ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אורי אליצור עורך מקור ראשון הלך לעולמו

אורי אליצור, עורך עיתון 'מקור ראשון' ומבכירי העיתונאים הדתיים הלך לעולמו בגיל 68 • ישי: "ייצג עיתונאות איכותית"

צילום: מחלקה ראשונה
צילום: מחלקה ראשונה

אורי אליצור, עורך העיתון "מקור ראשון", הלך לעולמו בגיל 68 לאחר שלקה במחלה ממאירה.

אליצור, זוכה פרס סוקולב, כיהן בעבר כראש לשכתו של בנימין נתניהו ונחשב לאחד מבכירי העיתונאים הדתיים בישראל.

אליצור, היה בין ממנהיגי הציבור הדתי לאומי ושימש במהלך השנים בתפקידי מפתח. בין היתר שימש כמזכ"ל מועצת יש"ע, ממלא מקום מזכ"ל המפד"ל, ועורך עיתון הימין ההיסטורי "נקודה".

בבחירות לכנסת האחת עשרה היה מועמד במקום התשיעי ברשימת מורשה לכנסת.

בשנת 1975 כשהוקמה ההתנחלות עפרה, הצטרף אליצור ליישוב, והיה ממנהיגיו הבולטים.

אליצור היה בעל טור בעיתון ידיעות אחרונות, ונחשב לאחד מחשובי הפובליציסטים בציבור הדתי לאומי. זוכה פרס סוקולוב למפעל חיים בתחום העיתונאות הכתובה, "על כתיבתו העיתונאית הבהירה, הרהוטה והמנומקת ועל תרומתו הייחודית לשיח הרב-קולי בספירה הציבורית בישראל בתפקידיו כעורך".

בסיעת הבית היהודי מיהרו להוציא הודעת אבל על פטירתו "הציבור הדתי לאומי וציבור אוהבי ארץ ישראל איבד היום את בכיר בניו. אורי אליצור היה קול יהודי וציוני גאה וחד, שכל כולו אהבת ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל עד יומו האחרון. נמשיך ללכת לאור קולו הצלול והברור, שהשאיר באלפי טוריו וכתביו, שיהיו עתה לצוואתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

השר אורי אריאל אמר:"אורי היה פורץ דרך בציונות הדתית בעל דעות מקוריות ומיוחדות. תמיד היה לו מה לחדש בדיונים והוא היה מסתכל על כל נושא מזווית שאף אחד אחר לא זיהה לפניו. הוא הוביל קו ציוני-לאומי בשיח הציבורי ולא פחד להתבטא גם כאשר הדברים לא היו בקונצנזוס. זכיתי להיות שותפו לדרך לאורך עשרות שנים, החל מהקמת הישוב עפרה, דרך מועצת יש"ע ועד היום. עם ישראל איבד היום אדם דגול. יהי זכרו ברוך".

ח"כ אלי ישי הגיב: "עולם התקשורת איבד את אחד מטובי בניו. צר על לכתו של ידידי, העיתונאי אורי אליצור. אורי היה פורץ דרך וייצג את כל מה שטוב בתקשורת והווה דוגמא ומופת לעיתונות איכותית".
נתניהו עיתונות מקור ראשון עורך אליצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד