י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה בין 'תכונות מזל' לבין אבחון אישיות?

התגובה הנפוצה ביותר אצל אנשים למקרא טורים העוסקים באסטרולוגיה היא: "אני בן למזל X ואני לגמרי לא מתנהג כמו שנכתב פה" • אולי הגיע הזמן להרחיב קצת יותר על מה זה אומר 'תכונות מזל' ואיך מתבצע אבחון מקצועי • מרתק

צילום: מאיר דהן
צילום: מאיר דהן

אז ראשית, חשוב לעשות אבחנה בין 'תכונות מזל' לבין אבחון אישיותי.

בכל מדורי האסטרולוגיה כשמספרים לנו על תכונותיו של מזל מסוים, זה כדי ללמוד על אותו המזל ולא על אותם האנשים שבזמן לידתם השמש שהתה באותו המזל, (אם אני מזל דלי, השמש שהתה במזל דלי כשנולדתי).

זה נכון שאם אני במזל מסוים מומלץ לי להכיר את תכונות אותו המזל, כי לשם אני אמורה לשאוף ולהגיע (וגם זה, במינונים ואיזונים עם דברים נוספים).

כדי להבין איך מתנהל האדם עצמו, מדובר כבר בסיפור מורכב הרבה יותר. חשוב להבין כי האופי האנושי מורכב ומפותח הרבה יותר מסך תכונותיו של מזל אחד.

זה נכון שהמזל בו נולדנו הוא משמעותי מאד מבחינתנו. משמעותי במיוחד כי תכונות אותו המזל הן השיעור אותו באנו ללמוד.

אך כשאנו באים ללמוד על אופיו של אדם ספציפי אנו בודקים את מפת הלידה כולה, את מיקומם של סך כל הכוכבים (11 במספר), השילוב שהם יוצרים, ואז, רק אז!! נוכל ללמוד מי הוא באמת.

וודאי שמתם לב, לא אחת, שלעיתים אנו מתנהגים באופן שונה בכל אחת ממערכות חיינו. לדוגמא: בבית נתנהג שונה מאשר בעבודה. אופן התקשורת שלנו שונה מאופן העשייה שלנו (לדוגמא אנשים שהדיבור שלהם מאד חי ותוסס ואילו ההתנהלות שלהם איטית וכן הפוך). הרצונות שלנו לא תמיד מתחברים עם יכולת הביצוע שלנו ועוד ועוד. כל זה נובע מהמיקום השונה של כל כוכב במפה שלנו, כשכל כוכב אחראי על מערכת אחרת בחיינו.

חמישה כוכבים מתוך סך הכוכבים שבמפת הלידה מוגדרים כ'כוכבים אישיים': השמש, הירח, מרקורי, ונוס ומרס.

כל אחד מהם אחראי על מערכת אחרת בחיינו, כך שהמיקום שלו (באיזה מזל ובאיזה בית) קובע איך נתנהל בכל אחת מהחזיתות שבסופו של דבר מגדירות את מי שאנחנו.

השמש - מיקומה של השמש יספר מי אנחנו רוצים להיות. היא מייצגת את ה'רצון' שלנו במפה ו איך אנו רוצים להראות את עצמנו לאחרים.

הירח– מספר על עולמנו הרגשי. זה שאנו מוציאים החוצה כשאנו מרגישים בטוחים. בניתוח מעמיק יותר הוא יספר על אימא שלנו (איך היא נראתה בעינינו) על הילד שבתוכנו ועל הנקודה הנשית שבכל אחד מאיתנו (גברים ונשים).

מרקורי – הינו כוכב התקשורת. מיקומו של מרקורי במפת הלידה שלנו יספר איך אנו נתקשר עם העולם. איך נקלוט את האינפורמציה ואיך נעביר אותה הלאה. האם התקשורת שלנו תהיה סובייקטיבית או אובייקטיבית. האם הגענו עם כישורים בתחום הזה או שמא יש לנו קושי. האם התקשורת תהיה זורמת, איטית, עמוקה, חשדנית ועוד ועוד.

ונוס – הכוכב שיספר על מערכות היחסים שלנו (החברים שנבחר לנו, בני זוג..) מיקומו של ונוס מספר גם על הטעם שלנו, הבחירות שלנו. איך נאהב להתלבש, האם נהיה אופנתיים, איזה סוג של בגדים, צבעים ואביזרים נאהב, האם נהיה בררנים בחברים שיש לנו, או שנהיה פתוחים ועוד ועוד.

מרס –הכוכב שאחראי על אופן ההוצאה לפועל שלנו. האם נהיה ממוקדים, ישירים, זריזים או חולמניים. האם העשייה שלנו תמצה את עצמה בדיבורים, האם נחשוש להתקדם הלאה או שמא נהיה מהמעיזים והפורצים.

בנוסף אל חמשת הכוכבים האישיים יש לנו גם את נקודת האופק, שנקבעת על פי שעת הלידה שלנו. נקודת האופק חשובה מאד בניתוח מפה מאחר והיא זו שבעצם הופכת את המפה שלנו לייחודית ושונה מכל מפה אחרת. כשאנו נכנסים אל החדר, הדבר הראשון שאנשים קולטים מאתנו זה מיקומה של נקודת האופק שלנו. מיקום נקודת האופק שלנו יספר איך אנחנו מקבלים את ההחלטות שלנו (לדוגמא, האם זו תהיה החלטה ספונטנית, רגשית, שכלתנית ועוד).

בנוסף אל חמשת הכוכבים האישים ואל נקודת האופק יש לנו גם כוכבים 'גדולים' יותר: יופיטר, כירון, שבתאי, אורנוס, נפטון ופלוטו. והם כבר מספרים על הנתיב בו ינועו חיינו.

באסטרולוגיה המודרנית אין הגדרה לטוב ורע. אין מזל שנחשב למזל טוב, ואין מזל שנחשב למזל רע. יש בחירות. הבחירות שלנו. הבחירה שלנו האם לקחת את תכונת האופי שלנו לכיוון החיובי או חלילה לשלילי.

לכל מזל תכונות אופי היושבות על סקאלה. תכונות האופי יכולות לנוע על הסקאלה לפי הבחירה שלנו. המיקום הנמוך ביותר ההופך כל תכונת אופי לדבר רע ומזיק. המיקום הגבוה ביותר ההופך אותה למשהו בלתי אפשרי, לא אנושי, שאי אפשר לשרוד אותו, ונקודת האמצע, המאוזנת אליה צריך לשאוף.

האסטרולוגיה מאפשרת לנו, בצורה הישירה ביותר, להכיר את עצמנו. להיות מודעים. היא נותנת לנו שמות והגדרות לכל תכונה הקיימת בנו, מה שמסייע לנו, מתוך ההכרות הזו להבין את עצמנו ומתוך ההבנה הזו לקחת את עצמנו למקום טוב יותר.

הכותבת היא אסטרולוגית וכירולוגית ומטפלת בשיטת מוח1
בתשבע לפקיבקר- 050-7915500
[email protected]
מזל אסטרולוגיה, אבחון אופי אישיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד