כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רכבו של שופט מחוזי הוצת הלילה בבאר שבע

איומים על בכיר במערכת המשפט? רכבו של השופט, נסר אבו-טהה, הוצת בסמוך לביתו שבעומר • אין חשודים; המשטרה פתחה בחקירה

רכב השופט שהוצת
רכב השופט שהוצת

לפנות בוקר (רביעי) התקבלה הודעה במוקד המשטרה כי רכבו של שופט בית משפט המחוזי באר שבע, נסר אבו-טהה - הוצת. נפתחה חקירה ביחידה המרכזית נגב.

מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי, הורה לתת עדיפות ראשונה ועליונה לחקירת המקרה כולל הקצאת כלל האמצעים והמשאבים הארגוניים הקיימים. "מדובר במעשה חריג, קיצוני וחמור ביותר כל פגיעה או איום באושיות החוק והצדק היא עליית מדרגה חמורה ומסוכנת. ואנחנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו לפענוח המקרה" אמר.

אבו-טהה מונה בשנת 2002 לשופט בבית משפט השלום בדרום, בהמשך כיהן כסגן נשיא בתי משפט השלום בדרום. לאחר עשור מונה לשופט בית משפט המחוזי בבאר שבע.

"הרקע למעשה מצוי בחקירת משטרה" כתב נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, "כשאחד מכיווני החקירה מתמקד באפשרות שההצתה בוצעה בקשר לתיק או לתיקים בהם מטפל השופט".

עוד ציין גרוניס כי שוחח עם השופט טהה "חיזקנו את ידיו. זהו מעשה קיצוני וחמור ביותר ואנו נעשה כל שביכולתנו לעקור כל ניסיון להלך אימים על שופטים בישראל".

"אני מקווה שהתמונה תתבהר בקרוב והאחראים יובאו לדין. כמובן, שננקטו פעולות להבטיח את ביטחונו של השופט".

הערכת מצב מיוחדת נערכה בכפר הנוער כנות במרכז ללימודי משטרה בפיקודו של מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי. בתום הערכת המצב המיוחדת שקיים עם פיקוד המחוז הדרומי, אמר הלוי "האירוע הזה הוא מבחינתי האירוע החשוב ביותר מבחינת המחוז הדרומי. זהו תיק הליבה של המחוז. כל האמצעים והמשאבים יעמדו לטובת הפענוח של המקרה".

"על אף שלא היה שום איום או מידע מודיעיני על איום כלפיו, מאחר ומדובר בשופט שעוסק ודן בתיקים ברובדי הפשיעה הקשים והמורכביים ביותר, אנחנו לא שוללים כל כיוון חקירה הכל על השולחן וכל תרחיש ילקח בחשבון.

"צריך להפוך כל אבן וכל פיסת מידע לבדוק ולבחון במלוא הרצינות והחומרה. לצד החקירה שמטופלת ע"י ימ"ר נגב אנחנו נאבטח ונגן על השופט וסביבתו הקרובה באופן מלא. אני מתכוון כל יום לבצע הערכת מצב בראשותי. ואני מתכוון לפקח אישית ומקרוב על התקדמות החקירה".

בפברואר השנה רוססה כתובת גרפיטי על קיר בית משפט השלום בכפר סבא בגנות השופטת נאווה בכור. בנובמבר 2013 אירע פיצוץ ברכבו של תובע בפרקליטות המדינה במרכז תל אביב, שעה שהרכב חנה ברחוב דפנה בעיר, סמוך למבנה הפרקליטות. מעוצמת הפיצוץ נהרסו כליל שתי מכוניות וכלי רכב נוסף שחנה בסמוך ניזוק. לא היו נפגעים.
שופט רכב הוצת עומר באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד