כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ב"ב: המינוי החדש בקרית הרצוג לא עובר בשקט

גבאי "בית תפילה" הופתעו לגלות כי המנעולים הושחתו; רב השכונה: "הכל היה בהכוונת גדולי ישראל ותוך שמירה על כבוד ת"ח"

הגראי"ל חותם על כתב המינוי
הגראי"ל חותם על כתב המינוי

זעזוע בקרית הרצוג: לאחר שהוכרז על מינוי הגר"י ליברמן כרב חדש לבית הכנסת "בית תפילה" בשכונה, הופתעו גבאי בית הכנסת לגלות בשבת בבוקר כי מנעולי הכניסה לבית הכנסת הושחתו בליל שבת ע"י הכנסת קיסמים, וכי לא ניתן להיכנס ולהתפלל במקום.

מלבד זאת הזדעזעו הגבאים לגלות כי גם המנורות שנתלו לכבוד ההכרזה על מינוי הרב נכבו ע"י גורם אלמוני. זאת לאחר שתוכנן להיערך במקום קידוש מיוחד לרגל ההכרזה על מינויו של הרב. בסופו של דבר הצליחו הגבאים למצוא את המפתח ליציאת החירום ולהיכנס דרכם לבית המדרש והתפילה התנהלה כסידרה.

כזכור, סביב בחירת הרב במקום התנהל מאבק קשה ובסופו של דבר נערכו בחירות בהם זכה הרב ליברמן שמשמש דומ"צ אצל מרנן הגר"נ קרליץ והגר"ש וואזנר לכהן כרב המקום.

בקידוש שהתקיים לאחר התפילה השתתפו רבני השכונה ובראשם הגרי"א שוורץ - רב השכונה, הגר"ב שרייבר רב קהילת מנין אברכים, הגר"ד הלל רב קהילת אבן ישראל, הגר"א ברסלויער ראש כולל הר"ן, ורב בית הכנסת יוצאי חברון בקריית הרצוג, הגאון רבי שלמה ליפשיץ רב קהילת יסודות בפרדס כץ ורבנים נוספים מתושבי השכונה.

מהלך המעמד נשא דברים המרא דאתרא הגאון רבי יהודה אריה שוורץ שליט"א והתייחס לסערה שהתחוללה סביב מינויו: "בשידוכים לפעמים צד החתן זכה, ולפעמים הצד השני זכה, פה שני הצדדים זכו גם הרב זכה בקהילה מיוחדת וחשובה מאד, וגם הקהילה זכתה ברב שהוא תלמיד חכם עצום וירא שמים".

לאחר מכן הוסיף שהוא מוכרח לומר משהו נוסף ואמר כי "לאחרונה יש כאלה שמדברים כאילו הקהילה כאן זלזלה בתלמיד חכם, אני חייב להגיד לכם זה מוציא שם רע, אני הייתי מעורב כאן בכל מה שהיה וכל מה שנעשה כאן הוא בהוראת גדולי ישראל, והכל היה תוך שמירה על כבודו של תלמיד חכם, כולל הבחירות שהתנהלו כאן".

"לאנשים שמוציאים על הקהילה כאן לשון הרע קוראים להם דתן ואבירם, הם מוציאי שם רע, והכל נעשה תוך זהירות מופלגת בכבודו, והכל על פי הוראתם הישירה של גדולי ישראל, ואני אומר זאת בידיעה ברורה".
תלמידי חכמים הרצוג בית תפילה ליברמן שווארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד