י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם ההילולא במירון תגרום לחילול שבת?

חה"כ מוזס: "השוטרים יישבתו בסמוך; לא משנים מסורת"; רבנים: "ל"ג בעומר זה לא יום העצמאות"; הגרש"מ עמאר ניסה לדחות

ההדלקה הראשונה במירון, "ללא חשש חילול". צילום: דוברות אור הרשב"י
ההדלקה הראשונה במירון, "ללא חשש חילול". צילום: דוברות אור הרשב"י

האם יש דרך למנוע את חילול השבת ההמוני של המשטרה וכוחות הביטחון בשבת הנוכחית, ערב ל"ג בעומר? השאלה הזאת, לדברי שר החינוך פירון ורבני צהר, אמורה היתה לגרום לדחיית ל"ג בעומר ליום ראשון בשבוע, כפי שהיו עושים הרבנים הראשיים מדי ל"ג בעומר שחל במוצאי שבת, אך ללא הצלחה. אלפי שוטרים וכוחות מד"א יצטרכו לפעול בשבת עצמה משום פיקוח נפש של העולים להר מיד עם צאת השבת.

מנדי גרוזמן חושף במעריב כי מקורביו של הראשון לציון לשעבר, הגר"ש עמאר, מדווחים כי הרב ניסה לדחות את ל"ג בעומר ליום ראשון כמה וכמה פעמים, ללא הצלחה. הדלקתו של הרב עצמו תיערך בשעה שלוש לפנות בוקר, במטרה למנוע חילול שבת.

האם יהיו חילולי שבת? כנראה שכן. מדברי דובר המשטרה שבתי גרברצ'יק למעריב, אפשר להבין כי בלית ברירה השוטרים יפעלו גם במהלך השבת. "ייעשה מאמץ עליון שכל ההכנות יתקיימו עד כניסת השבת ולאחריה", אמר גרברצ'יק, "אך באם במהלך השבת יידרשו להיעשות פעולות מבצעיות – הם בהחלט יבוצעו, כי זהו פיקוח נפש. מדובר באירוע של מאות אלפי איש, והיערכות אליו בכדי למנוע סכנות נחשבת גם כפיקוח נפש. אנו פועלים בהכוונה מלאה של רב מחוז צפון במשטרה, הרב אנשיל פרידמן, והוא מנחה אותנו. ננסה לצמצם ככל האפשר את חילולי השבת".

בסביבתו של האדמו"ר מבאיאן, כשנשאלו האם שקלו דחייה, אמרו כי לא - "לא דוחים, כמו שלא דוחים חנוכה ופורים", גורמים אחרים אמרו בהקשר הזה כי "ל"ג בעומר זה לא יום העצמאות שדוחים מתי שרוצים".

"הראיס של מירון", או אם תרצו - האדמו"ר של ל"ג בעומר, חבר הכנסת מנחם מוזס, טוען כי לא יהיו חילולי שבת. מוזס: "לא יהיו שום חילולי שבת. המשטרה הבהירה שהשוטרים ישהו במהלך השבת במחנה סמוך למירון, ומיד עם צאתה יחלו באבטחה", אך כשנשאל על ידי גרוזמן למה בכל זאת לא לדחות ובכך למנוע כל ספק חילול, ענה גם הוא כי "יש מסורת, לא משנים".
שבת עמאר הרב חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד