כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"קציני צה"ל עוסקים בהסתה נגד החרדים"

חה"כ גפני הגיש שאילתה לשר הביטחון בעקבות קידום הקצינה המקללת, ותקף גם את גלי צה"ל • "אנחנו חרדים, לא מטומטמים"

"קציני צה"ל עוסקים בהסתה נגד החרדים"
פלאש90

בדיון בוועדה לביקורת המדינה שעסקה בדו"ח המבקר על משרד הביטחון התלונן גפני על ההסתה החמורה הקיימת בשורות צה"ל. בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל שהבטיח לבדוק את התלונות ואת המשך העסקתה בצה"ל של סגן אלוף נורית לאעמי שהוקלטה מקללת חרדים.

בדיון טען גפני כי קצינים בצה"ל ותחנת גלי צה"ל עוסקים בהסתה חמורה נגד הציבור החרדי. גפני התייחס לקצינה המדוברת שהוקלטה בשיחה עם נציג חברת-שרות "שהיא שונאת את החרדים ורוצה שכולם ימותו". למרות זאת, היא ננזפה בלבד ואף קודמה להיות רכזת מיזם בתכנית עיר הבה"דים בנגב.

לדברי גפני היא חייבת להיות מפוטרת, כי "קצין צה"ל שקרא לחייל אתיופי "כושי קטן" נשלח לכלא צבאי, וקצין משטרה שקרא לערבים "ערבושים" הודח מהמשטרה, ואילו לאעמי לא רק שרק ננזפה – אלא דווקא קודמה".

גפני ציין גם את ההסתה החמורה שהתרחשה בליל יום העצמאות בתחנת הרדיו הצבאית כאשר מגישי תוכנית קראו "לדלל את החרדים". כזכור, לאחר הסערה שהתחוללה נאלצה התחנה לפרסם התנצלות.

"ההתבטאות הזו לא הייתה בגרמניה" אמר גפני "אלא ביחידה הצבאית שנקראת גלי צה"ל של מדינת ישראל. ההסתה הזו תגיע למחוזות חמורים מאד, אנחנו חרדים אך לא מטומטמים. משרד הביטחון לא יכול לעמוד מהצד".

כאמור, בתשובה לדברים אמר הראל כי איננו מכיר את המקרים הללו, והבטיח לבדוק אותם ולהשיב בהקדם לוועדה ולגפני.
גפני דן הראל הסתה גלי צה מבקר המדינ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד