כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

העיסקה אושרה: 11 חודשי מאסר לשולה זקן

רוזן קיבל את עסקת הטיעון עם זקן ושלח אותה ל-11 חודשי מאסר בלבד• הוסיף: "הייתה ראוייה למאסר של שנים רבות"

השופט דוד רוזן. צילום: פלאש90
השופט דוד רוזן. צילום: פלאש90

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נערך היום (ה') דיון הטיעונים לעונש בעניינה של שולה זקן שהורשעה במשפט הולילנד בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים וכן מתנות וטובות הנאה מעד המדינה המנוח, שמואל דכנר. בתום הדיון קיבל השופט דוד רוזן את עסקת הטיעון ושלח את זקן ל-11 חודשי מאסר בפועל. זקן תחל בריצוי עונשה בתחילת ספטמבר. בנוסף הוטל עליה קנס של 25 אלף שקל וחילוט של 75 א' ש'.

"העונש המוצע על ידי הצדדים אינו יכול לעמוד במתחמי הענישה שנקבעו בתיק זה. בהסדרי טיעון אין כדי לשנות את מתחם הענישה", אמר רוזן בצהריים בעת קריאת גזר הדין. "אני מתקשה לבנות קונסטרוקציה משפטית שתביא לכך שהעונש מתאים למתחם הענישה".

רוזן התבטא בחריפות גם כלפי זקן כשאמר: "זקן פעלה בבוגדנות ועזרה לאולמרט כשותפה לפשע. היא פעלה מתוך חמדנות... אילולא הסדר הטיעון היא הייתה ראויה למאסר של שנים רבות. אין לתת משקל של ממש להודאתה במסגרת ההסדר. היא הורשעה במשפט ממילא. הראיות שמסרה מעגנות את את התשתית הראייתית שהובילה להרשעת אולמרט בשוחד. עם כל הכבוד, התוספת הראייתית אינה נדרשת עוד נוכח הרשעתו של אולמרט".

"אין ניקוי אורוות"
לאחר שקרא את תמלילי ההקלטות של האזנות הסתר שמסרה זקן על אולמרט, השופט רוזן אמר כי "אין כאן 'ניקוי אורוות', וכי הראיות נגד זקן ממילא היו מוצקות. התובע ענה ואמר כי ההקלטות יסייעו להרשיע את אולמרט בפרשת טלנסקי.

השופט רוזן אמר עוד: "למה צריך לשלם מחיר כזה לטובת זקן? מה היא נותנת בסך הכל? אולמרט עצמו הודה במשפט שמימן את ההגנה שלה והיא שתקה, אז מה חדש כאן?" אמר השופט, שהוסיף: "היא עבריינית מחוללת פשע".

לאחר שמיעת התובע והסנגורים, השופט רוזן אמר כי "אני לא רואה איך ההסדר עם זקן נכנס לתוך מתחם הענישה הראוי לעבירות שוחד כמו שביצעה זקן".

לאחר ששמע את דברי נציגי הפרקליטות והסנגורים של זקן, ואף דברי זקן עצמה (על כך בהמשך), השופט רוזן אמר כי "זקן לא נותנת כאן דבר חדש שבעטיו היא מבקשת הסדר טיעון. מצד שני יש כאן בקשה עניינית של שני צדדים (הפרקליטות והסנגורים - ח.מ) ואני בטוח שהם משוכנעים שההסדר ראוי, ואני עומד לקבל את ההסדר". ההחלטה הסופית תימסר ב-13:00.

הסנגור של זקן עופר ברטל, אמר כי "זקן הקליטה את אולמרט באייפון, כי היא כבר לא עבדה איתו. זה נראה כמו תעודת ביטוח שהיא ניסתה להשיג, אבל זה לא המצב. זקן מבינה לפי אילו סטנדרטים היא חייתה, והיא מבקשת לעשות תשובה".

לדבריו, "אנחנו רואים שינוי בצורת ההתנהגות של זקן, היא הרימה ראש וחוזרת עכשיו לערכים שעליהם היא חונכה. היא הושמה ללעג ולקלס בכל בית בישראל, זה לא פשוט - ילדיה ראו את הדברים הקשים האלה. לעומתה, אולמרט זכה לדובשה של התקשורת, זקן התפרסמה רק בגלל חטאיה ואף אחד לא ירצה להעסיק אותה עכשיו".

זקן: "רוב הכסף שקיבלתי נשאר אצל אולמרט"
לאחר דברי הפרקליטים זקן עצמה עלתה לדוכן בית המשפט ואמרה: "אני מצטערת, כל מה שלמדתי למדתי מאולמרט, לא שירתתי בצבא ולא למדתי באוניברסיטה. התבלבלו ערכיי עליהם חונכתי, אני מאשימה רק את עצמי". לדבריה, "כששמעתי את עורך הדין של אולמרט רועי בלכר בטלוויזיה שקרא לי שקרנית - מיד הלכתי לבקש הסדר טיעון".

זקן הוסיפה: "הודיתי במשטרה שקיבלתי כספים ומתנות מדכנר. קיבלתי ממנו 100 אלף דולר לבקשתו של אולמרט, ואולמרט נתן לי מיליון שקל לרכישת דירה לפני שנים רבות. מסרתי גם כסף מזומן עבור אורי מסר, ורוב הכספים נשארו אצל אולמרט. דכנר העביר אליי צ'קים או מזומן - ספרתי את הכסף והעברתי לאולמרט, והוא העביר חלק מזה למסר. אולמרט ביקש ממני כסף לעניינים אישים שלו".

לדברי זקן, "אולמרט ביקש כסף לצורך תפירת חליפות - חייט היה מגיע ללשכה והייתי נותנת לו כסף ממה שקיבלתי מדכנר. אולמרט גם ביקש ממני כסף לרכישת סיגרים בדיוטי פרי ובז'נבה. שילמתי גם לפעילי בחירות באמצעות אורי מסר או אחרים. פעם אחת דכנר קנה לאולמרט עט נובע ב-3,000 שקל - ואולמרט לא אהב אותו".

השופט שאל מה לגבי 50 אלף הדולרים שקיבלה מדכנר, וזקן השיבה כי הם ניתנו לה כמתנה. "היו בנינו יחסים חמים - הוא נתן לי כספים ופינק אותי". עוד היא הוסיפה:אולמרט לא ידע שלקחתי 40 אלף דולר לעצמי מכספי דכנר, אבל הוא כן ידע על ה-60 אלף דולר מהכספים שהכניס ישר לכיסו".

זקן הוסיפה, כי "אחרי הפגישה שלו עם אולמרט, דכנר אמר לי כי אולמרט ביקש ממנו כסף להעביר לאחיו יוסי, ואז אמרתי לדכנר שחבל שאהוד לא דואג קודם לעצמו. לאחר שדכנר נפגש עם יוסי אולמרט, הוא אמר לי' הכל בסדר'".

עוד אמרה זקן בדבריה, כי "אולמרט אמר לי שעו"ד אורי קורב (התובע במשפט טלנסקי - ח.נ) 'ירצח אותי' על דוכן העדים. אני לא פוחדת ממאסר בפועל, ביקשתי את זה בהסדר הטיעון. אני מקווה שבכך יסלחו לי הורי היקרים שחינכו אותי אחרת, וילדיי ובעלי שאותם העברתי 7 מדורי גיהנום. אני רק רוצה את חיי בחזרה".

"תולה תקוותיי בקדוש ברוך-הוא"

בתחילת הדיון התובעים ביקשו מהשופט לקבל את הסדר הטיעון עם זקן, אך הוא סירב עד שיקבל לידיו את ההקלטות של זקן את אולמרט. השופט קיבל לידיו את תמלילי ההקלטות והוא עיין בהם. בהגיעה לבית המשפט, זקן אמרה כי היא תולה תקוותיה רק בקדוש ברוך-הוא.

לדברי התובע יהונתן תדמור, ישנן 8 קלטות באורך שעות רבות והן ישפיעו על פרשת ראשונטורס-טלנסקי, על הערעור של אולמרט לביהמ"ש העליון על גזר הדין בהולילנד, וכן על החקירה החדשה של אולמרט בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד - שולה זקן כמובן.

התובע אמר שהם מודעים לכך שזקן הגיע עם הרצון להסדר בשלב מאוחר מאוד של המשפט, ושיש לה אינטרס מובהק להקלה בעונש אבל המדינה סבורה שעוצמת הראיות מצדיקה זאת. ויחד עם זאת, בפרקליטות מבינים שזקן ראויה וצפויה לקבל עונש.

לדברי הפרקליטות, "לא בכל יום מגיעות לתביעה ראיות שמצביעות על שיבוש מהלכי חקירה שכרוך בהן גם כסף. הראיות מצביעות גם על אשמתו של אולמרט במשפט הולילנד" (שבו הוא כבר הורשע - ח.מ).

לפי ההסדר, בתמורה לעדות החדשה שמסייעת למדינה להפליל את אהוד אולמרט במספר פרשות פליליות, זקן תזכה לעונש מופחת של 11 חודשי מאסר בלבד, מאסר על תנאי וקנס של 25 אלף שקל, וחילוט הטבעת והתמונה שזקן קיבלה מדכנר. השופט רוזן הודיע לצדדים כי הוא יקבל את הסדר הטיעון רק אם מדובר יהיה ב"ניקוי אורוות" מצדה של זקן ולא יקבלו אם מדובר יהיה בעוד מאותו דבר.

כזכור, זקן שגוננה על אולמרט, פטרונה לשעבר, לאורך שנים אך במהלך משפט הולילנד חל קרע בין השניים והיא החליטה למסור עדות נגדו ולהציל את עורה. אז חשפה זקן כי היא הקליטה את אולמרט בסתר לאורך תקופה ארוכה ומהקלטות עולה לכאורה כי אולמרט ניסה להשפיע עליה בדרכים פסולות כדי שלא תעיד נגדו.
זקן אולמרט פרקליטות הולילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד