י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"אל תעלו למירון - בשל חשש לפריצות"

לראשונה אסרה חצר חסידית את ההגעה למירון במהלך ל"ג בעומר • האדמו"ר מסלונים הורה לבני ישיבתו, להימנע מעלייה לרגל לציון הרשב"י • הסיבה: חשש מפריצות וחוסר צניעות בשאטלים המובילים את הנוסעים מחניוני האטובוסים הפרטיים • גם בישיבות הליטאיות חיזקו את האיסור המסורתי על ההגעה לאתר

האדמו"ר מסלונים. צילום: פלאש90
האדמו"ר מסלונים. צילום: פלאש90

תקדים: האדמו"ר מסלונים הורה לבני ישיבתו להימנע מעלייה לרגל למירון בל"ג בעומר.

לפי הוראת האדמו"ר מסלונים על צעירי החסידות להימנע מלהגיע במהלך ל"ג בעומר למירון, כל עוד האטובוסים אינם מובילים את נוסעיהם עד לשביל המהדרין.

"התערובת וחוסר הצניעות שעלולה להיווצר בשאטלים היא בעייתית וחמורה", מסבירים חסידיו, "ולכך בחורי הישיבות לא אמורים להיות בכזה מקום".

השנה לפי התוכנית, בעקבות ההגבלות שהטילה המשטרה על התחבורה פרטית, האוטובוסים של החברות הפרטיות יחנו בחניוני הרכב הפרטי ומשם יגיעו הנוסעים בשאטלים למירון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אנשי החסידות פתחו במגעים עם אחת החברות ועם משטרת ישראל, כדי למצוא דרך להסיע את בני הישיבות עד לדרך המהדרין. אך כפי שנראה כרגע, הסיכויים לכך קלושים.

בישיבות הליטאיות, באופן מסורתי אין מעודדים את התלמידים לעלות לרגל למירון בל"ג בעומר, ובישיבות רבות אך נאסר הדבר. השנה, בשל הבעייתיות בדרכי ההגעה, חיזקו בישיבות את האיסור על העלייה לרגל לאתר.
סלונים בחורים דרך מהדרין אוטבוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד