י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הספרדים נלחמים יחד

המצב הכלכלי הקשה בעולם התורה הביא ליוזמה חדשה של מספר ראשי ישיבות ספרדיות: משלחת ראשי ישיבות יצאה לחו"ל לגייס כספים למוסדות. הכסף יחולק בשווה לכל הישיבות • כל הפרטים

ישיבה. צילום אילוסטראציה
ישיבה. צילום אילוסטראציה

המצב הכלכלי הקשה בו שרוי עולם התורה, מאז פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, הינו בכי רע. זה כבר לא חדש שכוללים רבים נמצאים בקשיים קיומיים של ממש, וישיבות עומדות בפני מצב של פת לחם, פשוטו כמשמעו.

המצב הקשה גורם למנהלי המוסדות לנקוט בצעדים יצירתיים, על מנת לצלוח את המשבר הקשה. וכך, תוכלו לשמוע על דינרים יוקרתיים, נסיעות ברחבי העולם עם האדמו"ר, ועוד שלל רעיונות ממוחם הקודח של מנהלי המוסדות. מהיום, הכל בא בחשבון. העיקר לגייס סכומי כסף שיסייעו לשרוד את המשבר הקשה.

בשבועות האחרונים החליטו מספר ראשי ישיבות ספרדיות להתאגד יחדיו, ולהקים מעין קרן שתחלק כספים בשווה לכל הישיבות שתחת חסותה.

לצורך מטרה זו יצאו בשבוע האחרון ראשי ישיבות, ביניהם ראש ישיבת 'זוהר התורה' הגר"ב טולידנו, ראש ישיבת 'מאור התורה' הגר"א סלים, וראש ישיבת רכסים הגרא"צ סופר.

המהלך כולו נעטף בחשאיות. הסיבה: ישנן ישיבות שלא מצטרפות למהלך, ויש חשש שיהיו גורמים שינסו לחבל בקרן המתהווה.

הקרן תחלק את הכספים שיאספו שווה בשווה בין כל הישיבות שהצטרפו למהלך, ובישיבות מקווים שהמשלחת הכובדת שיצאה מהארץ, תביא סוף סוף לרווח והצלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד