י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חוזר בתשובה? בנט מקדם העדפה מתקנת לחרדים

אחוז (!) החרדים בשירות הציבורי יגדל ליחס שלהם באוכלוסיה? • בנט יוזם: חוק שיחייב העדפה מתקנת לחרדים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בנט יקדם העדפה בתעסוקה לחרדים: על פי נתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2011 - מתוך אוכלוסיית הגברים המועסקים בענף המינהל הציבורי (משרדי ממשלה, שלטון מקומי), רק כ–1% הינם חרדים. זאת, בהשוואה לשיעור החרדים באוכלוסייה, העומד על בין 8% ל–10%. על רקע הנתונים הקשים הללו, הודיע היום (ד) שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי יביא ביום ראשון הקרוב למליאת הממשלה החלטה, המחייבת את משרדי הכלכלה ואת ראש הממשלה, להגיש בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילובם של חרדים בשירות המדינה.

בהמשך להחלטות הממשלה בעבר, ומתוך מטרה לקדם את שילובם של בני האוכלוסייה החרדית בתעסוקה ובכך לשפר את פוטנציאל הצמיחה של כלל המשק ולהוביל לצמצום רמת אי השוויון והפערים החברתיים, מקדם השר בנט חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים מהאוכלוסייה החרדית.

ההחלטה תקבע להטיל על משרד ראש הממשלה בתיאום עם משרד הכלכלה, לגבש ולהפיץ עד ליום ראשון, ט"ו בתמוז התשע"ד, תזכיר חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים בני האוכלוסייה החרדית.

במשרד הכלכלה מציינים כי המשרד פועל במישורים רבים כדי לקדם תעסוקתם של גברים חרדים במשק. "יחד עם זאת", הם מבהירים, "הממשלה לא יכולה להצהיר על רצונה בקידום אוכלוסייה זו, ואף לחנך ולתמרץ מעסיקים במשק, כאשר בשירות הציבורי עצמו מגזר זה כמעט ואינו מיוצג ביחס לגודלו באוכלוסיה".

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: ״אני מטיף למעסיקים כל הזמן: קחו חרדים. זה ישתלם לכם. אבל, אצלנו בבית, בשירות הציבורי - אתה פשוט לא רואה חרדים. חרדים שאני מדבר איתם אומרים לי שהם לא מצליחים להתקבל לשירות הציבורי, גם כאשר הם עונים לקריטריונים. גם המגזר הציבורי צריך להבין את היכולות המדהימות של הציבור הזה, ולכן צריך לתת להם דחיפה".

שר הכלכלה הוסיף: "אנחנו מקדמים תוכניות ארוכות טווח שיביאו לקליטת חרדים בתכניות מצטיינים ומתמחים למדינה, אבל נדרש שינוי עומק חקיקתי מידי כדי שנוכל כבר עכשיו להתחיל ולתעדף חרדים כדי לאזן את המצב האבסורדי בו אנו נמצאים כעת. אני מקווה ששנה מהיום, כשאלך במסדרונות משרד הכלכלה אראה חרדים המשובצים בתפקידי מפתח במשרד. החרדים יקבלו סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בשירות הציבורי, בקביעת מדיניות מקצועית ובקבלת החלטות״.
בנט חרדים העדפה תעסוקה משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד