י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: הכירו את 'קרית עטרת שלמה'

מסתמן: במהלך שיתוף פעולה חריג בגודלו בעולם הישיבות, יקים הגרש"ב סורוצקין ישיבה גדולה על שטח ענק בכפר הנוער שדה חמד • בצוות הישיבה יכהנו הגר"ח פיינשטיין, הגרח"מ אוזבנד והגר"ח וייספיש • הגרש"ב עצמו צפוי לעבור ולהתגורר במקום, יחד עם חלק מצוות הישיבה • וכמה בחורים יתחילו את 'זמן אלול' בישיבה החדשה?

הגרש"ב סורוצקין. צילום: יעקב כהן
הגרש"ב סורוצקין. צילום: יעקב כהן

בהמשך להקמת הישיבה הגדולה החדשה בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה', מסתמן שיתוף פעולה חריג בגודלו לטובת הישיבה.

מדובר בשטח ענק, של עשאות דונם, של כפר הנוער שדה חמד הסמוך לראשון לציון ונמצא במרחק נסיעה קצר מבני ברק. בעבר היה שייך המקום לצא"י - צעירי אגודת ישראל, והוא עבר בירושה לגאון רבי יצחק לורנץ, בנו של הרב שלמה לורנץ ז"ל.

בשטח העצום תוקם ישיבה גדולה בזמן אלול הקרוב, והיא תיפתח עם 70 בחורים משיעור א', וכ-50 בחורים מבני הקיבוץ.

על פי המתסמן, בראשות הישיבה יכהנו הגאון רבי חיים פיינשטיין, הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד והמשגיח הגאון רבי חיים ויספיש - שכיהן עד עתה כמשגיח בישיבת 'קול תורה'.

בחזונו של הגרש"ב סורוצקין להפוך את שדה חמד לקרית הישיבה הגדולה - 'עטרת שלמה', כאשר התקווה היא כי רוב צוות הישיבה יעברו להתגורר במקום, ובהם הגרש"ב סורוצקין עצמו, שיעתיק את מגוריו למקום מבית שמש. מטעם זה, בכוונה תחילה לא פנה הגרש"ב לערים החרדיות הקיימות - וחיפש מקום אסטרטגי במרכז הארץ.

לדברי גורמים המעורים בהליך הקמת הישיבה החדשה, לגרש"ב סורוצקין ישנן 7 ישיבות קטנות, ובהן - כמו בשאר הישיבות קטנות ברחבי הארץ - קיים ביקוש גבוה להתקבל לישיבה החדשה, זאת מלבד צוות רשמים מקצועי שיסייע בתהליך.
עטרת שלמה סורוצקין ישיבה שדה חמד רכישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד