ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אדלשטיין הכריע: הבחירות לנשיאות - ב-10 ביוני

לאחר שקיים ישיבה עם סגניו, בחר יו"ר הכנסת תאריך להתמודדות • ריבלין במכתב לח"כים: מבקשת תמיכתכם

אדלשטיין. צילום: קובי הר צבי
אדלשטיין. צילום: קובי הר צבי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריע היום (ב): הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-10 ביוני.

על המועד הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בתום ישיבת נשיאות הכנסת, בה נועץ עם סגניו והחליט על המועד המדויק. לאחר מכן יצא אדלשטיין אל התקשורת והודיע על המועד שנקבע - בתוך פחות מחודש, ובו יבחרו חברי הכנסת בהצבעה חשאית מי יהיה יורשו של פרס בתפקיד נשיא המדינה.

להלן הצהרת יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: ״לפני מספר דקות, חבריי הסגנים אישרו את הצעתי והוחלט פה אחד כי הבחירות לנשיאות המדינה תתקיימנה ביום שלישי, יב׳ בסיוון, תשע"ד, ה 10 ליוני 2014.

"מכיוון שכך, על כל מי שמעמיד עצמו לבחירה יהיה להגיש לי את בקשתו בכתב, בצירוף של לפחות 10 חתימות של חברי כנסת, ביום ג׳ 27 למאי 2014.

"תפקיד נשיא המדינה הוא תפקיד חשוב. נשיא מדינת ישראל אמור לאחות את הקרעים ולגשר בין לבבות. מוסד הנשיאות בעיני הינו מוסד חשוב המהווה סמל לאחדות העם, במיוחד בעיתות משבר וקונפליקט. לצערי ואני בטוח שלצער כולנו, עד עתה המירוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה- לגיטימציה. התנהלות שלטעמי ביזתה את התהליך ופגעה קשות במוסד החשוב הזה.

"אני רוצה לאחל לכל המתמודדים הצלחה, אך יותר מזה: מבקש ואף דורש, בשמי, בשם הכנסת ובשם העם בישראל: לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר – אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד״.

המועמדים לתפקיד שעדיין לא הגישו את מועמדותם הרשמית בצירוף חתימות של עשרה חברי כנסת התומכים בהם - צריכים להציג אותה עד שבועיים ימים קודם תאריך הבחירות המיועד.

על רקע המירוץ ההולך ומתקרב אל הישורת האחרונה, התפרסם הבוקר בעיתון ישראל היום כי מתחזקות ההערכות שסילבן שלום יודיע על מועמדותו לתפקיד. על פי הפירסום, שלום לא ימתין לתמיכה רשמית מנתניהו אלא יסתפק בסיכומים שקטים עם נתניהו על כך שיתמוך בו. שלום מצפה גם לשמוע משר החוץ ליברמן ומשר האוצר לפיד כי יתמכו בו.

בתוך כך, ח"כ רובי ריבלין, שכרגע הינו המועמד המוביל בקרב חברי הכנסת, שלח הבוקר מכתב בקשה אישי לכל חברי הבית בו הוא מבקש את תמיכתם לתפקיד.

"הגיעה השעה", פתח ריבלין את מכתבו, "לפנות אליכם בפשטות ובישירות, לכבודו של מוסד הנשיאות ולכבודה של כנסת ישראל האמונה על בחירת הנשיא, ולבקש את תמיכתכם במועמדותי לכהונת הנשיא העשירי של מדינת ישראל".

"נער הייתי וגם זקנתי כמי שכיהן למעלה משלושים שנה כאיש ציבור, זכיתי להתבונן בתמורות שחוותה וחווה כל העת החברה החברה הישראלית הישראליות לא חדלה מלהתהוות ולשנות את פניה.

"אם בעבר זכיתי לאמונכם כיושב ראש הבית הזה, כמי שאחראי למהלכה התקין וההגון של מטוטלת הויכוח, הרי שכעת אני מבקש את אמונכם לכהונת נשיא המדינה על מנת לעשות את משכן הנשיא לבית השותפות, ההידברות וההבנה.אל מול כובד האחריות וגודל האתגר, הנני עומד לפניכם בענווה ומבקש את אמונכם ואת תמיכתם", מסיים ריבלין את מכתבו.
כנסת רובי ריבלין אדלשטיין נשיאות מועד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד