י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה מכין הספד: אחר מיטתו של 'המודיע'

שמחת 'בחדרי חרדים', סיקור מיוחד מכיכר ספרא ומעקב ממושך אחרי חנוך זייברט • ומי משדר נייעס ממשרדי 'דער איד'?

לייבל'ה מכין הספד: אחר מיטתו של 'המודיע'

לייבל'ה חושש: צרות ב'המודיע'?
• סבא של לייבל'ה, על שמו הוא קרוי, עוד נמנה על המנויים הראשונים של עיתון 'המודיע' שהחל להופיע לפני שישים וחמש שנה. השבוע, החל לייבל'ה לתהות האם הוא עומד לסגור מעגל...

ללייבל'ה נודע כי במשרדי היומון ביהודה המכבי 5 בירושלים - לראשונה בהיסטוריה - דברים חרגו מהשגרה. על פי שמועות מבוססות ו'משפיעות' למדי, חל עיכוב דרמטי וחריג בתשלום המשכורות לחודש האחרון. לייבל'ה גירד בפדחתו ותהה האם יש קשר גם לדמויות ההוד החדשות במערכת - ובהן הדיין הגאון רבי אליהו היישריק והנגיד אברהם גולדפינגר, שהובאו 'לעשות סדר'.

במחשבה שניה, לייבל'ה רגוע. למרות הכל, ארבעת היומונים צפויים לשרוד. קשיים פה, קשיים שם, כשיש אידיאולוגיה ומפלגה - תמיד ימצאו דרך לשמור את גחלת היומון. [מישהו אמר 'יום ליום'?]

• ואם ביומונים עסקינן, קוראי 'יתד נאמן' זכו השבוע לחזות עין בעין במימוש דברי הנביא 'וגר זאב עם כבש': עורכו הראשי של השבועון 'משפחה' ועורכו הראשון של יתד - הרב משה חיים גרילק - זכה שציטוט מספרו 'פרשה ולקחה' הובא בכותרת משנה בכתבה שהתפרסמה במוסף יתד השבוע של העיתון. לייבל'ה משער שעם פינוי ספריו של נתי גרוסמן מהמדפים, נוצר מקום לספריו של משה גרילק.





• ומעורך ישיש אחד למשנהו: יצחק נחשוני, עורך 'מרכז העניינים', חגג בשבוע שעבר החלפת קידומת לששה עשורים. לייבל'ה בחיים לא האמין שנחשוני הצעיר ברוחו יכול כבר לשקול פנסיה, אבל הוא כמובן לא פספס את החגיגה בבית בנו במושב נחלים. וזה לא בגלל שלייבל'ה בא לבקש מנחשוני לשוב לקבוצת הווטסאפ הדועכת אקטואלי-GLATT, כמו שהתחשק לו להאזין לפרקי בדחנות מפיו של הרב אבא טורצקי.

• ואם מדברים על נטישת קבוצות ווטסאפ, חיים לוריא, כתב המבשר ודובר העיר אלעד, ואפי רצקר, כתב יתד נאמן, מהפעילים הבולטים בשורה ארוכה של קבוצות ווטסאפ, ביצעו מהלך נטישה מפתיע והותירו את החברים לאנחות. עכשיו, כשלוריא התפנה מהסלולר, יש לו זמן להצטלם.



האם השאיפות של קלרמן התגשמו?
• בעוד כל העיתונאים נדחקו ביום שני האחרון לכנסת ישראל, כדי לסקר את פתיחת מושב הקיץ, לייבל'ה העדיף את המזגנים האהובים של כיכר ספרא, והגיע להתדפק על לשכותיהם של סגני ראש העיר וחברי המועצה כדי לבקש עזרה. בקשר לתוצאות לייבל'ה עדיין מנוע מלעדכן, אך הוא מגיש בינתיים תיעוד מלבב מנציגינו השונים.

תחילה הגיע לייבל'ה לקומה השישית וביקר בלשכתו של המ"מ והרמטכ"ל יוסי דייטש, שם ניצב ראש הסגל יהודה ארנד. לאחר חילופי חוויות בין לייבל'ה ליהודה מתקופת לימודיהם בישיבה, רשם ארנד את הבקשה על פתקי הממו והבטיח לעזור, לא לפני שטרח להזכיר את האח בלשכתו של מנחם שפירא בבני ברק.





מהקומה השישית ירד לייבל'ה לקומה החמישית. לפני שהגיע ללשכת הדובר של יעקב איזק - שהבריז ולא נכח במקום - הספיק לייבל'ה לחזות בקיר הגבס המפורסם בין לשכותיהם של הסגנים קלרמן ואפשטיין, שדבר קיומו נחשף על ידי לייבל'ה לראשונה.





לייבל'ה גילה במקום את ראש הלשכה ישעיהו ויין רכון על מחשבו האישי. ויין שמע את בקשת העזרה ומיהר לסייע. אלא שלייבל'ה כבר היה עסוק בהיתקלות עם יוחנן ויצמן, הנציג הגוראי הנמרץ, שהגיע למקום לדון בענייני וועדת התכנון והבנייה.





כיאה למדור רכילות ממלכתי ונייטרלי, ביקר לייבל'ה ממושכות גם בלשכה הסמוכה של ישראל קלרמן, שם מצא את שמוליק יעבץ בחליפתה מחויטת, מתרוצץ וסלולר צמוד לאוזנו.

מי שהיה חסר ללייבל'ה הוא חבר המועצה יצחק פינדרוס, לייבל'ה תוהה האם משאלתו של קלרמן התגשמה והדיאטה המאסיבית שעבר פינדרוס העלימה אותו כליל? בינתיים, הוא התנחם במפגש עם עוזרו החדש והמסור מוישי מילר, שידיו רב לו בעשייה ציבורית, והמטפל בפניות הציבור ביד רמה, וגם מביא 'קבלות' [קבלות קהל בשכונות ירושלים שתפסו תאוצה].

וכמובן, בהמשך יעדכן לייבל'ה את תוצאות הביקור הממלכתי.

• משם המשיך לייבל'ה לבית המדרש להלכה בהתיישבות של הגאון רבי יוסף אפרתי, בואכה רחוב המלמד בכניסה לשכונת הר נוף. מתברר כי הרב אפרתי הצטייד בעוזר חדש וברכב חדש. העוזר הוא יהודה קפלן שהחליף את יהודה לייף, והרכב מדגם רנו החליף את הסקודה סופרב.





בדרכו חזרה עבר לייבל'ה במשרדו של יצחק וייס מעיתון 'דער איד' - בטאונה של חסידות סאטמר. לייבל'ה גילה שלמחשבו של וייס מוצמד מיקרופון, עמו הוא משדר בקו הנייעס 'קול העדה החרדית'.



מסע ברבר בארץ הקודש
• אמש באישון לילה נצפה הגאון רבי מנחם אברהם ביטון, ראש מוסדות 'מאיר ישא ברכה' בכפר סבא, מארח לארוחה חגיגית וקבלת פנים את הנגיד בנימין ברבר מבורו פארק. ללייבל'ה נודע כי מדובר בביקור גומלין - חודש לאחר שהרב ביטון היה אורחו של ברבר בארה"ב והשתתף בשמחת נישואי נכדתו. בין המשתתפים באירוע: ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, עורך 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים, הכתב הפוליטי של קול חי גואל וקנין ומספר מצומצם של מקורבים מישראל ומצרפת.

• ואפרופו וקנין: הבוס שלו ברדיו קול חי, מנהל מחלקת החדשות בצלאל קאהן, התפנק בשבת מיוחדת וחינמית במלון רמדה בירושלים. קאהן התלהב כל כך מהרעיון, וגם השבת יצא למלון 'קרלטון' בנהריה עם יוסי צלניקר. את השבת ינעים איש ירושלים הרב ישראל גליס.

• ואותו בנימין ברבר השוהה בארץ נצפה אמש במשרדי 'דגל התורה' בבני ברק בפגישה עם ידידו הקרוב חבר הכנסת יעקב אשר. בהמשך, תועד ברבר עם חיים קליגר, סמנכ״ל השיווק של המבשר, במסעדת יואליס בבני ברק.





• ואם ביעקב אשר עסקינן, השבוע ידיד המערכת ועוזרו הצמוד יוני מרטין, שידו לא זזה מיד הבוס, הודיע על סיום תפקידו לאחר שנה וחצי לטובת ג'וב חדש – ינהל את משרד יחסי הציבור של רבקה פאלוך. מרטין, יחל לעבוד כבר בימים הקרובים. לייבל'ה מאחל הצלחה בתפקיד החדש.

זייברט וירט עושים שטייגען
• לחנוך זייברט, ה'ראיס' הבני ברקי, התחשק לאכול מצה בפסח שני. לשם כך הצפין זייברט לחיפה האדומה, לטיש הוקרה שערך האדמו"ר לעסקני ה'קמחא דפסחא' וחברי המקהלה. זייברט נצפה כשהוא מקבל מהאדמו"ר מסערט ויז'ניץ תשורה צנועה, הכוללת מלחיה מכסף שבצד אחד שלה נראה בית המדרש של ויז'ניץ ברומניה ובצד השני בית המדרש של החסידות בחיפה.





• ואותו זייברט נצפה רכון על תלמודו עם לא אחר מאשר ראש לשכתו ישראל לייזר. לייבל'ה חשש מביטול תורה, התקין משתיק קול על המצלמה ותיעד.





• ומזייברט ליועצו המסור מנחם גשייד, שנצפה בעצרת ה'שבעה' המרכזית שערכו אדמו"רי משפחת אבוחצירא לרגל פטירת אחותם הרבנית מרגלית טולידנו ע"ה, כשהוא ממשב"ק את האדמו"ר רבי דוד. רוקד על שתי חתונות?





• ואילו האופוזיציה של זייברט, יעקב וירז'בינסקי, נצפה הערב בחנות שטיסל בבני ברק.





• ודוברו האהוב של פרוש, האיש בעל הלב הרחב כאולם והחיוך המסתורי הקבוע, שניאור רוזן, נצפה השבוע באחת מסמטואתיה של ירושלים נח כשהוא שקוע במכשיר הנייד. לייבל'ה עבר במקום ותיעד.





• ומעוזר פעיל לעוזר שכבר לא: איש החסד יעקב ישראל ירט, שעזב באחרונה את תפקידו לצד רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, נצפה במנוחה באנטוורפן שבבלגיה. בשעת ערב חשקה נפשו של ירט בתורה, והוא התייגע בלימוד מסכת ביצה בשטיבל הגוראי המקומי.

• מספיחי הדיונים בבית הדין במודיעין עילית בין משה גפני לטוביה פריינד, על רקע מאבק תפקיד הסגן שניתן לגולדברג מ'דגל': אחד הטיעונים של פריינד בבית הדין היה כי גפני פועל למנות את עוזרו ואיש פניות הציבור שמואל ליטוב לתפקיד יועצו של גולדברג במודיעין עילית. גפני מצידו הכחיש כל קשר לעניין. כדרכו, לייבל'ה מאמין לכולם.

• מאבקי משרדי הפרסום והמכללות: לאחר ששושי שטוב, מנהלת השיווק של המכללה החרדית של עדינה בר שלום - התפטרה. גם משרד הפרסום קלמן V הפסיק את שירותיו למכללה, והיא עברה לפרסום אגס. המכללה למנהל - קמפוס בני ברק עברה ממשרד הפרסום גל אורן לפרסום חן.

מפגשים, פגישות ופאנלים
• במסעדת הפינה הירושלמית בשבוע שעבר נצפו דובר חסידות בעלזא יהושע וינברגר והעיתונאים ישראל כהן מכיכר השבת ומשה ויסברג מאתר הבית של לייבל'ה, כשהם סועדים את ליבם בצ'ולנט מהביל - היישר מהסיר של מוטי קליין. ויינברגר לא חשף בפני הצמד את ביקורו של בוגי יעלון בחסידות, מכיוון שזה היה עדיין 'ביצה שלא נולדה'. תוך כדי הארוחה המלבבת, נכנס למקום הסגן של בני ברק מנחם שפירא, ששוחח עם השלשה תוך כדי עמידה בקופה. החברים שומרים על חיסיון השיחה לעת עתה.

• שמאי שזירי, יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות הציבור, הקים מערך פניות עם תנועת ש"ס בכל רחבי הארץ. לייבל'ה גילה כי על תקן המתווך בין דרעי לשזירי כיהן היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר, שידיו רב לו. ביכלר, תלמד, לייבל'ה יודע הכול...

כך נראתה הפעילות בשטח בראשון לציון, כאשר הבן והחיוך יענקי דרעי מנצח על המלאכה.





• במסגרת ההכנות להילולא הגדולה במירון, התקיים הערב משדר מיוחד בתכנית 'הקבינט' ברדיו 'קול חי' עם המגיש והפרשן הפוליטי משה גלסנר. השתתפו על צלחות צ'ולנט וקיגל ראשי הארגונים המתעסקים בהילולא, ובהם ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שבתי גרברצי'ק דובר המשטרה למגזר החרדי, זאבי קשש ושרגא הופמן מאיחוד הצלה וזכי הלר דובר מד"א. לייבל'ה חיכה במתח, אבל הלר התקשה להוציא את צמד המילים 'איחוד הצלה' - למרות השלום הרישמי. למי שתהה, מנכ"ל המקומות הקדושים יוסי שוינגר נעדר מהשידור, עקב העומס הרב בימים הללו.





• ברדיו גלי ישראל, בתכניתו של השדרן יוסי בן עטר, התכנסו במוצ"ש האחרון אבי גרינצייג עורך 'בחדרי חרדים', ישראל כהן מ'כיכר השבת', חזקי עזרא מערוץ 7, אריה יואלי איש 'סרוגים' וחנן גרינוולד חובש ה'כיפה', כדי לדון בהתפתחות האינטרנט במגזר החרדי והדתי. עד מהרה גלש הדיון הסוער להתכתשות מעודנת בין נציגי האתרים החרדים ונציגי הסרוגים בשאלות הגיוס, פינוי ישובים ועוד. לייבל'ה מציין כי התוכנית שווה האזנה.





• האמרגן והמפתח העסקי עויזר דרוק נצפה השבוע בפגישה עם הזמר מיכאל שטרייכר. פרטים מהמפגש טרם הותרו לפרסום, ולייבל'ה תוהה האם עויזר מתכנן קאמבק נוסף...



פינת המזל טובים וכל השאר:
• הרב דוד שפירא, נכדו חביבו ונאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן, לרגל הולדת בנו. מי שחשב שהקשר בין חצר ויז'ניץ והבית בחזון איש 5 התערער בעקבות חילוקי הדעות בסוגיית ההתייצבות בלשכת הגיוס - קיבל את התשובה ב'שלום זכר' שערך שפירא לבנו בליל שבת האחרון, ובו התייצבה צמרת עסקני העיר בני ברק ב...בית המדרש של חסידות ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון במרכז העיר.

ללייבל'ה נודע כי מי שתיווך את רעיון קיומה של השמחה במקום, הוא איש החצר ומתפלל בית המדרש יהודה וצלר - המקורב לשני הצדדים. אם שאלתם איפה תתקיים שמחת הברית - היא תהיה מחר בשעה 10:00 בבוקר באולמי וגשל בבני ברק, בהשתתפות עשרות רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור, ובראשם הסבא רבא הגראי"ל שטיינמן.

• אברהם איסר בריסק, היו"ר של 'בולטון פוטנציאל', לרגל שמחת אירוסי בנו החתן דוד עם בת הרב שלמה שיף - מרבני אירופה ובנו של הרבי מליז'ענסק. לייבל'ה מוסר כי האירוסין יתקיימו עוד שבועיים באשדוד.





• שמחת בית 'בחדרי חרדים' – הרובע היהודי: הכתב והפרשן הפוליטי של האתר, יהודה הלוי (סולובייצ'יק) החליף סטטוס מרווק למאורס. הכלה אם שאלתם היא בתו של הרב אפרים הולצברג, מדמויות ההוד של הרובע היהודי ומראשי הנאבקים למען שמירת קדושתה של ירושלים.

אנקדוטה מרתקת נרשמה דווקא בחוץ: יצחק פינדרוס, שכן של שני הצדדים, פגש את החתן כשהגיע לאירוע וציין בפניו כי "ניסית לברוח מהרובע, ובסוף לא הייתה לך ברירה וחזרת", החתן הטרי לא התבלבל, והזכיר לפינדרוס ממי למד את השיטה...

• שעות לפני הכינוס הגדול של רשת הכוללים 'רב פעלים' של הגאון רבי יורם אברג'ל שנערך באולמי גן הפקאן בנתיבות, התבשר יעקב מעלימי, מ"מ וסגן ראש עיריית נתיבות, על הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

• והאיש והאגדה אבי בלומנטל, לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה רק מציין שהאירוע המשמח קורה תשעה חודשים לאחר שעזב את תפקידו ברבנות הראשית לישראל.

• ברכת מזל טוב לרב שלמה יהודה גולדנטל, מנהל הלשכה לפניות הציבור של דגל התורה, לרגל שמחת אירוסי בתו אמש בשעטו"מ.

• ברכת מזל טוב להרב שמואל וירצברגר, משב"ק האדמו"ר מספינקא בני ברק, לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה [איך לא...] בבית המדרש ספינקא ברחוב יהושע בבני-ברק.
המודיע משבק רוזן לייבלה רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד