כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הפתעת הל"ג: התחבורה למירון לא קרסה

אשתקד קרסה התחבורה הציבורית אל מירון • השנה התבדו נבואות הזעם והתחבורה זרמה כסדרה • עומסים כבדים ביציאה

צילום: אלישמע סנדמן
צילום: אלישמע סנדמן

בניגוד לנבואות הזעם, ההיערכות המשטרתית הוכיחה את עצמה והתחבורה למירון זרמה ללא תקלות מיוחדות. עומסים בהחלט נרשמו הן בדרך למירון והן ביציאה מההר, אך לא קריסה.

לקראת ל"ג בעומר, חששו רבים מהמעורבים בהילולה במירון, מקריסה כללית של התחבורה הציבורית, כפי שאכן התרחשה בשנים עברו.

אשתקד, קרסה התחבורה בצורה דרמטית, רבבות מצאו את עצמם ללא יכולת להגיע למירון ונאלצו להמתין שעות ארוכות עד שהצליחו להגיע אל ההר.

השנה נערכה המשטרה מראש והפעילה תוכנית שבבסיסה הסטת התחבורה הפרטית מאזור מירון וריכוזה בטבעת של חניונים מרוחקים סביב ההר. שאטלים מיוחדים הפועלים מהחניונים, מסיעים את עולי הרגל, עד לכניסה לציון הרשב"י.

במהלך הלילה זרמה התנועה כסדרה ורכבים פרטיים שהגיעו לצירים החסומים הופנו לחניונים בערים הסמוכות: ראש פינה, צפת, כרמיאל וטבריה.

עם זאת נרשמו מספר עיכובים מקומיים: בחצות המשטרה עכבה את תנועת האוטובוסים מאזור כרמיאל וצפת כדי לא ליצור עומס על הכניסה למירון.

לפי הודעות המשטרה, היא הכיננה מראש שורה של חניונים שנועדו לשמש כגיבוי לחניונים הפתוחים לקהל. תפוסת החניונים הללו בכרמיאל, צפת וראש פינה לא הייתה מלאה, מה שמלמד על כך שההערכות על היקפי התחבורה הצפויים להר היו סבירות.

"אפשר לומר שעד כה לא קרסה התחבורה", אומר בכיר באחד הארגונים הפועלים על ההר: "זה מפתיע, אבל זה מוכיח שהמדיניות של המשטרה הוכיחה את עצמה והיא שאיפשרה לתחבורה הציבורית להגיע אל ההר. כך גם חברת אגד התגייסה והצליחה לספק את הביקושים. מצד שני, הסטת התחבורה הפרטית, היא שגרמה לרבים לא להגיע. אין ספק שלמרות שבאו רבבות זה פחות ממה שהיה בשנה שעברה".

הבוקר בדרך החוצה. צילום: אלישמע סנדמן
































המשטרה: רענון הוראות הגעה
שני שוטרים שנפגעו קל במהלך השמירה על ההמונים בהילולת מירון. כמו כן נרשמו מעל ל-30 פניות במהלך היממה האחרונה של חוגגים שנפגעו. אחד עם שבר ברגל מנפילה, חלקם עם חבלות קלות וכן השפעת אלכוהול.

משטרת ישראל ממשיכה ומבהירה כי המלצתה להגיע בתחבורה ציבורית בלבד ולא ברכב פרטי. נהגים שבכל אופן בחרו להגיע ברכב פרטי, יפנו לערים הסמוכות, ייחנו את רכביהם ויעלו לקווי תחבורה ציבורית, לכיוון מירון.

להלן רשימת החניונים בערים הסמוכות וקווי התחבורה הציבורית שיעמדו לרשותם:

טבריה -חניון חוף גיא וחניון חוף סירונית - קו 450.

ראש פינה - חניון מול תחנת המשטרה (אגס) - קווים 511, 522.

צפת - חניון אשכול פיס צמוד לאגד - קווים 5, 15.

כרמיאל - קניון חוצות - קווים: 12, 361, 986.

נהריה - ת. מרכזית "געתון" - קו 367.

הצלה: ללא אירועים חריגים
פתיחת מבצע האבטחה הגדול של איחוד הצלה במירון ועד לשעה זו טופלו ע"י רופאים פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה 301 מקרים רפואיים, מדובר במקרים של נפילה מגובה, פציעות, חבלות, עלפונות, בעיות נשימה, ועוד. מבצע האבטחה יימשך עד לסיום אירועי ל"ג בעומר במשמרות סביב השעון.

יו"ר איחוד הצלה זאב קשש מסר: "אפשר לומר כי בחסדי שמים מבצע האבטחה עבר עד כה ללא אירועים חריגים - כלל הנפגעים טופלו במצב קל, הכוננים ערוכים בצוותים בכל מעלה ההר ובציון הרשב"י וערוכים לתת מענה מהיר ומיידי בכל מקרה חירום שיידרש, חשוב לציין לכלל האזרחים כי בעת פנייה למוקדי החירום וההצלה לציין את המספר שעל השלט בסמוך אליהם מה שעד כה סייע למתן מענה רפואי מהיר ומיידי".

יצויין כי לאור אסונות העבר ותאונות קשות שהתרחשו בשנים עברו בכבישים, בהם נהרגו ונפצעו מתפללים ששבו לבתיהם ממירון או שהיו בדרכם למירון, קוראים באגף ההסברה של "איחוד הצלה" לנקוט במשנה זהירות, כדי לשמור על בטיחותם של ההמונים שיסעו וישובו בשלום.

שרגא הופמן סמנכ"ל "איחוד הצלה" מסר: "מידי שנה לצערנו אנו עדים לתאונות דרכים קשות הנגרמות כתוצאה מעייפות הנהגים השבים לביתם ממירון. די בשנייה אחת של עצימת עיניים חלילה בעת הנהיגה, על מנת לגרום לתאונה קטלנית. לכן, על הנהגים לצאת לדרך רק לאחר מנוחה, ובמקרה של עייפות יש לעצור בצד הדרך להתרעננות. אסור לקחת סיכונים מיותרים".

עוד הוסיף הופמן ואמר,"חובת הזהירות מתעצמת שבעתיים בשעות הלילה, משום שתנאי הראות חלשים יותר ודורשים מאמץ רב יותר מהנהג. "אם הנהג קצת עייף, הרבה יותר קשה לו להתאמץ ונהיגה כזו מסוכנת לכל נוסעי הרכב ולנהגים האחרים בכביש"

זכרו: "ערנות והקפדה על כללי הבטיחות בחגיגות ל"ג בעומר – מונעים אסון!".
תחבורה ציבורית צפון רשבי לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד