ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

למי קרא ח"כ מש"ס "כלב שלא הסתכלו לכיוונו"?

סערה חדשה בש"ס, ה'מפטיר' של דרעי, פרוש עם הילדים וגפני לומד חברותא • וגם: האם משה ליאון יכבוש את בני ברק?

למי קרא ח"כ מש"ס "כלב שלא הסתכלו לכיוונו"?

המודיע מציג: המירוץ למנכ"ל
• לאחר הסערה הגדולה שחולל לייבל'ה בשבוע שעבר במשרדים ברחוב יהודה המכבי 5, הזדעזעו אמות הספים וירד חלק מהאבק שמכסה כמה עובדים הנמצאים במקום כמעט מקום המדינה. ללייבל'ה נודע בחשיפה בלעדית כי אם הכל ילך כשורה - מנכ"ל חדש יבוא בשערי 'המודיע', והוא הרה"ג רבי יודל טאוב - חתנו של המו"ל הרב משה חיים קנופף וגיסו של המנכ"ל לוזר קנופף.

הרב טאוב משמש כראש כולל פולין רבי מאיר בעל הנס, וכבעל קורא אצל האדמו"ר מגור, והוא ייכנס לכהן כמנכ"ל בהתנדבות מלאה, בכדי להבריא את העסק הוותיק ולהמשיך להעמידו על רגליו.

זה גם המקום לגלות בסוד למנכ"ל הנכנס, כי לייבל'ה קורא מידי בוקר את העיתון של היהדות הנאמנה במדרגות ביתו - סמוך לתיבת הדואר של שכנו חסיד אלכסנדר. [גילוי נאות: עד ראשית 2014 היה ללייבל'ה מנוי על העיתון, ומשום מה הוא הופסק].

• ומיהודה המכבי עובר לייבל'ה לז'בוטנסקי 108 בבני ברק, שם שוכן כבוד היומון הליטאי הראשון. מתברר כי גם ב'יתד' יש חדשות מפליגות: ראשית, לשאלת רבים, הטור הסאטירי 'אדרבה' חדל מלהתפרסם בחודשים האחרונים, יחד עם הכותב המסור שהפך למותג - פ. חובב המוכר גם כישראל וורצל, שסיים את תפקידו בעיתון עם פנסיה מכובדת. לייבל'ה מצדיע למי שנחשב בעיני רבים 'אפרים קישון' של העיתונות החרדית.

בשונה מהעיתון האגודאי הישיש, 'יתד נאמן' חסין מפני איום קיומי מאחר והוא נהנה מתמיכתו של הדוד סם [שמעון] גליק. אך גם שם, משבר עיתונות הפרינט נותן את אותותיו, ולזה מצטרפת החלטת בית המשפט שחייבה תשלום פיצוי של שני מיליון שקל למנכ"ל המודח יעקב לבין.

לייבל'ה חושף גם בהזדמנות חגיגית זו, כי במגדלי הבירה ברחוב ירמיהו 39 בירושלים, על שולחנו של רשם העמותות, מתנהלת תכתובת משפטית אודות כשרות הליכים שונים שננקטו מאז המהפך ההיסטורי ועל מעמדה הדואלי של חברה כלכלית הנשלטת בידי עמותה שאינה למטרות רווח. לכך התווספו לאחרונה מסמכים חדשים השופכים אור, חופרים בדו"חות הכספיים ומחפשים את מקורות המימון של הגירעונות המצטברים. עדכון יבוא.

ליאון מתפלל, זייברט דוחף וקלרמן צוחק
• מגבעתיים לירושלים, ומירושלים לבני ברק? מוישה ליאון נצפה השבוע בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק כשהוא נושא תפילה. לייבל'ה, שחשש לגורלו של המועמד המוביל לבית משפחת שניידר [וגם לכסאו של חנוך זייברט] נרגע כשקיבל תיעוד של ליאון מתפלל גם בבית כנסת שבכיכר ספרא.








• ומי שהוביל את התמיכה בליאון, העיתונאי הוותיק ועורך מרכז העניינים יצחק נחשוני, נצפה אמש בכנסת בשיחה לבבית עם ראש העיר ניר ברקת. לייבל'ה היטה אזנו, אך פרטי השיחה לא הותרו לפרסום - לעת עתה.





• ואפרופו זייברט: הראיס הבני ברקי, ששהה בשבת דווקא בחצור, לא התעצל. ביום שישי נחלץ ראש העיר לעזרת רכב שנתקע, כאשר זייברט ופמלייתו דחפו את הרכב מאחור בכל המרץ. לייבל'ה גילה כי מדובר ברכב שבעליו משתייך לסיעת שלומי אמונים, וכמו שהוא נוהג לומר "זייברט יודע לנהוג באלגנטיות עם החבר'ה של פרוש"...





• עוד מהנעשה בכיכר ספרא: לייבל'ה, שעשה את דרכו לפדיון הבן של העיתונאי ישראל רוזנר [מזל טוב ותיעוד בהמשך], גילה לפתע בצומת מולו את הסגן ישראל קלרמן ועוזרו שמוליק יעבץ מתגלגלים מצחוק. לייבל'ה צחק אחרון ודאג לקוראיו המסורים לתיעוד מהדהד.





• ביום שלישי בבוקר, העלה ידיד המערכת שרגא ניימן לפייסבוק את הסטטוס המצורף. תוך דקות אחדות החלה חרושת שמועות, בניסיון להתחקות אחר זהות המאושפז. רבים פנו לשרגא וניסו לברר במי מדובר, ומשלא עלתה בידם עברו לנחש. כך התגלגלה השבוע פרשת השר אורי אורבך שמאושפז ב'שערי צדק', והוחלף בעמיתו אורי אליצור.





• ואחרון מספרא: ביום רביעי השבוע בשעת ערב לייבל'ה חיפש נואשות מנין למעריב בירושלים, ומצא את מבוקשו בחב"ד בואכה רחוב חנה. החזן: בעל חיוב העונה לשם יהושע פולק. לייבל'ה מיהר לתעד, ואף שוחח בסיום התפילה עם פולק על דא ועל הא.



מיהו 'הכלב שלא הסתכלו לכיוון שלו'?
ולאחר מנת הפתיחה של הרכילות השבועית, מתפנה לייבל'ה לסקור את האירוע המרכזי של השבוע: ל"ג בעומר אצל ר' שימען.

• רב הכותל, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, ואביו אב"ד ירושלים, ערכו הדלקה במירון מיד אחרי ההדלקה בבאיאן - באכסניה של יוסי רוזנבוים, האיש והקלמן V, יחד עם חברים ששוהים בדירה מרווחת עם אוכל כיד המלך. לאחר מכן נערך במקום טיש יארצייט לכבוד התנא האלוקי.

אפרופו טיש ואוכל, הצ'ולנט של שבת הגיע היישר ממסעדת אליז הירושלמית והחבר'ה ליקקו את האצבעות. כאשר מכל מירון הגיעו לאכול ולטעום. גם הרב רבינוביץ התכבד בטעימה, רגע לפני שעלה על המטוס ליעד בלתי ידוע.





• ובאותה שבת לא הרחק משם - במושב ספסופה - נצפו יו"ר ש"ס אריה דרעי ופמלייתו, ומשפחות שדרני קול ברמה, ובהם השדרן המושחז דודי שוומנפלד. לייבל'ה, המשמר באדיקות את מנהג ישראל לעקוב בקריאת התורה אחר העליות והכיבודים, הבחין כי דודי שוומנפלד זכה בשלישי, ואילו אריה דרעי התכבד במפטיר.

שוומנפלד, חזן שחרית בדימוס בבית הכנסת הגדול ברמת גן, התכבד לעבור לפני התיבה בתפילת מוסף. לייבל'ה המופתע גילה כי לאיש ישנן יכולות קוליות, וקולו אכן נשמע 'ברמה'.





• לאחר שהתאושש מה'מפטיר', ישב דרעי בל"ג בעומר עצמו עם צמרת המפלגה בחצרו של דני סיידה, לשעבר ראש המועצה הדתית במרום הגליל, למנגל מושלם שכלל את כל מה שחשבתם אי פעם לטעום, וגם מה שלא חשבתם.

ללייבל'ה נודע כי גם אלי ישי הגיע למקום, אך פרש מהמקום לאחר שנוכח כי בין המשתתפים ישנו אדם שלא היה אהוד במיוחד - בלשון המעטה - על הגר"ע יוסף זצ"ל. לידי לייבל'ה התגלגלה תכתובת הודעות ס.מ.ס עם אחד מחברי הכנסת הותיקים של התנועה הקדושה, שהסביר את שהתחולל במקום.








• ובעוד בש"ס ממשיכים להתקוטט, משפחת המלוכה של שלומי אמונים הפגינה נוכחות מאוחדת בליל החלאק'ה במירון. האב מאיר, והבנים שרוליק ונוחי שהו בשבת במירון, וגם זכו לתיעוד.





• שרוליק, שגם מכהן כזכור כראש העיר אלעד, נאלץ מתוקף תפקידו כראש העיר שבה מתגורר האדמו"ר, לרכוש בשלט רחוק הדלקת אבוקה אחת בנדבורנה אלעד. את ההדלקה הוא התקשה לבצע ממירון בה שהה, אך סכום הקנייה - 1500 דולר למוסדות - הוכרז בפומבי.

• עדיין באלעד: חברת איי מדיה טאצ' חנכה בעיר אלעד את עמדות ה'תשלומט', וראש העיר ישראל פרוש יחד עם המנכ"ל מתי בן דוד בדקו מקרוב את יכולות העמדה. בעמדה ניתן לשלם את כל סוגי השירותים העירוניים, ובין השאר ארנונה, מים, גז, חברת החשמל ועוד.





• ועוד מאלעד: לייבל'ה תיעד את כוחה של האחדות ופירות השלום - הסגן הש"סי צוריאל קריספל עושה שטייגען עם אברך חסידי.





• ואם בחברותא עסקינן, אז ח"כ מוישה גפני ועוזרו המסור ח"כ אורי מקלב, התנצחו השבוע בלימוד - על שתי פחיות דיאט קוקה קולה זירו ודיאט רגיל.






• ומאלעד לאחותה - ביתר עילית: האופוזיציונר הנחוש מנחם זיידה נצפה בתהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד בעיר. לדברי יודעי דבר הוא נציג הציבור היחיד שהגיע להשתתף בטקס.





• ולפני שנפרד ממירון, פגש לייבל'ה את הזמר יידל ורדיגר, שהגיע בליל שישי לציון הרשב"י ביחד עם גיסו איש העסקים מאיר גורביץ, וחברו דובר זק"א מוטי בוקצ'ין. בסיום התפילה ניגש אברך ליידל, וביקש ממנו סליחה ומחילה כנהוג על כך שצרב בעבר שני דיסקים שלו, ואף נתן לו 100 שקל - כפי העלות של דיסק שמע. לייבל'ה משוכנע שאם יידל יקבל פיצוי כזה על כל דיסק שצרבו לו, הוא יתמודד בהצלחה מול הגיס הטייקון...





• ממירון עלה לייבל'ה לירושלים, כדי להאזין לביצועיו של החזן אהוב המדור דובלה הלר בשני אירועים, האחד של 'קרן היסוד' על גג בנין ישיבת 'אש התורה' מול הכותל המערבי, והשני, אירוע לציון 100 שנה לג'וינט העולמי, בהשתתפות הנשיא [עדיין] שמעון פרס, הועד העולמי של הג'וינט ועוד. לייבל'ה שם לב שפרס מתוח מעט, רק לאחר מכן שמע שבשל העיכוב הוא פספס את הרבע הראשון במשחק כדורסל שהתקיים באותה שעה.

מימרן משתדרג, ארליך מתעמת וגירא משכים קום
• סערת הקניידלך בגל"צ נרגעה, והחרדי הראשון שיאכל קניידלך בתחנה הצבאית הוא שדרן המגזר אבי מימרן, שעבר את שלבי המיון ונקלט כעובד מן המניין במקום - במקביל לעבודתו ברדיו קול ברמה. מימרן ישדר פעם בשבוע את התכנית 'מדורת השבט', וללייבל'ה נודע כי עוד דברים טובים מובטחים בעתיד. לייבל'ה מחכה בקוצר רוח לשמוע את מימרן מרביץ יידישקייט בגל"צניקים.

• ואפרופו 'קול ברמה': מני גירא – שוורץ מ'הקול החרדי', השכים קום ביום שלישי כדי להחליף את מוטי לביא בתכנית האקטואליה מ-8 עד 10. למאזינים שהופתעו לשמוע קול מוכר, מתברר כי גם אצל גירא עלה לשידור הכתב החרוץ ישראל כהן.

• ביום ראשון הקרוב בשעה 9:30 בבוקר בדיוק, יתייצבו כמו במסדר סמוך לבנייני האומה בירושלים קבוצת עיתונאים שעכשיו הם לא רק 'משפיעים' אלא גם דוברים אנגלית, בשעה 10:30 יצטרפו אליהם שאר חברי הקבוצה שימתינו יחד עם מנהיג הקבוצה - הדובר הבלתי נלאה הרב בנימין יצחק רבינוביץ - סמוך למסעדת ציפורי בבני ברק, ליום של טיול וסיור ברמת הגולן, המאורגן על ידי האו"ם.

העיתונאים צפויים ללון בפארק הנופש 'רימונים' נווה אטיב, את ההשגחה לייבל'ה לא בדק, אך לאחר ששמע שיו"ר משמרת הקודש והחינוך דאג ל'הדרת הנשים' הנדרשת, הוא סמוך ובטוח כי הכול יהיה על טהרת הקודש.

• חיים ולדר חגג ביום ראשון בחיק משפחתו 25 שנות נישואין. המיקום: מלון במרכז הארץ. לייבל'ה היודע כל מאחל לחיים מזל טוב, ומקווה שיוציא עוד מגוון ספרים עד לחתונת הזהב.

• יקיר המדור אריה ארליך, שלא מפסיק להתעמת בטוויטר שלו עם עמית סגל מערוץ 2 - כאילו שהוא סיים לכתוב את חמשת ההערות שלו ב'משפחה', נצפה בהדלקה במירון רוקד מאחורי האדמו"ר מתולדות אהרן. האם ארליך מתעתד לערוך שבת במחיצת האדמו"ר, ולסקרה כאורך הגלות? ימים יגידו.

צילום: משה גולדשטיין





• העיתונאים קובי נחשוני ואליהו אליוביץ נקלטו בעדשתו של לייבל'ה במהלך נסיעה ברכבת מירושלים לתל אביב, לאחר שסיקרו באופן צפוף את הבכי של ילדיהם במהלך הלילה, מצאו להם השניים זמן לנמנם.



פינת המסעדות:
• ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, לא פיספס ביקור בליל שישי אצל השכנים בבני ברק, וכמובן שקפץ לבקר את כהן והדגים, תוך שהוא טועם הרינג "בלי חומר כימי וצבע מאכל". לייבל'ה הצטרף ותיעד.





• ובעוד בבני ברק מארחים את זינגר, במסעדת 'היימישע עסן' השוכנת ברחוב רמב"ן 8 בירושלים, נצפה השבוע ביום רביעי הרב מוטי אלון סועד ליבו ממיטב התפריט האיכותי של חיים ספרין. לייבל'ה חשש להפריע לרב האהוב בארוחה, והתקשה להבחין מרחוק האם הוא זכה לעשות 'טועמיה' לכבד הקצוץ המובחר של 'היימישע'.





• למחרת, ביום חמישי, פתח איש היח"צ אלי הלמן קבוצת חברים בווטסאפ, והזמין את המשתתפים למשרדי מילר פוינט כדי לטעום צ'ולנט מעשה ידיו להתפאר. רק אחרי שהלמן העלה תמונה, השתכנעו גם אחרוני הספקנים ועשו את הדרך ליעד המבוקש. לייבל'ה, שכתב בוויז 'הצ'ולנט של הלמן', הגיע רק שעתיים אחרי פתיחת הקבוצה ונשאר בדד מול סיר ריק. הלמן הבטיח לפנק בהמשך.





• הזמן: יום רביעי שעבר. המקום: מסעדת 'מפגש האש' - שנערכת לפרידה והעברת הבעלות לרוכש החדש מהמסעדה היהודית בבני ברק, כפי שנחשף כאן במדור לראשונה. בין החברים שבאו להיפרד: המועמדת לנשיאות המדינה דליה איציק ואיש העסקים רמי לוי. גם מספר פרצופים חרדים מוכרים הציצו במהלך הסעודה האחרונה.





• משם שם לייבל'ה פעמיו ל'מיילעך' כדי להשביע את רעבונו. מיילעך אץ רץ לקראתו של לייבל'ה, והצהיר: "טוב שבאת, אתה חייב לטעום את הגאלע של לייבל פרוש". האמת? טעים ומזין.





• בל"ג בעומר התקיימה חתונת אחיו של המפיק האגדי מיכאל כפלין. ההפקה כמובן הייתה 'מיליון דולר' - כמו שרק כפלין יודע. באותו הערב התקיים גם משחק גמר אליפות אירופה בכדורסל, וכפלין דאג למסך ענק בחצר האולם עבור האוהדים השרופים. בין השאר נצפה ישי לפידות מזמר ומרקד, כשהוא לא עוזב לרגע את הצעיף הצהוב של מכבי.



פרסום ראשון: הוידאו של 'דרכי תורה'

פינת המזל טוב:
• אהרן רובין, איש משפחה ושאר ירקות, בירמ"צ את בנו השני [לא ה'ממשיך'] באולמי זוועהיל בירושלים. נצפו במקום עיתונאי 'משפחה', 'בקהילה', 'בחדרי חרדים' ועוד. רובין, תושב ביתר, נהנה מהשתתפות של רובינשטיין כמו גם האופוזיציונר זיידה.

• הפוליטי של 'בחדרי חרדים', יהודה הלוי, שסגר וורט בשבוע שעבר, חגג השבוע את אירוסיו בהן השתתפה גלריה מרשימה של אח"מים. הברנז'ה הגיעה למרפסת מול הכותל, שם התקיים האירוע ביום שלישי בלילה. אחדות מופלאה נרשמה בין הפלגים השונים, שלא הפסיקו לנייעס במרפסת על צלחות קיגל וצ'ולנט ופלחי אבטיח.





• מנהג קדושים בבית אבוחצירא לצלם את החתן והכלה הטריים על רקע נמל אשדוד. בנו של האדמו"ר רבי יקותיאל, תלמיד ישיבת מיר ברכפלד, התארס עם נינת ה'באבא מאיר'. לייבל'ה תיעד.





• כולם התייצבו בשמחתו של ישראל רוזנר, הכתב החסידי הראשון ב'יתד נאמן', שהתקיימה ברחוב בית הדפוס ליד אולמי מונדיאל. ראשי ערים, סגניהם ובכירי העיתונאים והכתבים באו לאחל מזל טוב. הצלם אלי סגל הגיע ותיעד עבור לייבל'ה. במוצהר, לייבל'ה נמנע מלהיכנס לויכוח שנערך בין דובר בעלזא למנכ"ל המקומות הקדושים בנושא מירון, בו נעקץ הדובר על ידי המנכ"ל. אלי סגל היה ותיעד.















• דובי קורן-קורלנסקי, הצלם ואיש הוידאו יוצא 'בחדרי חרדים', בירמ"צ אף הוא את בנו השבוע, וזכה לברכתו של הרבי ממישקולץ ששמר אמונים לאיש שדאג לו לאורך השנים.





• הצלם עוזי ברק, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומצלחת.

• מוטי פריד, יו"ר ארגון סעד ומרפא ביקור ועזרת חולים דחסידי בעלזא, לרגל הולדת הבת.

פינת החידה השבועית:
• מי הוא העיתונאי שנרדם בלילה על מכשיר הטאבלט שלו, ובשל כך נשבר המכשיר.

רמז: בתמונה שלפניכם העיתונאי מספר לחבריו בצער כי עלות התיקון של המסך שווה כמעט לערכו של הטאבלט.



טאבלט עיתון המודיע יתד יהודה הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד