ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סטטוס של שנאה: המיטה הריקה של אורי אורבך

אחרי שנים של קריסה - מחמאות למשטרה על ניהול ההילולא במירון, שאפו גדול גם לתקשורת וביקורת על ההוא שבכותרת

אורבך. צילום: פלאש 90
אורבך. צילום: פלאש 90

חידה: עד לאמש (ג), מתי שמעתם בפעם האחרונה את שמו של השר לאזרחים ותיקים מר אורי אורבך, וכמה פעמים זה קרה לכם מאז הבחירות האחרונות?

בזמן שאתם מגרדים בראש ומנסים להיזכר, נסו גם להיזכר מתי בפעם האחרונה עבר ל"ג בעומר כמו זה שעברנו השבוע - כמעט ללא תקלות לכל אורך היממה, ובעיות מינוריות בלבד בחזור. אכן, היו שניסו ליצור מהומה ותדמית של בלגן, פרשים ומשיכת זנבות. בשורה התחתונה - בהשוואה לשנים עברו - חל שיפור עצום בנושא התחבורה והעומס.

גורמים רבים בציבור החרדי, החשדן מטבעו כלפי רשויות החוק ואשר אינו נוטה לפרגן להם יתר על המידה, יחפשו מיד לתלות את ההצלחה בגורמים חיצוניים, היו שאף הצליחו לגלגל 'אשמה' על המשטרה שיצרה 'מסע של הפחדה' שמנע מרבבות לעלות לציון התנא האלוקי במירון.

ובכן, לא דובים ולא יער, המשטרה חזרה על אותם מסרים שהעבירה באופן קבוע, אלא שהשנה היא חידדה והתמקדה בהחלטה שהתבררה כהרת גורל ואולי גם מצילת חיים - לא לאפשר בשום אופן לרכבים פרטיים גישה לציון. החלטה ראויה בהתאם לנסיבות, לדרכי הגישה הקיימות ולצפי במספרי העולים לרגל.

לאור זאת, אלפי אנשים שאינם אוהבים או מסוגלים לנסוע בתחבורה ציבורית - נמנעו מכך, ואכן, הייתה ירידה של ממש במספר העולים. ומכיוון שחברך חברא אית ליה - גם מספר העולים בתחבורה ציבורית הצטמצם. בכבודו של רשב"י לא נחסר במאום, בפעילות ארגוני ההצלה ובכאוס - נחסך רבות.

מילה טובה לתקשורת
מילה טובה מגיעה גם - לראשונה השנה - לתקשורת הכללית, זו הנוטה להתעלם מסיקור של אירועים חיוביים או נייטרליים בציבור החרדי.

זה מכבר הורגלנו שהציבור החרדי אינו מעסיק את התקשורת הכללית, ולהוציא אירועים המוניים נקודתיים ובעלי השלכות פוליטיות כהלוויתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, התקשורת מתעלמת כמעט במכוון מהנעשה והנשמע בציבור החרדי.

יממה לאחר ההילולה הגדולה, זכתה קבוצת הספורט 'מכבי תל אביב' באליפות אירופה, רבבות חוגגים צהלו בכיכר רבין וזכו לסיקור ישיר ורציף בכותרות כל האתרים והעיתונים הגדולים.

אירוע בסדר גודל של הילולת רשב"י, בו השתתפו בוודאי הרבה יותר בני אדם מאשר מספר החוגגים בכיכר בתל אביב למחרת - היה זוכה עד כה לסיקור מינורי אם בכלל, שהיה מתמקד בעיקר בפן השלילי, כעומסי תנועה, נפגעים או תקציבים ש'בוזבזו' לטובת שיפוץ המתחם.

במפתיע, העניקו כמה מכלי התקשורת הגדולים סיקור נרחב ונאה במיוחד להילולה, תוך בחינת ההיבט החיובי והמסורתי. פרגון מיוחד מגיע לאתר וואלה! שהעביר לאורך כל הלילה בכותרת הראשית שידור חי ממירון, בשיתוף פעולה עם 'בחדרי חרדים'. אין ספק כי מדובר בצעד התורם לחיבור ולהכרה בין המגזרים השונים בישראל, ומצמצם את הפירוד והשנאה.

המיטה הריקה של אורבך
ובחזרה לאורבך. איני נוהג לשפוט אדם בשעת חוליו, אך כאשר מדובר בשר בישראל, בפרט כזה שהרזומה שלו תקשורתי, אני מצפה למעט אחריות ושקילת מילים בפלס.

כמה שוטים נמהרים הפיצו ביממה האחרונה שמועה על כך שאורבך אושפז במצב קשה ב'שערי צדק' וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבקר אותו. מיותר לציין כי כל כלי תקשורת המכבד את עצמו, יצר קשר עם עוזרין של השר, שמיהרו להבהיר את הטעות. בשום כלי תקשורת שכזה לא פורסמה ידיעה בנושא.

אלא שאורבך, כך מסתבר, הוא לא רק בור מוחלט בתקשורת חרדית, אלא גם נגוע בשנאה ואיבה לאחיו חובשי הכיפה השחורה. בסטטוס מתנשא, שחצני ובוטה במיוחד שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, תקף בהכללה גסה את התקשורת החרדית כולה.

"אני מאושפז מזה כמה ימים להליך רפואי לא מסובך מדי. מצבי טוב, ב"ה, והרופאים אפילו מתלוצצים איתי", פתח אורבך. "והנה היום, ביקר ראש הממשלה נתניהו אצל ידידי אורי אליצור, עורך 'מקור ראשון', הזקוק לתפילותינו ולרחמי שמיים. מיד פורסם באתר בשם 'הקול החרדי' ולאחריו ב'רוטר' ובזבלונים חרדיים אחרים ש'רה"מ ביקר אצל השר אורי אורבך המאושפז במצב קשה'. עכשיו תתארו לעצמכם במה אני עסוק כרגע, במקום לנוח קצת? בהפגת שמועות ובהרגעת ציבור אוהביי. לא ייאמן.

"איך יהודים שמתיימרים להיות שומרי תורה ומצוות מרשים לעצמם מה שאף עיתונאי חילוני, דתי או סתם בנאדם לא מעז לעשות? אז שנהיה בריאים, ושהשם ישלח לכולנו רפואת הגוף, ולרכלנים - רפואת הנפש".

בזה אתה עסוק אדון אורבך? אולי תנצל את ההזדמנות הנדירה בה הגעת סוף סוף לכותרות כדי לבקש להעתיר בתפילה עבור ידידך אליצור הזקוק להן? שמא תנסה לחבר ולקרב לבבות ולא לזרות פילוג ושנאה?

וינסטון צ'רצ'יל התבטא פעם על יריבו ראש הממשלה הבריטי דאז קלמנט אטלי "מונית ריקה עצרה בחזית דאונינג 10, וממנה יצא לורד אטלי". בהשאלה ניתן לומר כי מיטה ריקה ניצבת לה בשערי צדק, ועליה שוכב אורי אורבך.
משטרה הצלחה סטטוס אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד