ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"העצורים בספרד במצב קשה מאוד" • ראיון

העסקן יידל יאקאב מספר מספרד על תוכניות העסקנים • עו"ד ציבין מסרב לטפל בתיק אך מודאג ממצב העצורים • ראיון

העצור. צילום: בחדרי חרדים
העצור. צילום: בחדרי חרדים

פרשת עצורי ספרד הנמקים בבית הכלא לאחר שנעצרו בשל מעורבות בבלדרות סמים, ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי.

הבוקר (שלישי), יצא לספרד העסקן יידל יאקאב מאנשי הצוות שטיפל בפרשת עצורי יפן יחד עם החיד"ו וייס, עוה"ד מרדכי ציבין, והעסקנים אהרן נזרי ואלימלך בינדיגר.

"אני נמצא בברצלונה", אמר יאקאב בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים', "כל עיסוק בנושא מפריע לעצורים ואני מבקש מהתקשורת לרדת מן הענין, אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין. בין היתר נסעתי לבדוק אפשרות שהצוות בראשות הדיין החיד"ו וייס ואשר טיפל בפרשת יפן בהצלחה, יתגייס לעזרה גם כאן".

עוד הוסיף יאקאב: "נסעתי בשליחות החיד"ו וייס ובהכוונת עורך דין מרדכי ציבין אשר לצערנו ולהוותנו סירב לטפל בתיק בשל ענינים אחרים בספרד אשר קדמו לתיק הנוכחי, ואשר יכולים להזיק לטיפול בעניניו בספרד".

יאקאב ממשיך ומוסיף בענין ציבין: "לבקשתינו ציבין הסכים לייעץ, ומייעץ לנו כיצד לפעול בספרד ובין היתר פותח לנו שם דלתות על כל המשתמע מכך, בהתנדבות".

• מה שלום העצורים?

"אני לא יכול לענות על השאלה. אני יכול רק להגיד שהמצב לא טוב".

• כמה זמן תישאר במקום?

"אני לא יודע כמה זמן, אני רק מתפלל שבעזרת ה' בעזרתו של החיד"ו ועורך הדין מרדכי ציבין הכל יפתר, רק צריך סבלנות, ביפן היו אנשים שלא היה להם סבלנות וחשבו שהכל עובד במהירות צריך להמתין והכל יפתר".

עורך הדין מרדכי ציבין צילום: עורך הדין מרדכי ציבין
עורך הדין מרדכי ציבין

עורך הדין מרדכי ציבין סירב לבקשת 'בחדרי חרדים' להתייחס לגוף הפרשה כל מה שהיה מוכן לומר "אני לא מטפל בתיק הבחורים בספרד נמצאים בצרה".

ציבין הבהיר שאף שאינו מטפל בתיק, "כאדם וכיהודי אי אפשר לעמוד מנגד כאשר יהודי נמצא בצרה. לכן הסכמתי להדריך את העסקנים כיצד לטפל בענין ולאלו גורמים לפנות. הכל מניסיוני ומהיכרות אישית שלי עם הגורמים המתאימים אשר הוכיחו בעבר כי ביכולתם לסייע".

למרות כל הפניות לציבין הוא מסרב בכל תוקף לקבל את הייצוג של העצורים.

לפי המידע שבידי 'בחדרי חרדים', משטרת ספרד חושדת כי השניים שותפים לרשת בינלאומית להפצת סמים באירופה ואשר בסיסה בישראל.

לפי החשד, פעילי הרשת מנצלים אנשים קשיי יום תמימים ומעסיקים אותם כאנשי מכירות ובלדרים של טלפונים סללוריים ואמצעי קשר אחרים. אנשי הרשת שולחים עם בלדריהם מזוודות אשר לא ניתן לפתוח אותן, המכילות לדבריהם מכשירים סללורים וחפצי אלקטורניקה, אך למעשה מוסלקים בהן סמים.

במידה והעצורים יישפטו ויורשעו העונש הצפוי להם הוא בין שלש לחמש וחצי שנים. עם זאת לפי הנוהל בספרד במאסר בן פחות משש שנים, ניתן לגרש אזרח זר שהורשע לארץ מולדתו מבלי שיצטרך לרצות את עונשו בכלא.
מרדכי ציבין ספרד עצורים ברצלונה סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד