ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגר"ש מחפוד: רבים נכשלו בל"ג בעומר ב'איסור כרת'

הגר"ש מחפוד מתריעים נגד תופעת השחיטות הפירטיות של כבשים ובקר בימי החג • הבשר לא נוקר ורבים נכשלו באיסור חלב

הגר"ש מחפוד. צילום: מנחם הלוי
הגר"ש מחפוד. צילום: מנחם הלוי

ל"ג בעומר, הוא אחד החגים, בהם מתבצעת שחיטת בהמות דקות, לא רק במתחם ההר מירון, אלא גם בידי רבים שמבקשים לנצל את המדורות לצורך הפנינג משפחתי שכולל חגיגות צלי על ה'מנגל'.

החג אמנם כבר מאחורינו, אבל רבנים שנתקלו בתופעה שפשתה לאחרונה, כאשר ברחבי הארץ נערכו שחיטות פיראטיות של כבשים, עגלים ועיזים, נזעקו למחות על כך שרבים מצרכני הבשר נכשלו באכילת חלב, בגין 'טיפול' הבלתי מקצועי שהוענק לבשר, בידי אנשים שאין להם השגה בניקור .

במודעה שמתפרסמת, מאת הגאונים רבי שלמה מחפוד אב"ד בד"צ יורה דעה ורבי יצחק אליעזר יאקאב חבר בד"צ הכשרות 'משמרת למשמרת', הם מתריעים על איסורי לאוים וכריתות שבהם נכשלו רבים בימים אלו.

"נודע לנו", כותבים הרבנים, "כי בזמן האחרון ובעיקר בערב פסח ובערב ל"ג בעומר ובל"ג בעומר, היו שחיטות פיראטיות בהברה מקומות בארץ ישראל, ונשחטו כבשים ועזים ועגלים קטנים על ידי אלו הקוראים לעצמם שוחטים. לא מומחים ולא יראי ה' וגם בלי תעודות. וגם ניקרו את הבשר על ידי אנשים שאין להם השגה בניקור והשאירו חלב שאיסורו חמור מאד (כרת) והרבה אנשים יראי ה' תמימים נכשלו לא עלינו".

וכאן מזהירים הרבנים: "יראה הציבור להיזהר שלא לאכול משום שחיטה שכזו, כי נכשלים בעוון לאווים וכרת רח"ל ומטמטם את לבו ולב משפחתו ולב צאצאיו במאכלות אסורות רח"ל. והעונש גדול מאד כלשון בעל הרוקח הגדול: 'בעוון ספק חלב ודם, המשפחות כלות והייסורים רבים רח"ל ועליהם הכתוב אומר: ונתתי פני וגו'. ואשרי הנזהר ואשרי המוכיח וחלקו לעולם הבא".
הגרש מחפוד ניקור חלב שחיטה לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד