כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערת הקאנטרי ברמות: "ברקת מנסה הפרד ומשול"

יהדו"ת וש"ס קבעו ישיבה משותפת כדי להיערך למאבק נגד פתיחת הבריכה בשכונת רמות; במפתיע, ברקת זימן את חברי ש"ס לפגישה

נתי לסרי לבית ש"ס עם ראש העיר ברקת
נתי לסרי לבית ש"ס עם ראש העיר ברקת

סוער בספרא : לקראת העלאת תוכנית פיתוח במתחם הקאנטרי ברמות מחר בוועדת הכספים של העיריה, מתנהלים מגעים בין הנציגים החרדים כיצד להילחם באישור התוכנית הזוכה כבר עתה להתנגדות חריפה מצד נציגי התושבים.

לדבריהם, מדובר בתוכנית ישנה הקיימת מעל ל-15 שנה שלא עלתה לאישור בשל ההתנגדות החרדית, אולם עתה מנסה ברקת לקדמה בכדי למשוך קהל חילוני לשכונה בהמשך לביטול המכרזים במקום והעברת הזכויות לידי אנשי הקבע.

ההתנגדות הרבה לה זוכה התוכנית הינה בין היתר בשל העובדה שמלבד הספורטק שיכלל במתחם אמורה להיות בו גם בריכת שחיה שמטבע הדברים תהיה מעורבת.

"אילו מישהו היה יכול להבטיח", מציין במרירות אחד מהעסקנים הפעילים בשכונה, "כי הבריכה תהיה בפיקוח רבני השכונה, אז לא היינו נרתעים ממנה. אבל כולם יודעים מה מטרת הקמת הבריכה הזו ומדוע דווקא עתה חשוב לראש העיר לקדם אותה. הנזק לצביון השכונה הוא כפול ומכופל. זהו מאבק על נשמת אפנו כשכונה חרדית".

בכדי להיערך למלחמה בכוונת ברקת החליטו היום להתכנס הנציגים החרדים חברי יהדו"ת יחד עם חברי ש"ס בכדי להילחם בכוונת ראש העיר. אלא שבמפתיע זימן ברקת את נציגי ש"ס לישיבה עמו עוד קודם הישיבה המשותפת של הנציגים החרדים.

בסיעת יהדות התורה מאשימים את ראש העיר ברקת בנסיון ליצור הפרד ומשול בכך שהוא זימן את נציגי תנועת ש"ס בכדי להפעיל עליהם לחץ להצביע בעד התוכנית.

"זו תוכנית שקיימת כבר כמה שנים", אומר גורם בכיר בסיעה המקומית, "אבל ברקת לא העיז להעלות את זה מכיוון שהוא ידע שיתקל בהתנגדות מצידם של הנציגים החרדים. אולם עתה הוא מנסה להפעיל לחץ לשבור את ההתנגדות החרדית".

מאידך, בסיעת ש"ס לא מבינים על מה המהומה. "ישבנו כבר עם נציגי המינהל" אומר יו"ר התנועה נתי לסרי, "והובהר על דעת כולם שצריך למצוא פיתרון מוסכם. אילו ברקת יבין את הצורך בהכרה במינהל הקהילתי, אזי גם על התכניות הללו ניתן למצוא פתרונות מוסכמים".
רמות ברקת מאבק בריכה קאנטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד