א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עמותת אור ירוק מזהירה מפני סכנות ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא חג מועד לפורענות במיוחד בהקשר של נהיגה ועייפות. לרגל החג, עמותת אור ירוק נותנת מספר טיפים לחוגגים את ל"ג עומר

עמותת אור ירוק מזהירה מפני סכנות ל"ג בעומר
יעקב נחומי

בשבוע הקרוב ייצאו המונים לחגוג את ל"ג בעומר ברחבי הארץ במדורות הנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה ובמרכזן – ההילולה בהר מירון. על פי עמותת אור ירוק, ל"ג בעומר, הוא חג מועד לפורענות במיוחד בהקשר של נהיגה ועייפות: רבים מן החוגגים שבים לבתיהם בתום לילה של חגיגות, ונוהגים כאשר הם עייפים. כמו כן ייתכן כי הנהגים שתו אלכוהול במהלך ההילולה, ילדים עלולים שלא להיות חגורים בחגורות בטיחות ובמושבי בטיחות מתאימים ועוד.

לרגל החג, עמותת אור ירוק נותנת מספר טיפים לחוגגים את ל"ג עומר:

• יש לעצור להתרעננות במהלך הנסיעה חזרה מהמדורות בגלל העייפות לאחר החגיגות הליליות. העצירה חשובה במיוחד לחוזרים מהר מירון, עקב הנסיעה הארוכה.

• חשוב לוודא שכל נוסעי הרכב חגורים, גם מאחור ובמיוחד הילדים וכי חובה לחגור את הילדים כראוי באמצעות מושבים מתאימים.

• על הולכי הרגל להקפיד על בגדים זוהרים, לא ללכת בצידי הכביש ואם אין ברירה ללכת נגד כיוון התנועה.

• הימנעו מהסחות דעת בזמן נהיגה והקפידו על ריכוז. לדוגמא: שיחות בסלולארי, פעילות שאינה קשורה בנהיגה, כמו חיפוש יעד במפה, היסח דעת בגלל ילדים שמשחקים בספסל האחורי וכדומה.

• מאחר והנסיעה עלולה להיות בכבישים לא מוכרים, נהגו רק במהירות המותרת, שמרו מרחק, הימנעו מעקיפות מסוכנות ומהפתעות בנסיעה והשתלבו תוך התחשבות בנהגים אחרים ובתנאי הסביבה.

• הקפידו על תקינות הצמיגים - צמיג לא תקין הוא סכנת חיים. בדקו לחץ אויר, סדקים ויובש בארבעת הצמיגים ובצמיג הרזרבי וזאת בטרם יצאתם לדרך.

במאי 2009 נגמרו החגיגות במירון באסון, כאשר רכב פרטי שעשה את דרכו מההילולה סטה מנתיבו סמוך למושב ארגמן בבקעת הירדן (כביש 90) והתנגש באוטובוס. התוצאה הייתה קטלנית: חמישה בני אדם נהרגו – שלושה מההרוגים ילדים.
תנועה אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד