י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נשיאים ורוח • פרוש: "המרוץ לא מעניין אותנו"

ח"כ מאיר פרוש הצהיר כי "אין לנשיא השפעה וזה לא מעניין אותנו" • לעומתו, בש"ס כבר נפתח וויכוח פנימי

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

על רקע הכרזת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הבוקר (ב) על קביעת המועד שבו יערכו הבחירות לנשיאות, עלה ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה לדוכן המליאה בנאום על הצעת אי האמון המשותפת לסיעתו ולסיעת מרץ, והבהיר כי עמדתה של יהדות התורה היא חוסר התעניינות בסוגיית הנשיאות.

"ביהדות התורה אין פעילות סביב שאלת בחירת הנשיא", אמר פרוש, "ואין גם התעניינות. כדי להסביר זאת הייתי מגדיר את המציאות של חוסר ההתעניינות הזאת כאי-אמון במדינה הזאת".

"יהדות התורה לדורותיה - אשר כשמה מאז הכנסת השנייה ועד היום הזה, רשמה לעצמה הישגים נכבדים לקיום חיי קהילה חרדים בארץ מאז קום המדינה. זה תפקידנו, כמו שאמרתי כאן בכנסת, ובכל תפקיד שאיש יהדות התורה מכהן. יחד עם זאת, מתוך היכרות עם העובדה שהמוסד הנשיאותי נטול כל סמכות ואפשרות של השפעה, ותפקידו של נשיא המדינה המיועד אך ורק למטרות עיסוק של המדינה שאנחנו לא מסכימים עם התנהלותה - שהיא התנהלות כנגד חוקי התורה, על כן תפקיד זה לא מעניינינו וגם לא מושך את תשומת ליבנו, ואיננו מגלים התעניינות בכל מה שקשור לבחירות אלו, וודאי סמוך למועד הבחירות נדע את עמדת גדולי התורה, וככל אשר יורו לנו כך נעשה", סיים את דבריו.

דבריו של פרוש מצטרפים לדברים אותם אמר בשבוע שעבר ח"כ משה גפני מיהדות התורה בראיון לערוץ הכנסת, בו העלה את האפשרות שיהדות התורה תחליט על חופש הצבעה כפי שהוחלט בבחירות הקודמות - ולא תורה לחברי הסיעה במי לתמוך.

בעוד בסיעה האשכנזית מנסים להביע בכל דרך את חוסר ההתעניינות שלהם בבחירות לנשיאות, הרי שבבסיעה האחות - ש"ס מעלים הילוך לקראת ההתמודדות הצפויה וההחלטה שתתקבל במי לתמוך.

ככל הנראה, לאחר שרשימת המתמודדים תיסגר באופן סופי, יוכרז על כינוס מועצת חכמי התורה שבה יוחלט על המועמד שיזכה לאצבעות הסיעה. יצויין כי יו"ר הסיעה אריה דרעי אף רמז מספר פעמים בתקופה האחרונה כי דוד לוי - שעדיין לא הכריז על מועמדותו הוא מועמד ראוי.

לעומת זאת, ח"כ ניסים זאב הצהיר היום כי באם תתקבל החלטה בסיעה הוא יתמוך דווקא במועמדותה של יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק. גם ח"כ מרגי חתם עבורה לפני תקופה קצרה בכדי שתוכל להציג את מועמדותה, ואף הצהיר על כך שהיא מועמדת ראויה והוא יעשה הכל בכדי לתמוך בה.
מאיר פרוש יהדות התורה נשיאות מועמדים חכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד