ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סערה בארה"ב: רב חשוד בגניבת מיליונים מילדים נכים

ניו יורק המומה: חרדים שניהלו מוסד לילדים נכים חשודים בגניבת 12.4 מיליון דולר • בין היתר השתמשו בכסף לשיפוץ ביתם

צילומסך, CBS
צילומסך, CBS

הקהילה החרדית בשכונת פארקווי בברוקלין המומה: הרה"ג שמואל היילר, מבכירי הרבנים בשכונה ומנהל סמינר לבנות, נעצר אתמול (שלישי), עם 3 נוספים, בחשד כי מעלו בכספי מדינה.

לפי החשד הרב השתמש בתקציבי מדינה שיועדו לגני ילדים בחינוך מיוחד, עבור מחנות קיץ לבנות שמארגן הסימינר שבראשו הוא עמד, ועבור שיפוצי אינסטלציה בביתו.

המשטרה חושדת כי הרב ששימש גם כמנהל המרכז להתפתחות הילד בשכונת פארקוויי ניתב בין השנים 2005-2012 שמונה מליון דולר למחנות הקיץ שבראשו עמד וכן 30,000 דולר לעבודות אינסטלציה בביתו. סכומים נוספים נותבו לעסקי קייטרינג של אחד החשודים ולעסקים פרטיים אחרים.

בסך הכל גנבו החשודים 12.4 מליון דולר מילדי החינוך המיוחד.

לדברי התביעה, הפיקו החשודים קבלות כוזבות ומזוייפות,

כך גם, רוי הופמן ששימש כרו"ח של המרכז, מואשם כי גנב 300 אלף דולרים לעיצוב ביתו, וסכום נוסף שהושקע בעסק משפחתי. המנכ"ל, איירה קורמן, מואשם בנתינת הלוואות לחברי הקהילה שלו. האדם הרביעי, דניאל לניאדו, בעל רשת מזון בשכונת בורו פארק , מואשם בהלבנת הכספים.

בבית המשפט בו נכחו כלי תקשורת רבים נראה הרב מרכין את ראשו, כדי שלא לחשוף את פניו לכלי התקשורת. שלושה מבין העצורים שוחררו בערבות שנעה בין 200,000.דולר ל 500,000 דולר. במידה והחשודים יורשעו צפויה להם עונש מאסר של 20 עד 25 שנה.
כסף משטרה גניבה רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד