כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אבוט רוכשת את CFR תמורת 2.9 מיליארד דולר

עסקת ענק זו מכפילה את מכירותיה ונוכחותה של אבוט בשוק התרופות של אמריקה הלטינית

אבוט רוכשת את CFR תמורת 2.9 מיליארד דולר

ענקית התרופות ומוצרי הבריאות, מובילה עולמית בתחום התרופות הגנריות ויצרנית סימילאק למהדרין, אבוט, ממשיכה להגדיל את הנוכחות שלה באמריקה הלטינית ואת פעילותה בתחום הגנריקה, עם הודעתה על רכישה סופית של אחת מחברות התרופות הגדולה ביותר באמריקה הלטינית CFR שמצ'ילה.

רכישה זו ממצבת את אבוט באופן מיידי כאחת מ- 10 חברות התרופות הגדולות באמריקה הלטינית ומרחיבה עוד יותר את הפעילות הקיימת של אבוט באזור. אבוט צופה כי הרכישה תוסיף לחברה 900 מיליון דולר במכירות בשנה הראשונה המלאה (2015), עם צמיחה דו ספרתית במכירות בשנים הבאות.

על פי תנאי ההסכם אבוט תרכוש את חברת האחזקות אשר מחזיקה באופן עקיף 73% מחברת התרופות CFR ותגיש הצעת רכש במזומן עבור שאר המניות.

CFR, אשר בסיסה הינו בסנטיאגו, פועלת ב- 15 שווקים ברחבי אמריקה הלטינית, ופעילותה מתמקדת בתחומי מחלות לב וכלי דם, מערכת הנשימה, בריאות האשה ומערכת העצבים המרכזית.
CFR, משווקת כיום למעלה מ- 1,000 מוצרים והיא בעלת רקורד מוכח של מהירות פיתוח והבאת מוצרים חדשים לשוק. כמו כן, רכישה זו מוסיפה לאבוט 7,000 עובדים, מרכזי מחקר ופיתוח ומתקני ייצור בצ'ילה, קולומביה, פרו וארגנטינה.

"עם מכירות ענפות ומובילות באזור, יכולות מסחר ופיתוח חזקות, צוות הנהגה מכובד, ותיק ומהימן המציע פורטפוליו של מותגים מוכרים, CFR, הינה אחת מחברות התרופות הגנריות הממותגות המובילות באמריקה הלטינית", מסר מיילס ווייט, יו"ר ומנכ"ל אבוט. "רכישה זו תגדיל באופן משמעותי את דריסת הרגל שלנו באמריקה הלטינית והיא עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו והמחויבות שלנו לשווקים בצמיחה מהירה".

שוק התרופות באמריקה הלטינית צפוי להגיע ל- 73 מיליארד דולר השנה והוא צפוי לגדול ל- 124 מליארד דולר עד 2018, עם שיעורי צמיחה שנתיים גדולים פי 2-3 לעומת שווקים מתפתחים אחרים, זאת ע"פ תחזיות של ה-IMS.

אבוט (Abbott) היא חברה גלובלית, העוסקת במגוון תחומים בענף הבריאות. פעילותה מוקדשת לגילוי, פיתוח, ייצור ושיווק של תרופות ומוצרים רפואיים, לרבות מוצרי תזונה מכשור רפואי ואבחנתי. החברה מעסיקה כ- 69,000 עובדים ומשווקת את מוצריה בלמעלה מ 150 מדינות.
אבוט תרופות רכישה סימיליאק עסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד