מאסר בפועל, כפי שדרשה הפרקליטות • "נוטל השוחד הוא בוגד; עשייתם של הנאשמים ברוכה אך הם פושעים; זאת חזירות" • רמיזה ללופוליאנסקי ופיינר? "מצב רפואי לא ישפיע על גזר הדין" • אלי שמחיוף, שנשפט ל-3 שנים וחצי, הגיש את התפטרותו לברקת • ביצוע העונש: ב-1 לספטמבר • אולמרט: "זהו יום עצוב, אני חף מפשע; פני לערעור" • מתעדכן

אולמרט, צילום: פלאש90
אולמרט, צילום: פלאש90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את עונשו של ראש ממשלת ישראל לשעבר ל-6 שנות מאסר. העונש החמור והתקדימי הוא המרבי, כפי דרישת הפרקליטות. השופט השתמש בביטויים חריפים במהלך הקראת גזר הדין, כלפי החשודים ונוטלי השוחד.

גזר דינו של הלל צ'רני, נאשם מספר 1, נגזר ל-3 וחצי שנות מאסר בפועל, פחות משדרשה הפרקליטות. עונשו של אביגדור קלנר, נאשם מספר 2, נגזר לשלוש שנים. "המאכער" מאיר רבין, חניכו של עד המדינה דכנר המנוח, נשפט ל-5 שנות מאסר וקנס של 500 אלף ש"ח. מהנדס העיר לשעבר אורי שטרית, נשפט ל-7 שנות מאסר. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נשפט לכ-6 שנות מאסר, כדרישת הפרקליטות. דני דנקנר, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים נשפט ל-3 שנות מאסר.

על סגן ר"ע ירושלים לשעבר אלי שמחיוף נגזר שלוש וחצי שנות מאסר, והוא הגיש את התפטרותו לראש עיריית ירושלים ברקת, בה כתב כי הוא מודיע על השעייתו מתפקידים בעירייה, עד למתן פסק דין סופי בערעור (המסמך המצורף).

השופט פתח ואמר "עבירות השוחד מרקיבות את השירות הציבורי וממוטטות מסגרות שלטון. נותן השוחד הינו איש מושחת, נוטל השוחד הינו בבחינת בוגד", הוא הוסיף כי, "הוא פושע שמרבית זמנו הוקדש לפועלו הציבורי, עליו זכה לשבחים. הוא פעל למען העשרת כיסו. הריקבון לא נותר לשטח הסטרילי".

רוזן הוסיף כי "מעמדו ותפקידו של עובד ציבור שסרח צריכים להילקח בחשבון", אמר רוזן. "ככל שהמעמד רם יותר ובכיר יותר כך הדבר יהיה לחומרה. אין דינם של אנשים 'פשוטים כדין מי שמשתייך לאליטה החברתית. חלק מהמורשעים הם שמנא וסלתא של הארץ. אלה פעלו וביצעו עבירות מתוך חמדנות, שלא לומר חזירות".

השופט אמר כי מצב רפואי לא ישפיע על גזר הדין, ויש גורמים משפטיים שרואים פה רמיזה לעבר הנאשמים לופוליאנסקי וקלנר.

אולמרט התייחס הבוקר לגזר הדין ואמר "זהו יום עצוב שבו ניתן גזר דין שגוי לאדם חף מפשע, בכוונתו של אני צפוי להגיש ערעור על החלטת בית המשפט", עורך דינו אלי זהר אמר בכניסה לבית המשפט: זאת תחנת מעבר.

כזכור, אולמרט הורשע בלקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים, והפרקליטות מבקשת לגזור עליו עונש של 6 שנות מאסר בפועל לכל הפחות, כמו גם הטלת קנס וקלון. עורכי הדין של אולמרט מקווים לכל היותר ל-18 חודשי מאסר.

השופט רוזן, צילום: פלאש90צילום: השופט רוזן, צילום: פלאש90
השופט רוזן, צילום: פלאש90

גזר דינם של לופוליאנסקי ופיינר נדחה
גזר דינם של לופוליאנסקי ופיינר יידחה עד ה-9 ביוני לאחר שיתקבלו חוות דעת רפואיות נוספות בנוגע ללופוליאנקי ותזכיר שירות מבחן לגבי יכולתו של פיינר לריצוי מאסר בדרך של עבודות שירות.

רוזן הודיע במהלך הטיעונים לעונש, כי הוא מתכוון להקל בעונשיהם של לופוליאנסקי ופיינר.

פרקליטיו של אולמרט טוענים כי העונש שהוא כבר קיבל, הוא חמור ביותר, ולכן יש להקל בעונשו.

"העונש שאולמרט כבר קיבל על ידי עמידתו הציבורית בתקשורת למיניה היה חריף ביותר ובלתי נסבל לפי כל אמת מידה חברתית בארץ ובעולם כולו", אמר סניגורו, עו"ד אלי זהר, שדיבר על "מה שקרה בשבועות האחרונים בזירה הציבורית, כאשר הטענות של שולה זקן הפכו לאיזה פסטיבל תקשורתי בלתי נסבל והשחירו את דמותו של אולמרט מעל ומעבר לכל מה שהיה ידוע לנו בעבר".

לדברי זהר, הדבר גרם לפגיעה ממשית בהליך המשפטי: "הפגיעה הזו צריכה להילקח בחשבון כשדנים בעונשו של אולמרט. זקן איננה עוזרת נאמנה כפי שהתייחסו אליה, אלא אדם עצמאי שפעל לקידום האינטרסים של עצמו".

זהר ציין כי אולמרט הואשם ב-4 עבירות של קבלת שוחד והורשע "רק" בשתיים: "אנו מכבדים את החלטת השופט, גם אם לא מסכימים איתה. אנחנו בדעה שהתביעה דרשה דרישות שאינן מידתיות לגבי עונשו של אולמרט. נסיבות המקרה מושכות את אולמרט אל הרף התחתון של הענישה ואנחנו מבקשים מבית המשפט לחרוג מהמתחם של הענישה באופן שעניינו של אולמרט צריך להיות נדון על פי נסיבותיו המיוחדות".

עוד טען עו"ד אלי זהר כי הסכום שאולמרט הורשע כי קיבל כשוחד, בסך יותר מ-500 אלף שקל, אינו כה משמעותי ואינו חזות הכול. בשלב זה התערב השופט רוזן והטיח בזהר: "על מה אתה מדבר? זה סכום-עתק. זה סכום נכבד מאוד ומתחיל לטפס מעלה-מעלה מבחינת חומרת העבירה. זה לא 20 אלף שקל ולא 50 אלף שקל. אני מתקשה לקבל את הטיעון שלך".

מסמך ההתפטרות של שמחיוף הבוקרצילום: מסמך ההתפטרות של שמחיוף הבוקר
מסמך ההתפטרות של שמחיוף הבוקר

אולמרט הולילנד בית המשפט גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד