י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משרד החוץ: "קבר דוד לא יעבור לוותיקן"

אבי אבוחצירה, מקורבו ואיש אמונו של שר החוץ אביגדור ליברמן, מבהיר במכתב לעו"ד גלעד קורינאלדי: "מדינת ישראל עומדת על כך ש'חדר הסעודה האחרונה' וכל חלק אחר במתחם שבהר ציון - לא יועברו לבעלות הוותיקן או לחזקתו" • מסביר: "השמועות בנושא תוצאה של ניסיון להתסיס את השטח לקראת הביקור"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

יועצו החרדי של שר החוץ אביגדור ליברמן, אבי אבוחצירה, שיגר היום (ד) מכתב תשובה לעו"ד גלעד קורינאלדי שריכז את פניותיהם של הארגונים הפועלים סביב המאבק במסירת קבר דוד לותיקן, ובו הוא מבהיר כי למשרד החוץ אין כל כוונה לחתום הסכם כלשהוא במהלך ביקורו של האפיפיור, בנוגע לזכויות או תפילות במתחם קבר דוד המלך.

את המכתב שלח אבוחצירה בהמשך לשיחה שהתקיימה ביניהם לבירור עמדת משרד החוץ בנידון.

"בכל הנוגע לשמועות על מסירת 'חדר הסעודה האחרונה' לוותיקן", כותב אבוחצירה, "הרי שהן משוללות כל יסוד. זהו חלק מניסיון להתסיס את השטח ולגרום למתחים סביב הביקור. יודגש, כי אין כל כוונה להעביר או לתת זכויות חזקה כלשהן ב'חדר הסעודה האחרונה' לוותיקן, לא במהלך ביקור האפיפיור בישראל ולא לאחריו. מדינת ישראל עומדת על עמדתה המסורתית לפיה 'חדר הסעודה האחרונה' וכל חלק אחר במתחם שעל הר ציון, לא יועברו לבעלות הוותיקן או לחזקתם בצורה כלשהי".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי דיון שזימנה יו"ר וועדת הפנים בענין השמועות על קבר דוד בוטל - לאחר שמשרד החוץ ומשרד ראש הממשלה הבהירו כי אין כל כוונה כזו ובקשו לבטל את הדיון. בראשית השבוע נחשף מכתבו של השר יצחק אהרונוביץ שהביא לביטול הדיון, ובו הוא מציין כי קיום הדיון בעיתוי הנוכחי לקראת ביקורו של האפיפיור עלול להתסיס את הגורמים הקיצוניים השמים לנגד עיניהם את הצורך לשבש ולהפריע למהלכו התקין של הביקור.



ליברמן קבר דוד רבי יצחק אבוחצירה אפיפיור ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד