י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האפיפיור מבקר בארץ ופעילי ימין הורחקו מקבר דוד

פעילי ימין הלומדים בישיבת קבר דוד, הורחקו בצווים מינהליים מירושלים עורך דינם: "זו היסטריה של המשטרה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שני פעילי ימין קטינים, הלומדים בקבר דוד המלך, קיבלו צווים המורים על הרחקתם מירושלים לתקופת ביקור האפיפיור, בצו של אלוף פיקוד העורף ואלוף פיקוד המרכז.

עורך דין איתמר בן גביר המייצג את אחד הנערים, הגיב לצווים ואמר כי "זה חלק מההיסטריה של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. מנסים לסתום פיות של צעירים המבקשים למחות נגד הביקור.ישראל הופכת להיות מדינה לא דמוקרטית ומשתיקה מחאה".

אחד הקטינים תושב נתניה, קיבל צו לארבעה ימים מכ"ב אייר עד כ"ו אייר. הצו חתום בידי אלוף פיקוד העורף ומורה על הרחקה מנהלית מירושלים, מעצר עיר בנתניה ומעצר בית לילי בבית הוריו.

הקטין השני תושב קרית ארבע, קיבל שני צווים. אחד מאלוף פיקוד העורף המורה על הרחקה מירושלים עד למוצאי שבת. ושני מאלוף פיקוד מרכז המורה על מעצר בית מלא ממוצ"ש עד ראשון בחצות.

בנוסף מדווחים בארגון חננו, כי אנשי שב"כ ומשטרה הגיעו לישיבות ובתים של לפחות שלושה קטינים נוספים, וזימנו אותם לבירור. ככל הנראה במטרה להביא להם צווים דומים לאחר שלא אותרו.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי השב"כ ומשטרת י-ם מסרו צווי הרחקה למס' פעילי ימין בעקבות מידע מודיעיני שהצטבר בידי השב"כ המעיד על כוונות של פעילי ימין קיצוני לשבש את ביקור האפיפיור המתוכנן לשבוע הבא ולנקוט בפעולות פרובוקטיביות ובלתי חוקיות על מנת לעורר מתיחות בין דתית לקראת הביקור. על מנת לסכל פעולות אלו הוצאו צווים מנהליים להרחקת מס' פעילים קיצוניים לפרק זמן קצר של 4 ימים ע"מ לאזן ככל שניתן בין סורקי הבטחון לבין הפגיעה בזכויות הפרט.
פעילי ימין מעצר מנהלי ביקור אפיפיור קבר דוד הר ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד