ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

יחד בבג"צ: באיאן, נזירות והתנועה האיסלאמית

תביעה משותפת של מוסדות חרדים, ערבים ונוצרים נגד קיצוצי התקציב של משרד החינוך • הבג"צ הוציא צו על תנאי נגד פירון

בג"צ. צילום: פלאש90
בג"צ. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

בג"צ הוציא אתמול (שני) צו על תנאי נגד קיצוץ תקציבי מוסדות חרדים וערבים על ידי משרד החינוך.

בעתירה לבג"ץ שהגישו למעלה מארבעים מוסדות חינוך יסודיים, מוכרים שאינם רשמיים (מוכש"ר), יהודים וערבים, התבקש בג"צ להורות על ביטולה של הוראת משרד החינוך מחודש מאי 2013 על פיה קוצץ תקציב כלל מוסדות החינוך היסודיים המוכרים שאינם רשמיים במדינת ישראל.

בין העותרים תלמודי התורה של בעלזא, באיאן, ויזניץ, חב"ד, צאנז, העמותה לקידום החינוך התורני לאומי, ועמם מוסדות ערבים ונוצרים כולל: האגודה האיסלאמית, אל-אימאן, אלעאהד-אלאסאיה-אלנמודג'יה, הכנסיה האנגליקנית, כנסיית המשיח האנגלית, הכנסייה הקתולית, כנסיית יוחנן הקדוש, נזירות ציון ועוד.

באותה הוראה, ביקש משרד החינוך לחתוך מתקציב המוסדות את רכיבי התמרוץ והטיפוח שנועדו בעיקרם לסייע למוסדות בעלי אוכלוסיות מוחלשות. משמעות הקיצוץ עולה כדי שלושים אחוז ויותר מתקציב מרבית המוסדות ומדובר במכת מוות עבורם.

בעקבות סירוב משרד החינוך לבטל את הקיצוץ פנו המוסדות בעתירה לבג"ץ. בדיון ממושך שנערך אתמול (שני), סירב בית המשפט לקבל את טענת משרד החינוך כי המוסדות השתהו בהגשת העתירה והוציא צו-על-תנאי נגד משרד החינוך.

עוד נקבע כי המשיבים יגישו תשובתם תוך 30 ימים.

ד"ר הראל ארנון המיצג את העותרים הבהיר: "החלטת בית המשפט העליון מטילה צל כבד על חוקיותה של ההוראה ושל הקיצוץ בעקבותיה. יש בה כדי להשפיע גם על הקיצוץ המתוכנן על ידי שר החינוך גם לשנה הבאה. אנו מאמינים שחברי ועד החינוך אשר שאלת המשך הקיצוץ מונחת על שולחנם בימים אלו ממש לא יתעלמו מהחלטת בית המשפט העליון, לא ישמשו חותמת גומי לבקשת הקיצוץ של שר החינוך שהועברה לעיונם, וישקלו את משמעויות הקיצוץ עבור מערכת החינוך כולה והאוכלוסיות החלשות בפרט".
חרדים עתירה מוסדות בגץ כנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד