י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגראי"ל מפתיע: "אין טעם לפעול נגד ההסתה"

הגראי"ל שטיינמן פוסל את היוזמות לפעילות הסברה מול ההסתה בתקשורת נגד חרדים • "זו גזירה - הפתרון היחיד תורה ותפילה"

הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי

"אין טעם לנקוט בצעדי הסברה מול ההסתה נגד הציבור החרדי", כך קובע הגראי"ל שטיינמן.

מספר התארגנויות ופרוייקטים שונים נולדו לאחרונה במטרה לייצג את העמדה החרדית ולעמוד בפרץ ממול גל ההסתה.

במפתיע, תגובת הגראי"ל היתה כי התארגנויות אלו מיותרות: "עלייתו של מפלס השנאה בתקופתנו, היא גזירה משמים. בשעת גזירה יש להרבות בתורה ותפילה, כי זו הדרך היחידה לבטל את רוע הגזירה והדרך היחידה להילחם בגילויי השנאה. לא תועיל שום פעולת שתדלנות והסברה, כי אש מכבים ע"י מים, וה"מים" הנדרשים לכיבוי אש הגזרה זו תורה ותפילה, וכל השאר הם מאמצי סרק".

בעקבות הדברים וההבהרה הברורה שנשמעה ממרן הגראי"ל באשר לעמדה הראויה, כתב ישראל פרידמן מעורכי 'יתד נאמן', מאמר מערכת בו הוא מפרסם את דעתו של הגראי"ל ואת עמדתו בשאלה הבוערת.

"שנאתם של החילונים לחרדים היא פתולוגית." מסביר פרידמן "אין שום סיבה הגיונית לכל מה שנעשה כאן מאז עלייתה לשלטון של ממשלת הזדון. אם מישהו היה מפעיל את בלוטות ההיגיון, זה לא היה יכול להתרחש כאן. המנגנונים שיוצרים את הדינמיקה היא שנאה פתולוגית של עמי ארצות לתלמידי חכמים. בדיוק כמו האנטישמיות שאין לה סיבה, כך גם השנאה ללומדי התורה. לא חשוב מה היהודי יעשה, לעולם ישנאו אותו.

"כמו שהגוי לוקה ב"יודופוביה" - חרדה מיהודים, כך החילוני לוקה ב"חרדופוביה" – חרדת חרדים. החילוני שונא את החרדי כי הוא מתבדל ו"אינו תורם" לחברה, ובאותה נשימה חרד ממעורבותו והשפעתו על החברה. השנאה הזו שייכת למחלקת המצבים, ואין שום הסברה שיכולה להועיל משהו ולשנות.

"החברה החרדית, למרות הדברים שתמיד גם לנו יש מה לתקן, היא מראה מול העינים של הצבור החילוני. התוצאה של החינוך החרדי, היא לצנינים בעיני הצבור החילוני, כי היא חושפת לעיניהם את השפל שבו נמצא החינוך החילוני הבור, הריק, האלים וחסר הערכים. נסיונות הפיגוע בציבור החרדי, הם נסיונות לנתץ את המראה ממנה נשקפת בבואתם. הם לא שונאים חרדים כי יש להם סיבה לשנוא, אלא כי שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים זו מציאות, זו עובדה, זה מצב – לא דעה. ועם מצב אי אפשר לנהל דיון ולא תועיל לו שום פעולת הסברה".

"כל עוד לא נשתנה, הם ימשיכו לשנוא אותנו. ואם נשתנה אפילו במשהו, הם ידרשו את הכל. לכן לשנאת החילונים, כמו לשנאת הנוכרים, אין פתרון, וחבל על יוזמות הסברה כאלו או אחרות".
הגראיל הסברה חרדים תפילה תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד