כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פינוי מעלה רחבעם החל; 6 בני אדם נעצרו

הצבא החל בהרס מבנים בהתנחלות, לאחר שבית המשפט דחה בקשה למתן צו ביניים שימנע את הפינוי • צפו בתמונות

מעלה רחבעם הבוקר
מעלה רחבעם הבוקר

בעוד כוחות מג"ב משטרה ומנהל אזרחי, נערכים סביב הבתים המיועדים לפינוי לפני תחילת ההרס, נעצר לפתע הפינוי - כאשר לא ברור מהי סיבת העצירה.

בהמשך היום החל הפינוי. מסוכנות תצפית נמסר על חמישה עצורים במהלך העימותים המתרחשים כעת במעלה רחבעם. מהם זוג נשוי, שתי בגירות וקטין. יצויין כי מופעלת אלימות קשה על נאמני ארץ ישראל המתנגדים להרס.

בשעה זו פועלים ערבים שנשכרו על ידי המנהל האזרחי, מכניסים את תכולת הבתים המפונים, לתוך מכולות. בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורל החפצים האישיים ולאן המכולות יועברו לאיחסון. במקביל, החל הרס הבית הראשון בסדרת הבתים אותם רוצה המנהל האזרחי להחריב ביישוב מעלה רחבעם. עד כה נהרסו 4 בתים במעלה רחבעם.

היום עתרו מיקי יאס ובנו בע"מ ומיכאל חאס לבג"צ, נגד מועצת גוש עציון, מפקד כוחות צה"ל ביו"ש, שר הביטחון וראש הממשלה. העתירה היא למתן צו על תנאי ולמתן צו ביניים. השופט יורם דנציגר החליט כי המשיבים יגיבו לעתירה ולבקשה לצו ביניים עד לתאריך 30/06/2014.

"לעת הזו אין מקום ליתן צו-ביניים, אך יש להניח כי המשיבים לא ינקטו בצעדים שיגרמו לתוצאות בלתי הפיכות עד להכרעה בדבר אופן המשך הטיפול בעתירה", כתב השופט.

מוקדם יותר, מחסום משטרתי שהוצב בתקוע קילומטרים ספורים ממעלה רחבעם עיכב לחקירה ארבעה בגירים בחשד שהתכוונו להגיע למעלה רחבעם על מנת להתנגד לפינוי.

במקביל שיירת הכוחות פרצה את הכניסה למעלה רחבעם והם התגברו על חסמים שהוצבו ע"י "נאמני ארץ ישראל" בצירי הגישה לבתים.

הפינוי, החסימה, וההתקפלות, צילום: סוכנות תצפית














פינוי צו צהל הרס מעלה רחבעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד