י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כנס עזר מציון: מאות אנשים "שמו לב" • צפו

היענות נרחבת לכנס שנערך 'עזר מציון' ומרכז רפואי 'רבין' בנושא מחלות לב, מניעתן וזיהוי מוקדם, שעשוי להציל חיים

כנס עזר מציון: מאות אנשים "שמו לב"  • צפו

הכנס, שנערך השבוע בכותרת 'שימו לב', משך אליו ציבור רחב ומגוון מכל שכבות הציבור החרדי בעיר בני ברק, הצמא לידע מקצועי ועדכני בנושאי בריאות חשובים.

את הכנס פתח יו"ר ארגון 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק בדברי הוקרה למרכז רפואי 'רבין', למערך האמבולטורי שלו ולמנהל קשרי קהילה המסור הרב שלמה קופולוביץ, על שיתוף הפעולה עם 'עזר מציון' למען קידום בריאות הציבור ועל היות הרב קופולוביץ כתובת ומענה לכלל הציבור, בימים ובלילות.

אחריו נשא דברים ד"ר גדי נוימן, סגן מנהל מרכז רפואי 'רבין'. ד"ר נוימן סיפר לקהל, כי מרכז רפואי רבין על כל שלוחותיו נחשב כיום לביה"ח הגדול ביותר בארץ, והוא רואה לעצמו זכות לשתף פעולה עם הציבור החרדי ועם 'עזר מציון', שאת חשיבות נוכחותו בתוך ביה"ח ואת היקף העזרה שהוא מעניק לחולים – אי אפשר לשער.

אחרון המברכים היה ראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט, ששיבח את יוזמי הכנס והדגיש את חשיבות הקשר שבין מרכז רפואי רבין והקהילה, תוך דגש למסירות של הרב שלמה קופולוביץ למען החולים ובני משפחותיהם הידועה ברחבי העיר.

ראשון המרצים בחלק המקצועי של הכנס היה ד"ר אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית ג' בבית החולים בלינסון. הרצאתו, שלוותה במצגת ממחישה, עסקה בנושא של יתר שומני הדם וטרשת עורקים, ובתרופות למניעת מחלות לב, וכן בקבוצות הסיכון באוכלוסיה.

אחריו הרצה ד"ר זאזא יעקבישוילי, מנהל השירות לטיפול דחוף בחולי לב במערך לקרדיולוגיה במרכז רפואי 'רבין', בנושא הדרך לזיהוי התקפי לב והטיפול הנכון בשעת אירוע לב. גם הרצאתו לוותה במצגת מעניינת.

המערך לקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין בניהולו של פרופ' רן קורנובסקי, הינו מרכז מצוינות מוביל בישראל, ומושך אליו רבים מהאוכלוסיה החרדית בכלל, ותושבי בני ברק בפרט.

בחלקו השני של הכנס נערך פאנל בהנחיית הרב שמעון רגוביי, היועץ הרפואי של 'עזר מציון', ובו השיבו הרופאים על שאלות ששלחו המשתתפים בפקס ימים אחדים לפני הכנס. הרופאים הביעו את התפעלותם מהרמה הגבוהה של השאלות שנשלחו וציינו כי הן מעידות על תבונתו הרבה ועל מעורבותו של קהל היעד. הרופאים ענו לשאלות בטוב טעם לשביעות רצונם של הקהל הרחב.

את הכנס הנחה הרב משה ישראלי, מנהל סניף 'עזר מציון' בפתח תקווה ואיש הקשר של הארגון בבתי החולים שבעיר, ובסיום הכנס סוכם בין יוזמיו על המשך פעילות משותפת, למען הציבור ולרווחתו.

בזכות היוזמה מאות אנשים שמו לב והגיעו להשתתף בכנס המיוחד, ולא בכדי. כיום ידוע ללא עוררין כי זיהוי מוקדם של מחלות לב מציל חיים, כפשוטו, והציבור צמא להכיר את התסמינים ולהתמצא בתחום, כדי להקדים רפואה למכה ולחסוך חיי אדם יקרים.



















עזר מציון כנס פתח תקוה בתי חולים רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד