כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האברכים התפללו, ורשת "יששכר באהליך" ניצלה

המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעו הכוללים, הוביל להודעה על סגירה • הגראי"ל שמע והורה: לא להתייאש • כעת נמצא הפתרון

אברכי כולל. יוכלו ללמוד בשקט. צילום: בחדרי חרדים
אברכי כולל. יוכלו ללמוד בשקט. צילום: בחדרי חרדים

חשיפת 'בחדרי חרדים' ערב זמן קיץ על כך שרשת הכוללים הגדולה 'יששכר באוהליך' מצויה במשבר כלכלי, באה לפתרונה בשלום. משכורות האברכים יופקדו.

למרות ההודעה על סגירת הסניפים, הם לא נסגרו בסופו של דבר. האברכים, שכל חייהם הם ד' אמות של תורה והלכה, המשיכו להגיע בתקווה שהכל יסתדר.

הרב ויסבורד פנה כדרכו לנשיא הרשת הגראי"ל שטיינמן, ופרש בפניו את המצב הקשה. הגראי"ל שמע את הדברים, והחליט שהפתרון הדרסטי - סגירת הרשת, לא רצוי. הווא ביקש להעביר מסר לכל אברכי רשת הכוללים כי "יש להמשיך וללמוד ובעז"ה יהיו ישועות. ובודאי שמיעוט תורה לא יועיל כלל לחיזוק התורה".

הגראי"ל גם ביקש להרבות בתפילה ע"י צעירי הצאן, בני האברכים, תינוקות של בית רבן, והתפילות האלו יביאו את הישועה.

המסר הועבר, ובמכתב לכל אברכי הכוללים שנתלו בסניפים ברחבי הארץ נקראו האברכים להמשיך את קול התורה וזה מילא את היכלי הכוללים. בנוסף לכך הגיעו, למרות המצב, לא מעט בקשות של אברכים חדשים להצטרף לרשת "יששכר באוהליך".

לצד התפילות נסע הרב ויסבורד לארה"ב שם ראה הצלחה גדולה מעבר למשוער ולפעמים קודמות בהם חזר בידים ריקות אין ספק אומרים הבוקר בכוללים כי התפילות עזרו ומשכורות האברכים יופקדו כבר בשבוע הקרוב.

בנוסף למסעו של הרב ויסבורד רתם, במהלך פגישות ממושכות, ועד ידידי הכוללים בארה"ב כדי לסייע ולבסס את המשך קיום והתפתחות הכוללים גם בעתיד.
אברכים כוללים תפילות יששכר באוהליך הרב ויסבורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד