י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלחמה במושב: 'ישיבת זרועה' בסכנת סגירה

ישיבת 'נר זורח' במושב זרועה בנשיאות הגראי"ל שטיינמן, צפוייה לעזוב את המקום או אף להיסגר • בישיבה מיוחדת החליטו רוב חברי ועד המושב, שלא להקצות קרקע ביישוב לישיבה • ההנהלה: "עלינו להיערך לקראת השנה הבאה לקליטת התלמידים והמקום כבר כעת צר מלהכיל" • תושב היישוב: "מדובר במאבק של מספר תושבים הפועלים משנאה ללא סיבה"

ישיבת נר זרח במושב זרועה. צילום: בחדרי חרדים
ישיבת נר זרח במושב זרועה. צילום: בחדרי חרדים

עתידה של ישיבת 'נר זרח' במושב זרועה בדרום לוט בערפל: לאחר שוועד תושבי היישוב החליט על סילוקה מהמושב.

מאז שהישיבה הוקמה במושב הדרומי, היא סבלה מהצקות השכנים שהתנגדו להצבת גנרטור במקום ועוד. עתה לאחר שבועות של שקט, שוב פרצה מחאה נגדה מצד השכנים.

בישיבה שנערכה השבוע הוגשה בקשה על ידי הנהלת הישיבה ומנכ"ל המוסדות הרב יעקב וירז'בינסקי להקצאת שטח לישיבה במושב. "עלינו להיערך לקראת השנה הבאה לקליטת הבחורים שיגיעו לשיעור א' לישיבה והמקום כעת כבר צר מלהכיל", אמרו בהנהלה.

כך גם לישיבה הוקצו 50 דונם במושב מבועים הסמוך, לפי הסיכום בתמורה לכך אמורה הייתה זרועה להעניק 50 דונם למבועים. אך רוב תושבי הועד התנגדו ועקב ההתנגדות נמנע האישור המיוחל. לבקשה התנגדו 57 מול 17.

יהודה אלבז חבר ועד הישוב אומר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בהתנכלות של תושבים הפועלים משנאה שלא לצורך וללא סיבה, אין בעיה עם הישיבה כאן, אך כמה תושבים צרי עין התנכלו ופתחו במאבק משפטי נגד הישיבה ללא הצלחה. הפעם הנושא היה השטח למבועים ועל זה החברים התנגדו, נקווה שהישיבה תמשיך - היא שומרת על המושב כולו".

בעקבות כך עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של הישיבה לקראת זמן אלול והאם באמת הישיבה תמשיך במושב בבית המדרש הוותיק שלה או תעבור למקום אחר. קיימת גם אפשרות שהישיבה תסגור את שעריה ובתשעה באב הקרוב, יארזו הבחורים את מטלטליהם ויעזבו את המקום בפעם האחרונה.

לפני שנה סונפה הישיבה לרשת הישיבות של ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק שבראשות הגראי"ל שטיינמן ומאז התפתחה הישיבה המקומית.

כזכור, אשתקד לקראת פתיחת 'זמן אלול' בישיבה, הוחלט לשפץ ולהרחיב את המקום. אך חלק מהשכנים פתחו במאבק. אחד מהם אף ניסה להפריע למהלך הבנייה ומהומות פרצו במושב השקט.
בחורים מושב זרועה נר זרח ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד