י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לבני נפגשה עם אבו מאזן: "מייצגת את עצמה"

שרת החוץ נפגשה עם יו"ר הרשות בלונדון • בלשכת רה"מ מיהרו להבהיר: "נפגשה על דעת עצמה ולא ייצגה את ישראל"

לבני ונתניהו. צילום: פלאש90
לבני ונתניהו. צילום: פלאש90

מסלול עוקף נתניהו: שרת המשפטים ציפי לבני, האחראית מתוקף הסכמים קואליציוניים על ניהול המו"מ עם הפלסטינים - נפגשה בלונדון עם יו"ר הרשות אבו מאזן, זאת למרות שכבר לפני מספר שבועות החליט הקבינט שלא להמשיך בשלב זה את המגעים מול הפלסטינים, בשל ההסכם שנחתם בין אבו מאזן לחמאס.

בפגישה עסקו השניים באפשרות לחדש את המו"מ, ולבני אף הבהירה לאבו מאזן את חומרת חתימת ההסכם עם החמאס והנזק שנגרם בעקבותיו לסיכוי להגיע לשלום.

לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה, לבני יידעה את נתניהו לגבי הפגישה עוד קודם שהתקיימה ונתניהו הבהיר לה שהיא איננה מייצגת את ממשלת ישראל - משום שעמדתה של הממשלה היא שלא להיפגש עם אבו מאזן, ומשום כך היא מייצגת את עצמה בלבד.

"עמדת ממשלת ישראל היא שלא לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שמגובה בחמאס, ארגון טרור שמצהיר על כך שכוונתו להשמיד את מדינת ישראל". גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לפגישה בהופעתו הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" והזכיר כי לבני עצמה גם תמכה בהחלטה להקפיא את המו"מ עם אבו מאזן.

יצויין, כי קודם לפגישה בין לבני לאבו מאזן, נועדה לבני עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי שאף הוא נפגש עם אבו מאזן ודן עמו בהמשך היחסים בין הרשות לאמריקאים - גם לאחר הקפאת המו"מ. על פי הדיווחים, קרי הבהיר לאבו מאזן כי הדלת לשיחות השלום נותרה פתוחה, אולם ציין כי על הממשלה הפלסטינית להישאר מחויבת להסכמים קודמים ולהתחייב להפסקת האלימות.
אלימות רשות אבו מאזן משא ומתן ציפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד