י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החכם מפלטבוש • רבי מרדכי מורי מסלתון זצ"ל

רב קהילת "עמק התורה" בברוקלין שבניו יורק הלך לעולמו • נכדו של מייסד הקהילה שהיגר מארם-צובא לארה"ב, נו"נ לאב"ד ביירות

זכותו יגן עלינו, צילום: פלאש90
זכותו יגן עלינו, צילום: פלאש90

מניו יורק מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב הגאון חכם מרדכי (מורי) הכהן מסלתון זצ"ל נכדו של מייסד קהילת "אחיעזר" חכם מרדכי מסלתון-טראב זצ"ל, שהיגר לארה"ב מארם צובא שבסוריה והקים את הקהילה החרדית המתנוססת לתפארת עד עצם היום הזה, נו"נ לחכם יעקב זיע"א אב"ד ביירות.

ייסד והקים את קהילת עמק התורה - פלעטבוש נ.י., כשמסביבה מתלכדים טובי האברכים ובני התורה פארי יוצאי הישיבות המאירים את מזרח יהדות ספרד, וממשיך את מסורת אבותינו ורב השפעתם על כל הקהילה החלאבית.

לצידה של הקהילה הקים גם את ישיבת "עמק התורה" בו הוגים בתורה טובי הבחורים והאברכים, גדולי ראשי הישיבות שמבקרים באזור משמיעים בו שיעורים, ומתפעלים בעוצם שקידם התורה וקול התורה הבוקע ועולה.

זיכה את הרבים כאשר בהשפעתו הגדולה על בעלי בתים במסירות נפשו ובמתק לשונו, פעל אלצם לעזוב את כל האוניברסיטאות ומוסודת המערבים לימודי חול מקצועות קולג' ולהפקיד את בניהם לידים נאמנות, מאות בחורים יוצאי חלאב ברחבי ארה"ב ובתפוצות ישראל, לומדים בישיבות הקדושות ודור שלם של בני תורה מהם חשובי התלמידי חכמים ומרביצי התורה הם ראו אב הרוחני שלהם.

נולד לאביו הרה"צ רבי יוסף זצ"ל, ביתו הי' בית ועד לחכמים, גדולי ראשי הישיבות ומרביצי התורה מארה"ק, מצאו בביתו אכסניה של תורה, ועמד לימינם בעצה ובמעש למען המשכת התורה על טהרת הקודש בדרך המסורה לנו מדור דור.

ארונו יגיע מניו יארק ההלוויה תתקיים ביום שני פרשת במדבר י"ט אייר תשע"ד בשעה 2.30 בבית הלוויות הספרדי הר תמיד גבעת שאול

המוני יוצאי קהילות החאלביות בניו יורק ובוגרי הישיבות ותלמידי בני הגאונים שליט"א ישתתפו בהלוויה. המנוח השאיר אחריו את רעייתו הרבנית, ודור ישרים יבורך בניו הרב יוסף, הרב עזרא, הרב משה, הרב אליהו, מאיר ודוד, חתניו והנכדים. וכל קהילת עמק התורה.

בניו הגאונים שליט"א ישבו שבעה רק ביום ב' בארה"ק בבית משפחת עוזרי רח' סורוצקין 53 עד השעה 9.30 בערב.
ארם צובא פלטבוש נפטר רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד