כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גפני: "הרבנות כוחנית? שטרן כוחני!"

ח"כ משה גפני השיב בחריפות לח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, שהאשים את אנשי הרבנות בכוחניות, בשל אי יישומו של חוק צוהר לפתיחת אזורי רישום הנישואין • "רוצים לשמר את המצב שלא יהיו תקלות. הפקידים עושים מלאכתם נאמנה" • "עומד כאן שטרן ומכפיש את הרבנות, בושה וחרפה שככה מדברים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (ד) במליאת הכנסת בנושא פתיחת אזורי הרישום לנישואין, אמר ח"כ משה גפני לחברי הכנסת כי "התלבטתי אם להתייחס לדברים של חבר הכנסת אלעזר שטרן אשר תקף את הרבנות אודות פתיחת אזורי הרישום. אני יודע מה קורה בהרבה גופים במדינה, הרבנות היא הגוף הכי נקי יחסית לאלו הקיימים. אבל לגופו של עניין, אני נגד החוק הזה של פתיחת אזורי הרישום לנישואין, אני חושב שהוא חוק רע, אבל החוק נקבע וכעת עומדים רושמי הנישואים ורוצים לשמר את המצב הזה שבו לא תהיינה תקלות.

"הרי דובר על כך שיהיה מחשוב מסודר", המשיך גפני, "ועד אז, הם מבקשים ממי שבא להירשם לנישואים שיביא תעודת רווקות, כי אולי הוא לא רווק? הרי הנזק שיכול להיגרם לזוג כזה הוא לא יתואר, והפקידים עושים מלאכתם נאמנה".

בשלב זה עבר גפני למתקפה על שטרן: "עומד פה חבר כנסת אלעזר שטרן ואומר שאנשי הרבנות כוחניים. מי כוחני? רושם הנישואים שיכול לשתות תה וללכת הביתה? הרי פטרו אותו מכל העניין הזה בחוק החדש והוא אומר: לא, אני רוצה לעשות שזה יהיה מסודר ושנדע שמדובר בשני רווקים שבאים להינשא - שזה יהיה באופן כזה שלא בעוד עשר שנים יבוא הזוג הזה ויגיד תראו איזה קטסטרופה קרתה חלילה.

"במקום שאלעזר שטרן ישבח את הפקידים שעושים מלאכתם, הוא עומד כאן ומכפיש את הרבנות, את אותו רושם נישואים שמקבל משכורת נמוכה והוא עוד אומר שהוא כוחני. אז אני עומד כאן ואומר ששטרן הוא הכוחני. בושה וחרפה שככה מדברים על אנשי הרבנות ועל מלאכתם החשובה".
גפני שטרן רבנות תוקפני חוק צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד