ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הצעת החוק של מוזס אושרה - החרדים התנגדו

בהצעת החוק של ח"כ מוזס נקבע כי מועמד לראשות עיר יהיה חייב להתגורר בה לפחות חצי שנה לפני הבחירות

מוזס. צילום: פלאש 90
מוזס. צילום: פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ב) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ מנחם אליעזר מוזס, הקובעת כי על מועמד לראשות עיר לגור בתחומי העיר ששה חודשים קודם תאריך הבחירות.

הצעת החוק, שכבר אושרה בהצבעה טרומית במליאה, זכתה לאישור וועדת השרים של הממשלה והיא זוכה לתמיכה קואליציונית בעקבות כך.

יצויין, כי על פי החוק הנוכחי, על המועמדים לגור בתחומי העיר 35 יום קודם מועד הבחירות. הצעת החוק מוסיפה 6 חודשים נוספים מעבר ל-35 הימים הללו, כך שמועמד שיחפוץ בהצגת מועמדותו ייאלץ להעתיק את מקום מגוריו לעיר למעלה מ-7 חודשים קודם מועד הבחירות.

למרות שהצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ מוזס מיהדות התורה, מתברר כי דווקא המתנגדים החריפים ביותר לחוק, שאף השתתפו בישיבה בוועדה, היו הנציגים החרדים מיהדות התורה ומש"ס, ובין השאר, ח"כ דוד אזולאי מש"ס, שהינו חבר בוועדה, לא הצביע בעד הצעת החוק וטען כי עליה לקבל את אישור הסיעה בישיבה שתתקיים היום.

גם הח"כים אשר וגפני שהשתתפו בישיבה התנגדו להצעת החוק וטענו כי במצבים רבים ישנם אנשים מוכשרים המתאימים לתפקיד ומכירים את צרכי העיר - אף שאינם מתגוררים בה, והם ראויים להציג את מועמדותם. יצויין, כי במערכת הבחירות המונציפאליות האחרונות ואף בזו הקודמת - תמכו החרדים במועמדים שלא גרו בעיר קודם הבחירות, כשהדוגמה הבולטת לכך היא מועמדותו של משה ליאון לעיריית ירושלים אף שמקום מגוריו עד לפני הבחירות היה בגבעתיים.

מנגד, בלשכתו של מוזס מציגים את הצורך בהצעת החוק ומבהירים כי היא הועלתה על רקע פניות רבות שקיבל מוזס מאזרחים שטענו בנחיצותה. "לא יכול להיות שבכל עיר אין אדם מוכשר למלא את התפקיד של ראשות העיר", אומרים שם, "ומנגד, אדם שמגיע מחוץ לעיר בדרך כלל אינו מכיר לעומק את הצרכים והדרישות מתפקידו כראש עיר".

כך או כך, החוק אושר בתמיכת יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, והוא צפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת לקריאה שניה ושלישית. בסביבתם של הח"כים מבהירים כי ככל הנראה בסופו של דבר תושג הסכמה על משך התקופה הנדרשת והיא תקוצר במחצית ואף פחות מכך ותזכה בתמיכה מלאה של הסיעה.
גפני בחירות יעקב אשר יהדות התורה מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד