א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נציגי אירופה: מזועזעים מרמת האנטישמיות

שגרירי מדינות אירופה נפגשו עם ראשי 'איגוד הארגונים היהודיים' באיחוד • ברקע: סקר מדאיג על אנטישמיות גוברת

השגרירים במפגש
השגרירים במפגש



"קשה להאמין", זו היתה תגובת שגרירי ונציגי 23 מדינות מאירופה שנחשפו לתוצאות הסקר הגדול שנערך על ידי 'הליגה נגד השמצה', ופורסם השבוע, עם נתונים מעוררי דאגה אודות רמת האנטישמיות והפגיעה בחופש הדת באירופה.

השגרירים ונציגי המדינות נחשפו לתוצאות הסקר בפגישה שקיימו בשבוע שעבר בבריסל עם ראשי איגוד הארגונים היהודיים (EJA) באיחוד האירופאי.

בפגישה השתתפו ונשאו דברים הרה"ג בנימין יעקבס הרב הראשי להולנד, הרב מנחם מרגולין מנכ"ל 'איגוד הארגונים היהודיים' באיחוד האירופאי ו'מרכז רבני אירופה', ד"ר שמעון שמואלס ממרכז שמעון ויזנטל, ז'ואל רובינפלד מהארגון הבלגי למאבק באנטישמיות ומרק גדנר מארגון ביטחון הקהילות היהודיות באנגליה.

במפגש השתתפו שגרירי ונציגי מדינות: אסטוניה, אוסטריה, אוקראינה, איטליה, בולגריה, גרמניה, הולנד, הונגריה, ליטא, לטביה, סלובניה, פולין,פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, קפריסין, רומניה, שוודיה.

הרב מנחם מרגולין אמר מטרת המפגש אינה הטלת אשמה על ממשלות אירופה אלא כינוס חרום שנועד להעמיד נורת אזהרה בקרב הממשלות השונות ולהדגיש את חשיבות הטיפול בנושא, בכל מדינה ומדינה.

השגרירים הסכימו כי יש לגבש תוכנית לטיפול בנושא.

בדברים שנשא ביקש מרגולין משגרירי המדינות לבקש ממשלותיהם להקים בכל מדינה משרד בעל סמכויות לטיפול בנושא אנטישמיות תחת פיקוחו של ראש הממשלה או הנשיא. "רק משרד בעל סמכויות רחבות יוכל לטפל בנושא האנטישמיות גם מהזווית הבטחונית של הגנה על קהילות יהודיות, חינוך הדור החדש נגד אנטישמיות, ארגון פעילות שיראו לאוכלוסיה את התרומה הגדולה של יהודי אירופה לתרבות ולכלכלה של מדינות אירופה ועוד", אמר הרב מרגולין.
אנטישמיות אירופה תוכנית כנס בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד