י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יוזמה מבורכת בירושלים: אין לחם? תאכלו בשר!

רבה של גילה, הגר"א שלזינגר, מוביל מהפכת מחירים במוצרי העוף והבשר • "חייבים לעשות הכל להקל על האברכים"

רבה של גילה. צילום: קובי הר צבי
רבה של גילה. צילום: קובי הר צבי

בתקופה כל כך קשה לאברכי הכוללים, המקוצצים מכל עבר בתקציביהם ובמלגות הלימוד הזעומות, מגיעה בשורה של ממש: בימים הקרובים יציעו המרכולים בירושלים עופות ובשר בהכשר מהודר, במחירים חסרי תקדים, בכדי להביא לרווחה בבתי האברכים.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא הגאון רבי אליהו שלזינגר, הרב הפוסק במועצה הדתית בירושלים המכהן גם כרבה של גילה.

היוזמה החלה להתגלגל כשאחד מספקי העופות והבשר הגדולים בבירה, דני מזרחי, הגיע ללשכת הרב בכדי לבקש הכשר מהודר של הרבנות המקומית על 'ליין' חדש של עופות ובשרים. הרב ביקש ממנו בתמורה להוזיל - לפחות בתקופה הקרובה - את מחירי העופות והבשר בכדי שאלו יהיו שווים לכל נפש.

מזרחי הביע את הסכמתו והמהלך יצא לדרך, כשכבר בימים הקרובים יהנו בני התורה ממוצרי בשר ועוף מוזלים, שיביאו רווחה כלכלית מחד וביטחון תזונתי מאידך.

בלשכתו של הרב שלזינגר הוסיפו כי המהלך הזה הוא מהלך אחד מתוך שורה ארוכה של מהלכים שיוזמת המועצה הדתית לרווחת ציבור בני התורה בירושלים. "אין ספק שבימים כאלה אנחנו חייבים לעשות הכל בכדי להקל על בני התורה. אנחנו פועלים עכשיו במלא המרץ, לקדם עוד מספר יוזמות שיקלו על חשבונות הבנק המדולדלים ממילא של האברכים".

בנוגע לבחירות הקרבות לרבנות ירושלים, בהן אמור הרב להתמודד, הוא סירב לדבר, אך בלשכתו אמרו כי "הרב מופתע מהתמיכה חסרת התקדים לה הוא זוכה. בשבועות האחרונים עלו ובאו ללשכתו רבני השכונות ושליחים מגדולי ישראל, לחזק את ידיו במערכה החשובה ביותר כיום לעולם הרבנות. גדולי ישראל שבו ואמרו כי יש לעשות הכל שבתפקיד רבה של ירושלים יכהן יהודי ירא שמיים, המכיר את העיר ואת מצוקותיה, ויהווה המשך לשושלת הרבנים המכובדת שכיהנה בירושלים במאות השנים האחרונות. הדברים הללו מהווים נר לרגליו של הרב, שפועל בכפיפות לגדולי ישראל ונהנה מתמיכתם ומאהדתם".
ירושלים רב בשר גילה לחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד