כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חרדים ומשרתים? לפי לפיד, גם אתם תשלמו מע"מ

נבירה בפרטי התכנית מגלה: חרדים שעשו שירות אזרחי פחות מ-18 חודש, כמו בתכניות לחרדים, לא כלולים בפטור של לפיד

מבסוט? לפיד. צילום: פלאש90
מבסוט? לפיד. צילום: פלאש90

האם חרדי ששירת בעבר בשירות הלאומי יזכה להטבת ה0% מע"מ של לפיד? מעיון בהצעת החוק של לפיד כפי שהיא מתפרסמת באתר משרד האוצר, עולה כי חרדים ששירתו בעבר במסלול השירות לאומי במשך 12 חודש בשירות של 8 שעות ביממה אינם זכאים להטבה משום שזו חלה על משרת שירות של 18 חודשים בלבד.

צעיר חרדי ששירת בעבר במסלול הקבוע של שירות לאומי, הוא זה ששת את ליבו לכך, ופנה אל מבקר המדינה בבקשה לבחון את הדברים ואת האפליה החמורה הכרוכה בהם כנגד הציבור החרדי, גם באשר לצעירים שמילאו את חובתם ושירתו שירות מלא.

"מעיון בתזכיר החוק המפורסם באתר משרד האוצר עולה כי מינימום חודשי השירות בשירות האזרחי אצל גברים חייב לעמוד על 18 חודשי שירות.

"כידוע רוב בני השירות האזרחי שירתו במסלול 8 שעות של שנה ולא 4 שעות של שנתיים וכך יוצא שהם לא יהיו זכאים על אף ששירתו שירות אזרחי מלא בדיוק כפי שהמדינה דורשת. לעומת זאת בנות שירות לאומי יזכו להטבה גם אם שירתו שנה אחת".

כזכור, בעת ששר האוצר פירסם את כוונתו להציג תוכנית שתפטור ממע"מ אזרחים ששירתו שירות צבאי או לאומי בלבד הבהיר לפיד כי התוכנית איננה מפלה חרדים משום שחרדי ששירת יוכל להנות מההטבה, אולם לאחר שהתפרסמה הצעת החוק שגובשה יחד עם היועץ המשפטי ווינשטיין מתברר כי גם לאחר התיקונים שהוכנסו בשלב זה לחוק, חרדים ששירתו על פי חוק בשירות לאומי לא יזכו לקבל את ההטבה משום שבהצעת החוק נאמר כי גברים ששירתו מעל 218 חודש בשירות צבאי או לאומי יזכו לקבל את ההטבה.

בהצעת החוק נאמר - "רוכש זכאי" אשר מתקיים לגביו אחד מאלה - שירת שירות צבאי או שירות לאומי אזרחי במשך 18 חודשים לפחות, ואם הוא אשה, 12 חודשים לפחות. משמעות הדברים היא כי להבדיל מבנות השירות לאומי שיזכו להטבה גם לאחר שירות רגיל של שנה, חרדים ששירתו בשירות הלאומי לא יזכו להטבה.

יצויין, כי מסלול ה-12 חודש בשירות הלאומי אינו קיים עוד, וכי מאז הוחל החוק החדש גברים במסלול של 40 ש"ש משרתים שנתיים מלאות.

בלשכת שר האוצר סירבו להתייחס לגוף הטענה שהועלתה בפניה למבקר המדינה ומסרו בתגובה "התזכיר הופץ להערות הציבור. באשר למקרים חריגים יינתן מענה לאחר דיונים עם משרד המשפטים.'
לפיד אוצר מעמ תכנית התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד