י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"מ קסלר במכתב: "לא להכות אף אחד"

סערת התקיפה לא שוככת: לאחר מעצרו של האברך שתקף את עוזר נציג "בני תורה" במועצה, יוצא המרא דאתרא במכתב גינוי • "לא אוכל לעצור מלהביע את אשר על ליבי" • "אוי לנו שגברה השנאה בתוכנו עד כדי כך, חובתנו לפעול בכל התוקף שלא להגדיל המריבה" • הרב קסלר קורא לצדדים לקבל על עצמם לא להרים יד, ולבייש בפומבי • המכתב המלא

הגאון רבי מאיר קסלר. צילום: מתתיהו גולדברג
הגאון רבי מאיר קסלר. צילום: מתתיהו גולדברג

הפילוג הליטאי והאלימות במודיעין עילית ממשיכה להסעיר את העיר החרדית הבוקר (ד') קמו התושבים עם פרסום מכתב המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר המגנה אלימות מכל סוג שהוא.

במכתבו הנוקב כותב רב העיר: "לא אוכל לעצור מלהביע את אשר על ליבי ובלב כל אדם אשר רגש אנושי בלבו, ובפרט את האמונים על קיום מצוות תורתינו הק' אשר הזיהרה שלא להרים יד על חבירו וקראהו 'רשע' ועכו"כ הכאה שיש בה חבלה חמורה".

"אוי לנו שגברה השנאה בתוכינו עד כדי כך ובלי ספק שמחובתינו לפעול בכל התוקף שלא להגדיל המריבה וכבר כתב הרמ"א בחושן משפט כשיש חרם הקדמונים באדם המכה חבריו וכו'".

כאן קורא הרב קסלר שכל תושב בעיר קבל על עצמו לא להכות אף אחד: "ובואו נקבל על עצמינו שבכל מצב לא להרים יד ולא לבייש ולהכלים את השני ברבים וכל הרואה את חבירו עושה כן חובתו למונעו מכך"

גם הבוקר בעיתון 'הפלס' לצד כתבה שכותרתה "חרדה וזעזוע עמוק בעקבות תקיפה חמורה ואלימות קשה במודיעין עילית" מתפרסמת מחאה מטעם סיעת 'בני תורה' במודיעין עילית המוחים על תקיפת יחזקאל אריאל במחאה הם קוראים לגינוי התנהגות אלימה וברברית המתחדשים חדשות לבקרים לצערנו על החתומים אברהם ברגר ויהודה שם טוב.

כזכור אמש לאחר חיפושים של משטרת מחוז ש"י נעצר אברך תושב מודיעין עילית החשוד בתקיפת יחזקאל אריאל עוזרו של אבי ברגר יו"ר סיעת 'בני תורה' בעיר הבוקר הוא צפוי לבוא בפני שופט.





מודיען עילית קסלר בני תורה דגל התורה מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד