י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שימושי • מתקשים לקבל החלטות בעסק? הנה מדריך

לפעמים אנחנו מסתובבים עם התלבטות בראש ומתקשים להחליט במשך זמן רב, עד שההתלבטות כבר מתחילה להשפיע עלינו לרעה ואפילו מפריעה לנו בעבודה • כדי לעזור לכם במצבים שכאלה, קבוצת ביפר קיבצה עבורכם מספר שיטות שעוזרות לקבל החלטות בעסק • לגזור ולשמור

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

כבעלי עסקים ומנהלים, אנחנו נדרשים לקבל החלטות כל הזמן. מהחלטות קטנות כמו איזה טכנאי להזמין כשהתקלקל המחשב, דרך החלטות שיהיו בעלות משמעות לאורך זמן כמו האם לתת העלאה לעובד, ועד החלטות שישנו את הפני העסק, כמו האם להכניס שותף לעסק, האם להתרחב ולקחת הלוואה וכו'.

הנה רשימה:

1. טבלת יתרונות וחסרונות, זה עדיין עובד! – פתרון עתיק, מוכר ופשוט, אבל איכשהו אנחנו נוטים לשכוח את קיומו או פשוט מתעצלים להתיישב עם דף ועט ולכתוב ברגע האמת. האמת היא שהפתרון העתיק הזה עובד מצוין עד היום.

2. החלטה על בסיס ניסיון העבר, אבל האם אנחנו באמת זוכרים? - כדי שנוכל לקחת החלטה שמבוססת באמת על ניסיון העבר, ולא על הזיכרון שלנו, חשוב לנהל תיעוד שוטף בעסק. תיעוד מסודר של תיקי לקוחות, הוצאות, הכנסות, הצלחות, כישלונות, ספקים, עלויות, מחירים, תשלומים, שעות עבודה וכו' – יעזרו לנו לקבל החלטה בפעם הבאה.

3. התייעצות עם הדרג הניהולי הבכיר בחברה- אם אתם מתלבטים, היעזרו במנהלים שסביבכם. אלה שמתמודדים בעצמם עם קבלת החלטות ביומיום יוכלו להבין ולייעץ לכם מניסיונם.

4. התייעצות עם העובדים: העובדים שלכם ישמחו אם תתייעצו אותם ותשתפו אותם. יכול להיות שיהיה להם פתרון שלא חשבתם עליו או זווית ראייה אחרת. לפעמים העובדים הם אלה שבאמת מכירים את הלקוחות והצרכים מתוך העבודה היומיומית. גם אם הפתרון לא יגיע משם, בכל מקרה תעצימו את העובד שירגיש שמעריכים את דעתו, ותעצימו גם את תחושת עבודת הצוות בעסק.

5. סקר ללקוחות: סקרים חוסכים מאתנו להתלבט ולנחש ולנסות לצפות את העתיד. סקר פשוט ללקוחות יכול לגלות לנו בדיוק מה הצעד הבא ולחסוך לנו לילות רבים ללא שינה. סקרים הם כבר לא בעלות מטורפת כמו פעם כאשר רק ארגוני ענק ופוליטיקאים יכלו להרשות לעצמם לסקור.

6. מחקר שוק / מתחרים – כשלוקחים החלטות הרות גורל, או כשמעורבים תקציבים גדולים, כדאי לדעת כמה שיותר ולשער כמה שפחות. מחקר עדכני של השוק שלנו והמתחרים יכול לגלות לנו הרבה ולשקף לנו את האמת. יכול להיות שיש לנו רעיון גאוני באמת, רק שלא ידענו שיש עוד גאונים כמונו שכבר חשבו על זה.

7. יועץ אסטרטגי חיצוני – כן, לפעמים שווה לקחת עזרה מקצועית וחיצונית. נכון, זה לא תמיד זול, אבל לפעמים שעה אחת עם יועץ מקצוען יכולה לחסוך לנו טעויות רבות, ולפתור לנו את ההתלבטות הזו שיושבת לנו על הראש כבר חודש!

לסיכום: הדבר שהכי עוזר בקבלת החלטות הוא – להחליט! להחליט שמפסיקים להתלבט ולוקחים החלטה, גם אם היא שגויה. לפעמים עדיף לקחת החלטה שגויה, ללמוד ממנה ולהתקדם, מאשר להישאר תקועים במקום מהפחד לשגות.
עובדים עסקים משרד שולחן החלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד