כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אדלשטיין יכריע: מתי יהיו הבחירות לנשיאות?

נתניהו עדיין לא מצא מועמד שיחסום את יריבו רובי ריבלין; ברשימה - סילבן שלום ודוד לוי, שעדיין לא הגישו את מועמדות

נתניהו, פרס וריבלין. צילום: פלאש90
נתניהו, פרס וריבלין. צילום: פלאש90

הבחירות לנשיאות: מחר (ב') במסגרת ישיבת נשיאות הכנסת, יקיים יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התיעצות עם סגניו באשר למועד הבחירות לתפקיד נשיא המדינה. עם תום ההיוועצות יכריז יו"ר הכנסת על המועד המדויק לבחירות. ככל הנראה המועד שיקבע יהיה באמצע החודש הבא.

כזכור, תקופת כהונתו של הנשיא פרס עתידה להסתיים בתאריך ה-27 ביולי השנה והכנסת מחויבת להתכנס ולערוך בחירות עד 30 יום קודם מועד תום כהונתו בכדי לבחור - בהצבעה חשאית - את הנשיא הבא.

בשבועות האחרונים נשמעו קולות מלשכת נתיהו בנסיון להביא לדחיית הבחירות או לשינוי חוק נשיא המדינה אולם נסיונות אלו נתקלו בביקורת קשה גם מהסיעות השותפות לקואליציה ואף שר החוץ ליברמן -שותפו של רה"מ - הבהיר אתמול בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", כי התוכנית לדחיית הבחירות איננה רלוונטית לאחר ששר האוצר לפיד הבהיר כי הוא מתנגד לה. ליברמן ציין גם כי היה עליהם להיערך מוקדם יותר באשר לעמדתם בסוגית הנשיאות.

בשלב זה של המירוץ המועמדים המובילים הינם ח"כ רובי ריבלין מהליכוד וח"כ פואד בן אליעזר מסיעת העבודה שכבר הכריזו על מועמדותם ואף הצליחו לגייס את עשר החתימות הנדרשות בכדי להציג את מועמדותם.

מועמד נוסף שהינו בעל סיכוי גבוה הוא השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום שעלול להוות מתחרה ישיר לריבלין בכך שהוא יקבל את תמיכתו של ראש הממשלה נתניהו. ע"פ פרסום הבוקר בעיתון ישראל היום שלום נפגש עם ראש הממשלה לאחר שקיבל הודעה על סגירת תיק החקירה כנגדו והוא מצפה לקבל את תמיכתו הפומבית של נתניהו בכדי להכריז על מועמדותו.

בקרב על הקול החרדי לא נשמעה עדיין כל התבטאות ולמעט ביקורים והשתתפות בישיבות סיעה לא נשמעה אמירה כלשהיא של תמיכה במועמד כזה או אחר. ח"כ גפני אף התייחס לשאלה בראיון שהעניק בשבוע שעבר והבהיר כי יתכן ובסיעת יהדו"ת יוחלט על חופש הצבעה בבחירות החשאיות.

מעניין לציין בהקשר זה, כי דווקא המועמדת דליה איציק נפגשה בשבועות האחרונים עם ח"כים מהסיעות החרדיות, איציק שלמרות שעדיין לא הצליחה להשיג את עשר החתימות הדרושות אך לדעת רבים סיכוייה טובים בשל קשריה מהעבר עם חברי הכנסת עוד מעת כהונתה כיו"ר הכנסת. לאיציק אין הרבה מה להציע מבחינה פוליטית , אך לעצם קיומן של פגישות אלן ישנה משמעות.

מועמד נוסף בעל סיכוים הינו השר לשעבר דוד לוי שעדיין לא הכריז על מועמדותו אולם באם יכריז עליה יתכן ויקבל את תמיכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שבראיון לתכנית "פילפוליטיקה" הכתיר אותו כאחד ממנהיגי היהדות הספרדית בליכוד.

ההחלטה ה אם להכריז על מועמדותו תתקבל לאחר שיובהר לו באופן סופי האם ליברמן ונתניהו אכן יתמכו בו החלטה שתלויה לא מעט בהחלטתו של סילבן שלום האם להצטרף למירוץ.
נשיאות כנסת ריבלין פואד אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד