י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אור ירוק קוראת להרחבת כביש 90 לשני נתיבי נסיעה לכל כיוון

לאחר קורבן נוסף בכביש 90, עמותת אור ירוק קוראת: "לא רק הנהג אשם בתאונת הדרכים. כביש 90 צריך לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם מפרדה קשיחה באמצע. אולי ניתן היה למנוע את התאונה הקטלנית"

אור ירוק קוראת להרחבת כביש 90 לשני נתיבי נסיעה לכל כיוון

תאונה קטלנית נוספת באחד הכבישים המסוכנים בישראל: ביום חמישי האחרון, 15 במאי, נהרג אדם ואדם נוסף נפצע באורח בינוני בתאונה קטלנית בכביש 90, כביש הערבה. התאונה התרחשה סמוך למרכז ספיר שבצפון הערבה. הנהג נסע לכיוון צפון.

כביש 90, המוגדר כ"כביש אדום" ומסוכן, מאופיין במסלול אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה במרכזו, אשר יכולה למנוע תאונות חזיתיות כמו אלה שאירעו בשנים האחרונות. הכביש מאופיין בנהיגה במהירות גבוהה, אשר בשילוב עם המחסור בגדר הפרדה, עלולה לגרום לתאונה חזיתית קטלנית.

על פי עמותת אור ירוק, בממוצע נפגעים בכביש זה 637 בני אדם בשנה בתאונות דרכים, מתוכם בממוצע תשעה נהרגים בתאונות דרכים. המשמעות היא כי בכל ק"מ כביש, נפגעים בממוצע 0.9 נפגעים בשנה. בנוסף, על פי אור ירוק, אם הכביש לא יטופל, בכל שנה ייהרגו בכביש זה כ- 4.2 בני אדם בתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונת הדרכים ולא כל טעות של הנהג חייבת להסתיים במוות. כביש הערבה הוא כביש ישר, ארוך ומונוטוני, אשר בשל המהירות הגבוהה המותרת בו, תנאי הדרך ואי ההפרדה בין הנתיבים, כל טעות קטנה עלולה להפוך לתאונה קטלנית. על המדינה להסדיר כביש זה בכדי למנוע קורבנות נוספים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד