י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ב'איחוד הצלה' מסכמים: אופנולנסים וחלוקה לאזורים

אנשי 'איחוד הצלה' חילקו את מירון ך-50 אזורים ממוספרים, כדי להקל על איתור הנפגע במהירות המקסימלית • צפו

ב'איחוד הצלה' מסכמים: אופנולנסים וחלוקה לאזורים
אהרן והב ומשה מזרחי

מאות רופאים פראמדיקים וחובשים של איחוד הצלה מכל רחבי הארץ עלו למירון החל מיום רביעי האחרון ועד לשעה זו, שם השתתפו במבצע האבטחה הגדול לאבטחת שלומם של רבבות העולים לציונו של הרשב"י בל"ג בעומר.

עד כה טופלו 811 מקרים רפואיים, מקרה של תאונה קשה עם מעורבות ילד שנדרס ונפצע קשה בכניסה למירון, ומקרים נוספים של נפילה מגובה, פציעות, חבלות, עלפונות, בעיות נשימה, ועוד.

בשעות הערב טופלו 4 נפגעים קל עקב קטטה בחניוני האוטובוסים, חובשים נוספים נערכו במקום למתן מענה בעת הצורך.

כהפקת לקחים מאירועי האבטחה בשנים עברו הוחלט השנה באיחוד הצלה על מהלך שסייע רבות לרבבות העולים למירון. שלטים הוצבו ב-50 אזורים שונים ברחבי מירון וציון הרשב"י עם מספרים מ-1 עד 50 ובכל מקרה חירום הציבור ציין את המספר הקרוב למיקומו ואז כלל צוותי החירום וההצלה הגיעו במהירות המרבית למיקום המדויק.

באיחוד הצלה הסבירו את המהלך היות ורבבות העולים למירון אינם מכירים את המושב והיה קושי לאזרחים לתת את מיקומם בעת חירום מה שגרם בשנים עברו לעיכוב בהגעת כוחות החירום.

המפה עם חלוקת מירון למספרים לפי אזורים הועברה לכל גופי החירום וההצלה במירון, מה שנתן אפשרות לרבבות העולים בעת חירום או כל בקשה לסיוע רפואי חשוב לציין את מספר השלט הסמוך, ומוקדני החירום הפנו את הכוננים וצוותי הביטחון למיקום המדויק במהירות המרבית.

יצויין כי מרפאת איחוד הצלה בשיתוף מאוחדת פעלה אף במהלך השבת ערב ל"ג בעומר בשילוב רופא נוכרי, ובמרפאה הוענק טיפול רפואי למאות הפונים במהלך מבצע ל"ג בעומר.

במהלך שעות היום המתינו אלפי איש בחניונים לאוטובוסים ופנו לאיחוד הצלה עקב אירועי חירום שנוצרו עקב החום הרב והעומס, יחידת האופנולנסים של איחוד הצלה הגיעה למקום וסייעה בחלוקת מים להמונים שהמתינו במקום, במקום אף טופלו מספר נפגעים כתוצאה מחבלות ועלפונות עקב הדוחק והעומס במקום.

יו"ר איחוד הצלה זאב קשש מסר: "הכוננים נפרסו בצוותים בכל מעלה ההר וברחבת ציון הרשב"י ונתנו מענה מהיר ומיידי בכל מקרה חירום אליו הוזעקו, בחסדי שמים מבצע האבטחה עבר ללא אירועים חריגים - כלל הנפגעים טופלו במצב קל, חשוב לציין כי היוזמה של איחוד הצלה להציב שלטי הכוונה עם מספרים של האיזור בו הם ממוקמים סייע למתן מענה רפואי מהיר ומיידי, אני רוצה להודות למשטרת ישראל, מד"א, זק"א וכיבוי האש, על הפעילות השנה תוך שיתוף פעולה פורה מה שסייע לרבבות העולים למירון, וכמו כן ברצוני להודות למוסד לבטיחות ולגיהות שסייעו לנו בפעילות ההסברה והשילוט למניעת סכנות ואסונות".

צילום: אהרן והב ומשה מזרחי






















































אזורים איחוד הצלה רשבי לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד