כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המערכת הפוליטית מגיבה לגזר הדין: "יום עצוב"

שמעון פרס הגיב מנורבגיה: "באופן אישי - יום עצוב" • ציפי לבני: "יש לי אמון מלא בבית המשפט ורשויות האכיפה"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

בעקבות הכרעת גר דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שירצה שש שנות מאסר בפועל, מסר נשיא המדינה שמעון פרס, שהיה לצדו של אולמרט בעת כהונתו כראש הממשלה מטעם מפלגת קדימה, והמבקר בימים אלה בנורבגיה: "זהו תהליך משפטי הנוהג בארצות דמוקרטיות. אין לי תפקיד במערכת המשפטית. באופן אישי - זהו יום עצוב".

גם שרת המשפטים ציפי לבני, שכיהנה לצידו של אולמרט והובילה אחריו את מפלגת קדימה, אמרה: "מדובר ביום לא פשוט שבו גוזרים את דינו של ראש ממשלה לשעבר. יש לי אמון מלא בבית המשפט ורשויות האכיפה, וכך גם צריך להרגיש הציבור. לצד העובדה שמדובר ביום לא פשוט שגוזרים את דינו של ראש הממשלה לשעבר".

שר האוצר, יאיר לפיד, שנחשב בעבר לבעל קשרים חמים עם אולמרט, התייחס לגזר הדין שניתן היום לראש הממשלה לשעבר, וכינה אף הוא את היום - יום עצוב. "היום בו ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, ויום עצוב לי ברמה האישית. אך בה בעת הוא יום חשוב בו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק", אמר לפיד.

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, אמר בעת סיורו ברמת הגולן כי הוא שרוי בתחושות מעורבות. "מצד אחד זה יום עצוב כשנגזר דין של ראש ממשלה לשעבר במדינת ישראל בעקבות הרשעתו בגין שוחד, אך מנגד מדובר תעודת כבוד לשלטון החוק הישראלי, למערכת אכיפת החוק הישראלית ולחברה הישראלית".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התייחס לגזר הדין ואמר: "זה יום עצוב וקשה למדינת ישראל, ובוודאי לאיש עצמו. יחד עם זאת, המאבק בשחיתות הציבורית הוא מאבק חשוב מאין כמוהו". בכנס של המשרד לביטחון פנים בירושלים הוסיף אהרונוביץ' כי הוא "מגבה את משטרת ישראל לפעול באופן הנחרץ ביותר למיגור השחיתות הציבורית בכל דרג בו היא מתרחשת".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לגזר הדין במשפט אולמרט כי "בית המשפט הבהיר כי לשוחד יש מחיר גבוה, ואת המשחד והמשוחדים יש להוקיע ולהעניש. רק עונש משמעותיניכול לבנות את ההרתעה מפני השחיתות ולאפשר נואמות מנהל תקין". עוד אמרו בתנועה כי "זהו לא יום שמח אלא יום עצוב וקשה".

ח"כ דב חנין מחד"ש, יו"ר השדולה הסביבתית חברתית ושדולת הדיור, הגיב: "בדיוק ביום שבו נשלחים מורשעי פרשת הולילנד לכלא, מתקבלת ההחלטה שתאפשר עוד עשרות הולילנדים חדשים: הממשלה הצליחה לסלק את נציגי הסביבה מהועדה לנושאים עקרוניים במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

"ברור שהלקחים מפרשת הולילנד לא נלמדים. במקום לחזק את שומרי הסף, את מנגנוני הביקורת, את השקיפות, את ההגנות הסביבתיות והחברתיות, הממשלה ממשיכה להחליש אותם ולפרק אותם במרץ. פרשת הולילנד מקומית אולי מאחורינו אבל בקצב הזה הרבה פרשות אחרות עלולות להיות לפנינו".
אולמרט לבני פרס תגובות מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד