ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בני ברק מציגה: חינוך לאשכנזים בלבד

מחר תתקיים ועידת חינוך מרכזית בבני ברק, בהשתתפות גדולי ישראל ומאות מחנכים • ראש העיר וסגניו הזמינו בימים האחרונים את גדולי ישראל למעמד • בש"ס טוענים לאפליה: "לא הזמינו אף ספרדי. טורקים לנו את הדלת" • המארגנים: "רצינו להזמין את הגר"ש בעדני, ביקשנו ואמרו לנו שאי אפשר" • ומה מגיבים בעירייה?

מזמינים את הגר"ח קנייבסקי
מזמינים את הגר"ח קנייבסקי

מחר (ד), מתכננת עיריית בני ברק לערוך באולמי 'ארמונות חן' "ועידת חינוך" המוגדרת על ידה כ"מעמד היסטורי ומיוחד לכלל העוסקים במלאכת החינוך".

בהודעה הרשמית שפרסם דובר העירייה אברהם טננבוים, נכתב כי הכינוס המיוחד יתקיים לאור קריאת מרנן ורבנן שליט"א, לאחד וללכד את כלל העוסקים לדון באתגרים הרבים בתחומי החינוך, ההולכים ומתרבים בדורנו ומצפים להכרעה, בבחינת 'תשועה ברוב יועץ' - להעניק הדרכה, כלי מעשה ודרכי חינוך, ולהשמיע ברמה את דבר מרנן ורבנן והנחיותיהם מול סערת אתגרי התקופה.

הכנס הגדול יחל בשעה 20:00 בערב בתפילת ערבית, כשמיד לאחר מכן יישמע דבר גדולי ישראל בחובת החינוך לשעה ולדורות, ומשא הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מויז'ניץ.

בחלקו השני של הכינוס ינשאו פרקי הדרכה מפורטים במשנת החינוך מפי האדמו"ר מביאלא, וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת תושיה-תפרח, שירחיבו בסוגיות הניצבות לפתחם של כלל העוסקים במלאכת הקודש, כשלאחר דבריהם יתקיימו דיונים מקצועיים למעשה.

כפי שפורסם גם ב'בחדרי חרדים', בכירי העירייה ביקרו במעונם של הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מביאלה והגרי"ג אדלשטיין.

העירייה הודיעה גם על הקמת מערך מפגשי הדרכה וייעוץ למחנכים, בסבסוד עירוני מיוחד של עיריית בני ברק והתכנית "360" לילדים ולנוער. במטרה לאפשר לכלל העוסקים במלאכת החינוך להצטרפות לתכניות ולקנות כלים ודרכים חינוכיות כקריאת מרנן ורבנן.

ספרדים לא מבינים בחינוך
עד כאן הכול טוב ויפה, אלא שלתדהמת רבים ממנהלי מוסדות החינוך בעיר ובכירי העירייה, האירוע כולו הוא על טהרת הציבור האשכנזי. העירייה לא טרחה להזמין לכינוס רבנים ספרדיים, ובכיריה לא טרחו לבקר אצל שום רב ספרדי ולהזמינו ל"כנס החינוך הגדול".

גורם בכיר בתנועת ש"ס המקומית הביע ביקורת חריפה על העירייה והעומד בראשה: "כנראה בעירייה סוברים שחינוך זה לאשכנזים בלבד. אחרת קשה לי להבין איך הולכים בכירי העירייה להזמין עשרות רבנים, מאות מנהלי מוסדות ואישי ציבור, ואף אחד לא שם לב להזמין את הרבנים של הציבור הספרדי? אין בבני ברק עשרות אלפי ספרדים? לציבור הספרדי לא מגיע סבסוד עירוני על קורסי הכשרה וייעוץ למחנכים?"

אותו גורם מוסיף כי "הדבר שיותר מפליא הוא שראש העיר יחד עם סגניו הלכו להזמין את הרבנים, הצטלמו, אבל לא טרחו להזמין את הסגן הספרדי מטעם ש"ס אליהו דדון, שלא במקרה הוא מחזיק תיק החינוך בעיר, והנושא בתחום אחריותו הישירה".

גורם בלשכת סגן ראש העיר מטעם ש"ס הוסיף: "לא ייתכן שהעירייה עושה כנס, ובכירי העירייה מתעלמים לחלוטין מציבור שלם שחי פה בעיר. פנינו ללשכת ראש העיר, הסברנו את המצב, אבל שם לא נראה שזה מעניין מישהו".

"אנחנו לא מחפשים לעורר את הנושא, אבל כשהבנו שלא הולך בדרך המקובלת, וטורקים לנו את הדלת. אולי דרך התקשורת בפעם הבאה יתייחסו אלינו כשווה בין שווים".

לעומת זאת, בשיחה עם אחד המארגנים הוא טוען: "אין כאן שום דבר חדש, הכינוס הוא שנתי ונעשה השנה באותה מתכונת של שנה שעברה והעירייה לא ביקשה להזמין את גדולי התורה הספרדים. לאחר שכבר הזמנו את גדולי ישראל אמרו לנו למה שלא נביא גם נציג ספרדי, רצינו להיכנס לחבר מועצת חכמי התורה בבני ברק הגר"ש בעדני יחד עם הרב זייברט, הרב שפירא והרב רובינשטיין - אבל לאחר שביקשנו אמרו לנו שאי אפשר ולכן לא נכנסו אליו".

ושוב הוא טורח להדגיש: "אין כאן שום כוונה לשום דבר, וכל שמועה אחרת בשקר יסודה. כנראה גורמים אינטרסנטיים רוצים להוציא דיבה".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבאום מסר בתגובה: "האירוע המדובר אורגן על ידי מספר מנהלי מוסדות חינוך בעיר שהתאגדו ופנו לעירייה בכדי לקבל תקציב עבור האירוע. העירייה ניאותה לתקצב את האירוע לרווחת תושבי העיר - אך לא הייתה שותפה בפן התורני של תכנונו, ומשום כך היא איננה אחראית לרשימת הרבנים והמחנכים שהוזמנו. אילו יפנו אלינו אישי חנוך אחרים ויבקשו לארגן אירוע נוסף עבור ציבור אחר - נשמח להיענות אף להם".
חינוך כנס אשכנזים ספרדים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד