כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מד"א יפעיל מרפאות שבת לשובתים במירון

מוקדי השבת שהוקמו על ידי מד"א במירון יאוישו בידי רופאים נכרים ועל פי כללי ההלכה ובהנחיית רבני ארגוני ההצלה של מד"א • מאות כוננים ועשרות אמבולנסים, אופנועים וטרקטורונים כבר הובאו למירון • במד"א מבקשים מהציבור להיזהר מפציעות מהציוד הכבד

מרפאות מד"א במירון
מרפאות מד"א במירון

שבת מרוממת צפויה לרבבות אשר ישבתו השבת סמוך לאתר ציון הרשב"י במירון. ברחבי הריכוזים החרדיים נראו כבר מיום חמישי אוטובוסים מלאים אשר עושים דרכם לצפון, כשרבבות יפקדו את מירון לקראת השבת.

במגן דוד אדום נערכו מבעוד מועד לקראת העלייה ההמונית של רבבות השובתים במירון, ויפעילו במהלך השבת מרפאות שבת לתועלת הציבור.

מוקד השבת המרכזי של מד"א מוקם במתחם בני עקיבא, סמוך ונראה למערת ציון הרשב"י כשאת המוקד יאיישו רופאים נוכריים לצד פרמדיקים וחובשים של מד"א וארגוני ההצלה החרדיים המסונפים לה. מרפאות שבת נוספות הוקמו בדרך המהדרין ובמתחם שזיפרון, על מנת לכסות את כל שטחי הכפר.

מוקדי מד"א כולם יפעלו על פי כללי ההלכה כאשר רבני ארגוני ההצלה החרדיים המסונפים למד"א, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א והגאון רבי מאיר סירוטה שליט"א העמידו קובץ הנחיות הלכתיות מפורטות לאנשי מד"א וארגוני ההצלה. המרפאות יפעלו בשיתוף אנשי עזר מציון שחברו למד"א באבטחת אירועי הילולת הרשב"י.

בהוראת משטרת ישראל יאבטחו כוחות מד"א את המתפללים כבר עם כניסת השבת ועד לסיום ההילולא, כאשר בשבת לבדה ישהו במירון למעלה מ-150 מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים המסונפים למד"א ויהיו ערוכים להעניק סיוע רפואי בכל רגע נתון, לצד הציוד המאובזר שבמרפאות מד"א במירון.

במגן דוד אדום מבקשים מציבור השוהים השבת במירון להשגיח היטב על ילדיהם לאור הציוד הכבד, טריבונות, במות וציוד ההגברה שכבר הוקם בשטח. עם זאת, מדגישים במד"א כי עם קרות אירוע רפואי יש לפנות לצוותי ההצלה ומרפאות מד"א הפרוסים ברחבי ההר.

כבר אמש פרסו צוותי מד"א את האוהלים והציוד הלוגיסטי הכבד הדרוש למבצע אבטחת מאות אלפי החוגגים במירון. עשרות כונני מד"א לצד אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים ואופנועים עומדים הכן מיום חמישי ועד לסיום האירועים ביום שני.

עם צאת השבת יעלו למירון מאות כונני ומתנדבי מד"א וארגוני ההצלה החרדיים המסונפים לה,
ויסייעו לכוחות ששוהים כבר עתה במירון במבצע האבטחה כאשר מד"א הוא הגוף הרשמי המאבטח את האירועים ובהנחיית משטרת ישראל.





קשה מדא מצב מרפאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד